Voel me zo slap...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gentle, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Sinds een paar dagen/weken voel ik me regelmatig erg slap. Het komt met vlagen, de ene keer meer dan de andere keer. Ik heb weinig kracht in mijn handen, ben snel moe, en met vlagen krijg ik ook een snellere/hijgende ademhaling, alsof ik heb hard gelopen (hyperventilatie??). Als mijn ademhaling zo raar doet krijg ik het vaak ook een beetje zweterig (warm/koud gevoel), trillende handen, gewoon vreemd! Ook lijkt mijn hart op zo'n moment overal te kloppen. Ik zie soms mijn buik gewoon bewegen door mijn hartslag, en ook in mijn hoofd en armen en hele bovenlijf eigenlijk voel ik mijn hart dan dreunen...

Nu heb ik van mezelf een lage bloeddruk (meestal 100/60), maar die heb ik van de week bij de huisarts even laten controleren en toen was het 110/70, dus niet opeens erg hoog of erg laag. Mijn HB is 2 weken geleden nog gecontroleerd en dat was toen 7, dus ook niet gek laag. Ik slik al Floradix om het niet te laten zakken, want bij m'n vorige zwangerschap moest ik uiteindelijk de laatste 2 maanden aan de ijzerpillen...

Al met al lijken bloeddruk en HB wel goed, maar voel ik me nog steeds zo slap als een vaatdoek en dat voelt vervelend! Is dit iets waar ik even eerder voor aan de bel moet trekken bij de VK? Weet u misschien wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een bloeddrukmeting is een moment opname, dus op het moment dat jij je slap voelt kan je bloeddruk wel lager zijn dan later bij de huisarts, dus je klachten kunnen veroorzaakt worden door de bloeddruk.
    Maar ook door de suiker, dat je suiker erg laag is.
    Zorg daarom altijd dat je wat te eten bij je hebt, zodat je wat kan nemen.
    Hartkloppingen zijn ook echte zwangerschapskwaaltjes, waar je helaas niks aan kan doen. Hetzelfde geld voor kortademend, zorg voor goed recht op zitten en letten op je ademhaling.
    Het zijn geen kwalen waarover je zorgen moet maken, het is heel vervelend maar hoort echt bij de zwangerschap.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina