Hallo allemaal, Vandaag bij de VK geweest, ze schatte onze kleine op een 'mooie 3250 gram, niet te groot en niet te klein' aldus haar woorden. Vind het zelf ook een mooi gewicht eigenlijk. Ik ben nu 36 weken en 3 dagen, de baby kan natuurlijk nog wat groter worden. Wat vinden jullie van dit gewicht, is het niet weinig?
dit is erg netjes hoor. tussen de 3000 en 4000 (6 en 8 pond) is normaal. daaronder iets te licht daarboven net te zwaar maar wil ook niet veel zeggen. 7 pond is dus precies het gemiddelde en dat zal jou uk wel halen als hij nog netjes blijft zitten tot 40 weken. mijn dochter was 3160gr en 46cm. had je liever een baby van 5 kilo haha.
Bedankt lovewinnie. 5 kilo hahahah nee dat hoeft ook weer niet, alhoewel je het toch niet voor het zeggen hebt. Worden er nog kindjes van 5 kilo geboren dan?
Netjes, bij 40 weken geboren? Ik vraag me dan wel af he, het is natuurlijk een schatting die ze maken, kunnen ze er ver naast zitten eigenlijk?
nee met 38 weken en 2 dagen. 1 week er voor had ik de schatting tussen de 6,5 en 7 pond.. nou hij was dus 6 pond en 740 gram..
Netjes hoor, 38 weken en 2 dagen, is ook heel mooi om te bevallen hahah. De laatste weken zijn echt loodzwaar.
Ik ben twee dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Dit keer krijg ik waarschijnlijk weer zo`n klein poppie omdat ik zo weinig vruchtwater heb en ze was met de echo ook niet zo groot zeiden ze.
Mijn oudste was bij bijna 38 weken 2500 gram, mijn jongste bij bijna 39 weken 3200 gram. Beide was prima volgens VK en gyn.
Ja, hoor, die worden echt nog wel eens geboren! Mijn dochtertje woog 3525 gram, de vk had het diezelfde dag op 3500 gram geschat, zat er dus heel dicht bij. Is mooi hoor, tussen de 3000 en 4000 gram, beetje meer of minder ook, mijn zussen en ik wogen allemaal onder de 3 kilo en daar was ook niets mis mee.
@Brechtje, heeft het te maken met vruchtwater, hoe minder hoe kleiner de kleine is? @Phemme, moeten baby's niet in de conveuse als ze 2500 gram wegen, dat dacht ik altijd maar dan heb ik het mis, of was het nou onder de 2500 gram. Als je vk en je gyn zeggen dat het goed is, dan zal het echt wel zo zijn.
Volgens mij kun je met 5 kilo ook nog normaal bevallen of krijg je een keizersnede? Diezelfde dag nog? Wat grappig ben je diezelfde dag nog bevallen hihi. Als de kleine maar gezond is toch daar gaat het uiteindelijk om vind ik.
Mijn eerste was met 38 weken 5 dagen en woog 3600 gram Mijn tweede is geboren met 39 weken en 5 dagen en woog 3055 gram. allebei normaal naar mijn weten
dat is toch een prachtig gewicht! mijn dochter was 2380gram! beetje aan de lichte kant. Tegenwoordig hoor je steeds meer dat babytjes zwaarder zijn. Ik vind 8 a 9 pond best zwaar.. Mijn oudere zus was ook maar 4,5pond bij de geboorte (was in 1967)en nu vinden ze dat tegenwoordig te licht! Mijn moeder was trouwens gewoon thuis bevallen.
die van mij was met 36 weken 3100 gram (nog iets) en met 38 weken ingeleid omdat ie over de 8 pond zat en hoogstwaarschijnlijk nog zo door zou groeien.. 3250 als geboortegewicht is lekker toch, niet te klein, niet te groot..
Hoeft niet perse hoor, mn dochter was met 36 weken en 4 dagen 2280 gram en ze heeft niet in de couveuse gelegen