Ik ben even radeloos. Mijn zoontje krijst al vanaf 20:00 aan 1 stuk door en heeft sinds gister nexium gekregen. Hij kreeg eerst losec maar dit was dramatisch om te geven vandaar dat we nexium proberen. Gister ging het goed zoals normaal maar nu krijst hij alles hij elkaar! Heb het om half 6 gegeven. Komt dit door de nexium? Ik vind dit zo erg hij doet dit nooit namelijk. Stop er morgen gelijk mee en vraag wel weer losec al dacht ik dat de werking hetzelfde was en de bijwerkingen ook....?
Ik zou er niet mee stoppen hoor!! wel morgen de kinderarts bellen en het bespreken maar het is juist zo dat het bij Nexium wel een week kan duren voor je iets merkt. Ik heb geen idee of het een bijwerking van Nexium is, ik heb nooit iets gemerkt van de Nexium, maar het lijkt me waarschijnlijker dat je zoontje aan het huilen was door de reflux...
Hij krijgt al 2 weken losec dus dat werkt dan toch al? Dan zou de overstap naar nexium toch niks moeten uitmaken kwa reflux klachten?
Hey meid, Wat ontzettend kl#te zeg dat ie zoveel pijn heeft.. Ik zou idd niet stoppen met de nexxium maar wel even je kinderarts bellen en het te besprekn.. Wij geven onze evi ook losec (omeprazol) het zijn korrels. Wij doen gewoon het hulsje open en gieten de korrels in haar mondje en gelijk haar fles erachter aan zo krijgt ze dit al heel wat maanden.. In het begin heeft ze zantac gekregen is vloeibaar kan je misschien ook nog aankaarten!! Heel veel sterkte met jullie mannetje!!! Hopen dat ie zich gauw beter gaat voelen! liefs
Ik ben geen dokter, je kinderarts wel Futuremama: Nexium is ook vloeibaar, je maakt poeder aan met water
Hier overstap gemaakt van Zantac naar Nexium. Na de overstap waren de klachten ook een paar dagen erger. Alsof ie moest wennen aan de nieuwe medicatie.
Zantac is een ander geneesmiddel dan nexium en losec. Ik zou ook je ka even bellen en het dan met hem/haar bespreken, maar zou zeker niet zomaar stoppen. Wij hadden pilletjes losec die we in een spuitje met ongeveer 3 ml water oploste en spoten het dan aan de zijkant van haar wangetje. Als je begint met losec/nexium kan het zomaar een week of 2 duren voordat je echt verschil begint te merken. Als de slokdarm ontstoken is, is dat natuurlijk niet zomaar over.