Pijn achter ribben, rechts onder borstkas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dani22, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik ben 35 weken zwanger en sinds een week of twee heb ik last van iets HEEL vervelends. Als ik lang zit, krijg ik rechts achter mijn borstkas, net onder mijn rechterborst/ter hoogte van het middenrif een hele felle pijn. Ik vind het lastig te beschrijven: deels alsof er zuur in loopt, of dat het beurs is, of dat er druk op staat, maar exact klopt dat niet. Het zit pakweg 2 a 3 cm onder mijn borst, behoorlijk rechts, maar niet in mijn zij, echt aan de voorkant nog wel. Ik heb veel gegoogled en kom verschillende dingen tegen:
    - kan je lever zijn die wordt weggedrukt
    - kan maagzuur zijn wat opzij daar terecht komt
    - kan een gekneusde rib zijn
    Ik durf niet te zeggen of het 1 van deze zaken is. Het enige wat ik weet is dat ik of NIETS voel, of dat het ineens snel pijnlijk wordt, verder niet uitstraalt, maar puur op die plek zit, en dan soms binnen 10 seconden ineens heel veel meer pijn gaat doen (de druk loopt zeg maar snel op dan). Gaan liggen helpt: dan verdwijnt de pijn binnen enkele minuten weer. Maar als ik dan weer ga zitten: binnen een minuut of 5 knalt het er weer in. Het is absoluut onhoudbaar om te blijven zitten als de pijn er is. 's Morgens gaat het nog wel een paar uur goed, maar in de loop van de dag wordt het erger. Heb geprobeerd voorover of achterover te leunen, op rechter- of juist linkerbil te hangen, alleen liggen lijkt te helpen. Kortom: door het zitten wordt er druk opgebouwd op *iets*. Maar ja: wat. En wat er aan te doen? Aan de buitenkant zie je er niks aan. Als ik er op druk, voel ik het wel, dan gaat het meer pijn doen. Huisarts riep alleen maar dat het vast wel weer over ging…

2. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    rennies doen overigens niks

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem...zit een babykont onder mn ribben dan.
    Soms werkt het ook door me lang te maken en mn armen omhoog te doen. Maar heb nu echt behoorlijk ruimte gebrek in ribbengebied.

4. dani22

dani22 Actief lid

23 aug 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja maar mijn kindje is al ingedaald en het zit zó hoog dat daar echt geen sprake meer is van verdringing. Uitrekken werkt ook niet, daar lijkt het los van te staan. :/

5. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom bel je je verloskundige niet gewoon eventjes?
    Misschien ben je net als mij...."zal er wel bij horen...niet zeuren...ik ga echt niet meteen bellen" ;) maar mijn VL gaf weer aan vorige keer:"bel gerust, daar zijn we voor".. ;)

Ik heb zelf ook zoiets, maar ook bij mij zijn het de billen van de kleine meid. Ik krijg er soms een soort van kramp door ook, waardoor het daar gaat tintelen ook. Savonds ga ik dan tv kijken in bed want dan wil ik alleen nog maar liggen.
    Ik heb soms ook heel veel maagzuur wat de dag erna soms zorgt voor pijn op mijn borst wat uitstraalt naar mijn rug en schouderbladen. Kan echt heel erg zeer doen.

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hier hetzelfde.. geloof dat kindlief er een knietje in zet of zo.
    Vooral de terug reis naar huis is niet prettig, het is maar 20 minuten in de auto maar ik weet niet meer hoe ik zitten moet.

Zitten is sowieso een drama. Mijn rug doet zeer, al een paar weken. En het wordt er niet beter op.
    Het enige wat bij mij helpt is gaan liggen op bed.

Deel Deze Pagina