Mijn zoontje heeft mij 1 keer echt een harde klap in mijn gezicht gegeven. ( ging net niet knock out geloof ik, wat een kracht zeg). Hij heeft toen een tik op zijn billen gehad van mij en heb gezegd dat ik hier absoluut niet van gediend ben. Sinds dien heeft hij nooit meer geslagen of de intentie gehad.
Het gedrag van mijn dochter is lang niet zo erg, als ik t zo lees. Maar ik pak dr ook af en toe stevig vast en ik schreeuw ook wel eens (dat ze nu g%& eens op moet houden met dat irr&% gedrag) Kan me voorstellen dat jij je er door je verleden sneller schuldig om voelt. Maar denk dat weinig ouders altijd rustig kunnen blijven bij dat bloed-onder-je-nagels-uithalende gedrag. Overigens, 'opa wil je niet meer' vind ik wel weer een heftige uitspraak. Vind ik een paar treedjes erger dan 'ik wil je nu even niet meer zien' oid. Terugslaan/bijten oid doe ik in principe ook niet. Wel eens voorgekomen als een soort reflex of als ik echt bloednijdig was, maar verder vind ik dat geen goed voorbeeldgedrag.
Ik vind het altijd zo makkelijk ''iedereen krijgt zon kind'' nou dat is dus al echt niet waar (ik zelf was zo ook niet en mn zussen ook niet) En er is niks mis mee met je kindje te laten voellen/begrijpen wat die zelf ook doet! (en ik heb het over een normale corigerende tik, niet keihard meppen) En ja dan dat van... mama mag het wel maar kind niet... daar ben ik dan mama voor geworden en mn kind mn kind.
Dat klinkt al anders dan je dochter een lel geven.. Ik snap nooit zo goed waarom een tik nodig is om je kind iets te leren. Maar goed, 1 dat is mijn mening, dat is voor iedereen natuurlijk anders en 2. beetje offtopic
Tsja ik denk eerlijk waar dat sommige kinderen het nodig hebben. Ik zie in mijn omgeving ook echt van die terroristjes! echt verschrikkelijk! Maar het ligt misschien ook een beetje aan je eigen opvoeding en omgeving. Iedereen doet wat die goed vind natuurlijk! en je bent de baas over je eigen kinderen!
Misschien is het ook omdat het hier niet nodig is. Lenn is vrij snel onder de indruk van een boze papa of mama en dat terwijl er over het algemeen niet geschreeuwd wordt. Dus daar zal het ook aan liggen. Na 2x waarschuwen kiest hij vaak eieren voor zn geld en stopt met wat hij dan aan het doen is. Slaan of schoppen is zonder waarschuwing in de hoek en al krijst hij een half uur, hij komt er niet eerder uit voordat hij rurstig is en 2 minuten blijft zitten.. Daarna nog een klein gesprekje, sorry zeggen, kus en knuffel en klaar weer.
Ik geef wel een corrigende tik, omdat t hier wel werkt bij al t andere lacht ze me hard uit. Moet zeggen dat t de laatste tijd niet meer nodig is en ze na 2x waarschuwen wel luisterd. Vorig jaar zat ze aan het gasfornuis het gas aanzetten, nou toen heeft ze echt wel een tik gehad hoor en ze heeft t niet meer gedaan. Dat zijn gewoon gevaarlijke dingen
Ach meis ik denk dat je t juist goed hebt gedaan papa en mama schoppen en slaan kan echt niet. wordt hier ook niet getolereerd hoor,is een duidelijk nee niet doen en je kunt veel zeggen ze snapt heul goed wat nee betekent. Al moet ze nog 1 worden,natuurlijk wel afhanklijk van de situatie hoor.. Layla heeft er ook een handje van iets te ruig te zijn met mn hond,hb nu een stafford pup in huis voorheen een mijn oude pittbul, maar ook dat word nu al geleerd om zachtjes te doen. evenas alle andere dieren die ze aait. En ja opa en oma kussen hieft hier ook niet altijd ik ben zelf ook niet van het gekus en geknuffel aan mn lichaam,tuurlijk wel met mn dochter en vent,we zeggen altijd zeg maar dag dag dan gaat al glimlachend een handje omhoog dat is voor mij vaak wel voldoende. Ik vind respect tonen als ze ouder is belangrijker als gedag kussen.. Echter vind ikonder espect dus idd wel gewoon gedag zeggen vallen,dus de tip negeren vind ik een hele goede.. gr gemma
Mijn dochter heeft hier ook wel eens de hond geschopt. Ik heb haar toen ook een schop voor haar kont gegeven en toen begreep ze het wel. Heb de eerste keer dat ze het deed heel duidelijk gezegd dat het pijn doet als je een hond schopt en dat dat niet leuk is. Toen ze het nog een keer deed kreeg ze zelf dus een schopje tegen haar kont wat ze helemaal niet leuk vond. Tja, sommige mensen zien dit misschien als mishandeling maar mijn dochter doet het niet meer en ik deed het natuurlijk niet hard maar om even duidelijk te maken!
ik had in eerste instantie niet goed gelezen. De opmerking ´opa hoeft jou niet meer´ vind ik echt heel erg... en echt niet kunnen. Je mag nooit dreigen met ´liefdesverlies´ en dat doen mensen die dit zeggen wel. Het raakt aan de diepste angst van elk kind en overigens ook van elke volwassene. Dit wilde ik even kwijt... (neem aan dat het opa zelf was die het zei?) en dat de persoon zelf het ''niet zo meent'' zegt niets over hoe het bij het kind binnen komt....
Marley heeft in het verleden mn zoon, de dieren en mij ook geslagen. Door de corr tik en voor straf in de hoek of gang doet ze dat dus niet meer. Je moet vroeg op je strepen staan, anders lachen kinderen je uit en lopen ze zo over je heen. Klinkt nu misschien hard, maar je hebt er later profijt van. Ik vind dat je het goed hebt gedaan. Zelf voel ik me ook altijd schuldig, maar ik voel me nog schuldiger als mijn kind midden in de winkel een oud bessie slaat en uitscheld later.