ik heb hetzelfde gehad met alyssa realiseer ik me nu ik jou verhaal lees. alyssa is een erg slechte drinkster en dronk eigenlijk alleen dr melk en met een beetje geluk een beetje verdunde appelsap. alyssa heeft altijd een hele droge huid gehad en dus smeerden we iedere dag met olie. nu drinkt alyssa een stuk beter (nog steeds alleen melk en appelsap) en nu is de droge huid ook een stuk minder. dankzij jou verhaal vallen er weer wat puzzelstukjes op zn plaats. ik ben ook nog steeds aan het verzinnen wat ik alyssa naast verdunde appelsap kan geven. het blijft uitproberen. liefs doris
ah heeft ook biologische diksap, en zonnatura (gele verpakkingen heeft eigen schap deel) gebruikt ook geen suikers!!! maar wat is er mis met gewone rosevice en diksap, denk dat we er allemaal wel mee groot zijn geworden
Drinken jullie kindjes dan ook geen water? De mijne drinkt als ik haar water geef steeds ongeveer 40 cc. Dus ik geef haar twee keer per dag een paar solkken water...
sapjes anders met water verdunnen, en 20 kruidenthee van zonnatura (van die korreltjes) vind mijn dochtertje heerlijk. Succes, en idd niet schuldig voelen hoor, je doet je best... gewoon verder proberen..
Diksap is prima maar niet in te grote hoeveelheden. Fruitsuikers zijn net als geraffineerde suikers een aanslag op je tanden en je gewicht (suiker is suiker). Als je het goed aanlengt kan je daar best wat van drinken hoor. Voor de tandjes kun je overwegen inderdaad een extra keer te poetsen. Probeer ook eens thee (met een smaakje) en blijf ook water proberen. Sommige kindjes moeten ook echt gewoon een tijd wennen aan water. Je kunt ook aangelengd vers fruitsap geven maar geef hiervan niet teveel omdat het vrij zuur is (verse sinaasappelsap met of zonder kiwi, banaan, aardbei, framboos etc)
Wat dachten de dames van yoghurt aangelengt met water en eventuleen een drupje (dik)sap? Dat was hier gister een grote hit en vroeger bij mn jongens viel het ook altijd erg in de smaak Bij de lidle had ik een pakket van 6 kleine flesjes weg met appelsap erin zonder toegevoegde rommel. Dit aangelengt met water drinkt ook heeeerlijk weg (en mn grote kinders drinken het ook graag onderweg naar een ver wonend familie lid)
Hmm wilma.. dat doet me denken aan ayran een van oorsprong geloof ik turks drankje wat je kant en klaar kan kopen.. maar ook zelf kunt maken van echte yoghurt (geen magere maar volle dus) aanlengen met water en een klein beetje zout je krijgt dan een soort zoutige karnemelk.. en ondanks dat anne vroeger geen melk lustte.. dronk ze dat altijd heel fanatiek vond ze helemaal geweldig ze is dan ook zeer gewaardeerd klant bij de shoarmaboer hier.. want die vond dat maar wat leuk nog steeds als we hem tegen komen.. in bijv. de metro knoopt hij een praatje aan en vraagt hij of ze het nog weleens drinkt
Kylian lust hier dus ook absoluut geen water of thee. Maar die kon en kan ik heel makkelijk voor de "gek" houden door een klein beetje diksap met heel veel water aan te lengen. Zelf ben ik niet zo bang voor suiker, heb liever dat hij wat suiker binnen krijgt dan kunstmatige zoetstoffen. Daarbij vind ik ook dat het op dit moment belangrijker is dat je kindje voldoende vocht binnen krijgt en als je kindje alleen wil drinken als het diksap is is dat prima, dan probeer je toch om er elke keer wat minder in te doen. Groetje sAnita
Grappig, mijne lust niets anders dan melk en water. Ik hoef echt niet te proberen aan te komen met een fruitsmoothie ofzo. Hoewel ze wel fruit van een lepel drinkt, drinkt ze geen vruchtensap of diksap of smoothies. Apart kind heb ik
Je doet je best, dus je hoeft je niet schuldig te voelen...t is niet alsof je hem vergeet drinken te geven he Maar ik snap het schuldgevoel wel...zou iedere mama denk ik hebben in zo'n geval. Ik weet niet hoe oud je kleine precies is, maar ik denk maar zo: je kunt mischien maar beter sap geven (diksap, roosvice, appelsap met water) als dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. Met die tandjes zal het heus niet zo'n vaart lopen. Het is wel belangrijk dat ie niet de hele dag met een bekertje drinken loopt...dat schijnt nl wel slecht te zijn omdat de tanden dan de hele dag door belast worden. Light dranken zou ik niet doen, is ook nergens voor nodig...er zijn genoeg dingen die best geschikt zijn voor kindjes
Mijn dochtertje vond soja melk altijd erg lekker, en ik geloof niet dat er iets mis is met roosvice hoor, je hebt ook roosvicee zonder toegevoegde suikers, en daarbij elk mens dus ook kindjes hebben nou eenmaal suikers nodig, zolang het niet te is lijkt het mij toch geen ramp? anders twee drink momenten per dag en daarna poetsen? ik maakte mij er nooit zo druk om gaf sofia eigenlijk alles vanaf dat ze drinken mocht, appelsap met water, roosvicee, karnemelk, gewonen melk, thee zonder smaakje want met smaakje is erg slecht voor de tanden zegt onze tandarts, door het looizuur krijg je verkleuringen, en in thee zit van nature het zelfde bestandsdeel als in koffie caffeine ik kan er ff nie opkomen, het werkt opwekkend, zit ook in ijsthee....als ik mijn dochtertje van 4 een glas ijsthee geef slaapt ze niet in savonds en is ze vaak wakker snachts! das het enige wat ze dus niet krijgt
niet schuldig voelen , je doet je best . Ik snap niet waarom het ineens o jje daar zitten colorieen in, o jee daat zitten fruitsuikers in.. is , stel je voor dat ze dik worden.. heb het idee dat er een beetje doorgeslagen wordt, Kinderen moeten groeien en daarvoor hebben ze vet, suiker, calorieen , koolhydraten enz.enz. nodig. als je er een beetje bij nadenkt dat ze niet de hele dag door eten en drinken, doe jij ook niet en tandjes goed poetst is het goed.. gewoon drinken geven en inderdaad kan je wel alles aanlengen met water aangezien de meeste dingen verschrikkelijk zoet zijn en ze dat nog niet heel erg veel uitmaakt of het heel zoet is of een beetje zoet, het scheelt in de plakkerigheid, de kosten en voor de tanden.
Hallo allemaal! Enorm bedankt voor jullie reacties. Gelukig drinkt hij nu dus goed, dan maar lekker diksap en roosvicee drinken, dat gaat prima namelijk! Ben blij dat ik er nu achter ben gekomen! Hij ziet er nu zo'n stuk beter uit! Z'n huidje is no steeds wel wat droger, maar dat zal wel bij hem horen. Hij drinkt goed en heeft steeds supervolle plasluiers en daar word ik echt blij van !!!