symptomen heftiger bij tweede?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door bosbesje, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 4wk2dg zwanger maar ik heb het idee dat ik al veel heftiger symptomen heb dan in m'n eerste zwangerschap. Had ook een duidelijke test 1 dag na NOD.

Voor NOD wat vage symptomen (dacht dat ik niet zwanger zou zijn). De avond voor NOD begon de buikpijn heftiger te worden en al lichte misselijkheid. En nu sinds 2 dagen echt flinke groeipijn en bandenpijn in m'n baarmoeder en soms zo misselijk dat ik loop te koren. In m'n eerste zwangerschap was dit geloof ik pas met 6 weken en de groeipijn was naar mijn idee minder pijnlijk.

M'n broekriem moet zelfs al een gaatje losser vanwege het alvast plaatsmaken.

Wie herkent het dat je bij een tweede veel sneller en heftiger symptomen had?

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij de tweede had ik wel veel sneller een buikje
    symptomen waren opzich wel het zelfde, niet veel heftiger wel erg last van harde buiken dit had ik bij de eerste ook maar door de drukte van nog een kind wel meer last van en oja aambeien bij de eerste geen last van gehad (alleen na de bevalling) bij de tweede rond 36 weken erg pijnlijk (deed bij mij zeerder dan dat de kleine werd geboren, bevalling dus)
    voor de rest waren de symptomen hetzelfde

3. luuus

luuus Niet meer actief

ik ben nu 7 weken maar vind het ook al zwaarder dan mijn eerste. mijn eerste zwangerschap had ik bijna nergens last van en nu ben ik echt de hele dag door moe en misselijk.. ook is er al een klein buikje te zien terwijl ik bij de eerste pas heeel laat een buikje kreeg.

4. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Bij de eerste had ik achteraf al kwaaltjes voor ik wist zwanger te zijn. Ben nu 7 weken en heb juist minder kwaaltjes, merk helemaal niet dat ik zwanger ben, op mn buik na (alle broeken zitten strak / te strak) en ben erg moe. Verder niets ;)

5. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen! Ik zag later dat er al een topic over was onder een ander forum :)

Het is wel raar, schrijf ik het gisteren en vandaag heb ik ineens veel minder last van symptomen. Ben een beetje bang dat het misgaat. Voel me nu eerder of ik ongesteld ga worden dan zwanger. Vorige maand was ik eventjes zwanger en had toen ruim voor NOD al flinke symptomen en op 4wk2dg begon ik te bloeden. Ben daar nu ook bang voor. Voel nu alleen nog maar lichte steekjes onder en de misselijkheid is ver te zoeken. Was wel nog heel moe. Ik duim maar dat het toch goed zit.

Starlady, had je nu eerst ook wel kwaaltjes maar dat ze afgenomen zijn? Geeft me een beetje hoop dat het toch goed kan zitten.

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb nu juist eigenlijk helemaal geen symptomen. Bij de eerste had ik voornamelijk pijnlijke borsten, en nu voel ik niks! Dat maakt me wel iets onzeker. Ik moet zeggen dat ik bij de eerste ook al erg weinig klachten had, afgezien van mijn borsten.

7. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puppy, mooi is dat toch hè? Dat we liever kwaaltjes hebben dan niet :) Terwijl het ook zonder kwaaltjes prima in orde kan zijn en mét kwaaltjes soms niet in orde. Het is nog zo onwerkelijk als je het kindje nog niet voelt of op de echo hebt gezien en dan wil je het zo graag aan iets anders merken dat je zwanger bent.

Vanmiddag werd ik gelukkig weer eventjes heel misselijk. Zakte wel snel weer af maar ik was helemaal blij :) En bandenpijn als ik boodschappen draag. Misschien komt het HCG in stootjes, dat ik daardoor die wisseling in kwalen heb. Ook door gewenning aan het HCG. En gaat bij een ander de opbouw van HCG geleidelijker zodat je minder kwalen ervaart. Zoiets misschien?

8. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Nee met deze heb ik het helemaal niet, op dat extreem moe zijn na dan. Gek is dat. Lees weleens dat kwaaltjes komen en gaan maar dat dat niets hoeft te beteken.

9. lucienne1975

22 apr 2010
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ja ik heb hetzelfde. Ik heb nu meer last van steekjes, krampjes en darmenpijn e.d. Daar heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap weinig last van gehad. Het lijkt ook meer in vlagen te komen. Ook de vermoeidheid. En nu heb ik deze en vorige week (ben nu 8 weken) erg last van misselijkheid (vooral overdag en savonds) en tijdens mijn vorige zwangerschap was het vooral sochtend en al vanaf een week na bevruchting ongeveer. Heel vreemd allemaal. Maar steeds als mijn borsten weer minder gevoelig zijn denk ik, oh jee, maar dan een paar dagen later komt het weer terug.
    Heb vertrouwen in jezelf en je kind! (zegt mijn moeder altijd :)

Deel Deze Pagina