Heeft iemand voor mij DE tip hoe ik de metalen stukken van de pitten schoon kan krijgen. Ik ben dus niet iemand die dat dagelijks bijhoudt. De bovenste plaatjes en het gasfornuis zelf wordt uiteraard wel elke dag schoongemaakt, maar dit is zo'n rotwerkje.
Eerst in een bak met water en schuurmiddel (cif ofzo) zetten en laten weken, daarna met schuursponsje afborstelen.
Met brillo (hoop dat ik het goed schrijf) zijn schuursponsjes met schoonmaak midddel erin werken super goed. ook voor de onderkant van pannen enzo.
Ja ik heb echt de tip voor je! (tenminste dat is wat hier het beste werkt, en eigenlijk als enige zonder er kapotte armen van te krijgen) Doe ze in een emmer heet water met 2 vaatwasblokjes. Dan laat je ze een nacht staan, en de restjes die er dan nog op zitten kun je met een roze staalsponsje afschrobben. Die van mij zijn van zwart naar zilverkleur gegaan. Het lukte me nooit om ze goed schoon te krijgen, en daardoor waren ze al zo zwart. Nu doe ik dit zo nu en dan, en zijn ze als nieuw