beetje genante vraag... seks in je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dibbes75, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dibbes75

    dibbes75 Lid

    23 dec 2010
    74
    0
    0
    Overijssel
    Ik lees overal dat seks in je zwangerschap gewoon mag. En toch... Toch ben ik soms bang dat er iets beschadigd. Mijn man en ik zijn niet echt voorzichtig tijdens het vrijen (zo van: voorzichtig doen), maar ik ben naderhand wel altijd gefocused op beweging van de kleine. Vannacht en vanmorgen heb ik onze zoon wel gevoeld, maar ik voel hem nu toch echt minder (1x een beetje vandaag) terwijl hij normaal echt wel hard trapt.
    Mijn vraag is eigenlijk niet of je veilig kunt vrijen tijdens een zwangerschap, maar moet je ook voorzichtiger zijn?
    Hoop dat dit niet een te intieme vraag is maar het zit me een beetje dwars, omdat die kleine in mijn buik vandaag wel heel erg rustig is...
    Alvast bedankt!
     
  2. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Je kan niet alle standjes meer in 2e en 3e trimester, maar dat is meer omdat het niet fijn meer is dan..

    Volgens mij kan je gewoon seks hebben. Maar als je het voor jezelf fijner vind moet je misschien het SUPERWILDE even paar maanden achterwegen laten..
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Geen gekke vraag hoor. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we gewoon seks gehad tot een week of 33, een week later werd ik opgenomen met voorweeen en toen durfde we niet meer. Aangezien onze kleine meid in stuit lag hebben we toen ook echt niks meer gedaan uit angst een eventuele bevalling op te wekken!
    Nu doen we het echt werk sinds 2 weken niet meer, ook weer ivm voorweeen, maar gelukkig zijn er ook nog handen waar je veel mee kan!
    We zijn misschien niet meer zo heeeeeeeeeeeeel intiem, maar momenteel is het intiem genoeg!

    M.a.w.: Zolang jij het fijn vind gewoon doen! De kleine merkt er echt niks van en ik geloof (heb ik ooit gelezen) dat als jij klaarkomt het heel fijn is voor je kleine!
    DUS GENIET!

    Liefs,
    DD
     
  4. Romana

    Romana Actief lid

    1 jun 2010
    443
    0
    0
    hmm geen problemen gehad met 'wilde' sex hoor.... juist heerlijk... baby deint wel mee :p

    Zelfs nu op het laatst gaat het er niet minder 'wild' aan toe, alleen is alles meer in slowmotion, en lijkt het meer op opa en oma sex, hahahaha voordat je omgedraaid bent en zo hahaha

    en idd standjes veranderen wel, omdat die buik toch in de weg zit, maar verder hmmmm wij genieten nog optimaal, laat ik het daar op houden ghehhehe ;)
     
  5. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    hihi, deze zwangerschap is ons seksleven vermist geraakt :(;)...

    Tijdens de vorige zwangerschap wel tot/met het laatste trimester seks gehad en idd zoals de anderen zeggen: de standjes veranderen wellicht, maar het kan echt geen kwaad (tenzij je vk of gyn het afgeraden heeft).

    Je voelt vanzelf wel aan je lijf op dat moment of het wel of niet prettig gaat en dan kun je het altijd aanpassen.

    Ik weet niet of ik me op zou laten hijsen aan het plafond ofzo :D, maar 'reguliere' seks (om het zo maar even te noemen), kan prima!
     
  6. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als je je er niet prettig bij voelt moet je het ff niet doen! ;)
     
  7. Romana

    Romana Actief lid

    1 jun 2010
    443
    0
    0

    Ooh wat raar, ik laat me namelijk wel dagelijks rond hijsen aan het plafond whahahahahah

    Gek, denk dat als ik een poging doe het plafond mee naar beneden komt :p
     
  8. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    hahaha, ja je weet maar nooit wat mensen uitspoken in hun slaapkamer, toch ;):D?
     
  9. boterbloempje83

    boterbloempje83 Fanatiek lid

    14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    echt geen rare vraag; maar gewoon doen waar jij je prettig bij voelt, je merkt snel genoeg of het 'nog gaat of niet' ;):D
     
  10. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier bij de eerste en 2e ook gewoon sex gehad, had er zelf ook heel veel zin in...kon van mij niet genoeg zijn (tot grote vreugde van manlief) Maar uhm deze zwangerschap....neej bedankt heb er gewoon geen zin :$ ken mezelf ook niet zo.....

    Maar het wilde mag wel hoor, zolang je het zelf natuurlijk ´fijn´ vindt ;)

    Have fun!
     
  11. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hier totaal geen behoefte maar anders; waarom niet?!
     

Deel Deze Pagina