Binnenkort hebben we een baby en een dreumes. Voor onze zoon was het na een maand al beter om alleen te slapen. Hij werd van elk geluid wakker en sliep niet meer als hij bij ons lag. Maar nu een jaar later slaapt hij heel graag/goed bij ons. Momenteel slaapt hij vaak in het ledikantje op onze kamer (die bedoeld was voor de baby). Daar waar hij zichzelf graag bezig hield heeft hij nu veel meer behoefte aan dichtbij zijn. Er is maar 1 kinderkamer, de jongens zullen uiteindelijk bij elkaar op de kamer komen. Maar sowieso wil ik de kleintjes niet alleen bij elkaar zetten voordat de jongste oud genoeg is. Dus die komt voorlopig bij ons op de kamer. Nu twijfel ik om een wiegje erbij te gaan kopen (heb 2 ledikantjes). Zodat beiden kindjes bij ons kunnen. Ik vind het sneu om met zijn 3e te slapen en de oudste die nog zo klein is alleen te laten slapen terwijl hij nu graag wil hangen. De oudste bij ons in bed is geen optie want dan gaat hij er een feest van maken. Maar ja ik vraag me af of ik geen onnodig geld uitgeef aan een wiegje (hormonen). En nu twijfel ik al zo lang dat ik er zo ongeveer gek van word xd. Wat vinden jullie?
Je voelt in mijn ogen heel goed aan dat jouw oudste nu wat meer nodig heeft. Dit is ook een pittige fase. Dreumes zijn en een broertje of zusje krijgen. Ik vind t zorgzaam dat je erover nadenkt hoe verder ipv denkt, hop oudste naar eigen kamer. Ik zou vooral nu overwegen -waar heb jij zelf goed gevoel bij -hoe snel wordt hij wakker want de nieuwe baby wordt straks vaak wakker -heeft hij een plekje nodig voor even of echt hele nacht. Ik weet moet of jij bijv hele nacht bij jullie slaapt of deel op verzoek Als je nog iets wil veranderen moet je t nu doen voor de baby weg is. Wij zijn best pro samenslapen, in de zin dat als onze zoon behoefte heeft hij erbij ligt maar hij begint in eigen bed. We merken dat hij vaak doorslaapt tot 5/6u (krijgt dan nog een vroege bv omdat ik doordeweeks zelf vroeg opsta ivm werk dus dat is zijn ritme) en dan weer inslaapt. In t weekend en onze vrije dag altijd bij ons, zijn luie ouders haha willen m niet terugbrengen. Ongeveer 1x pw wordt hij eerder wakker en is dan echt even heel verdrietig/bang en slaapt dan gelijk verder bij ons) Maar dat is dus anders dan altijd bij ons op de kamer slapen. Dit voekt voor ons goed en geborgen. Doe dus wat voor jou goed en geborgen voelt. Mogelijk is er nog iemand in je omgeving met reserve/tweedehands bedje of via FB of MP?
Gewoon een 2e hands wiegje voor de baby kopen. Voor je zoontje verandert er al genoeg en de kans is dat hij, als hij grote broer is, opeens wel alleen wil slapen. Tenslotte is bij papa en mama slapen voor baby's Doe inderdaad vooral wat goed voelt en ga je zoontje vooral niet dwingen. Dat werkt averechts
Voor het goedkoopste wiegje ben ik op mp in totaal 30 euro goedkoper uit dan nieuw en dan komt nog de reis plus hopen dat er geen beschadiging op zit bij. Mp houd ik inmiddels al 4 maanden in de gaten. Dus als ik voor een wieg ga doe ik dat sowieso nieuw. Onze zoon heeft 11 maanden alleen geslapen. Nu gaat hij wel elke avond eerst naar zijn bed. Maar hij heeft een heel goed gevoel over wanneer we zelf naar bed gaan. De tijden verschillen, maar telkens begint hij 5 minuten van tevoren te huilen. Dan pak ik hem op en neem ik hem mee. Hij is een lichte slaper, maar qua slapen is hij vrij makkelijk. Ik wil dat hij zich niet aan de kant gezet voelt als de nieuwe baby er is en die wel bij ons slaapt. Hoe hij daarbij slaapt is denk ik een kwestie van ervaren. En misschien ook wennen. Maar de muren zijn ook dun en de andere kamer zit direct aan de onze vast. Dus bij huilen denk ik dat hij in beiden kamers wel wakker word.