Voel mij eenzaam en afgewezen... (tips?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Londen, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.089
    113
    Vrouw
    Heb je al geprobeerd antwoord te geven op de vraag hoe je graag wilt dat mensen met je omgaan?

Ik kan me voorstellen dat het voor omstanders lastig inschatten is hoe jij je voelt en wat ze dan met je moeten. Het wijkt af van de norm en dat vraagt aandacht.
    Wat helemaal niet gek is of stom of wat dan ook, jij mag er ook zijn met alles wat is.

Aan de basis staat goede communicatie, wat kan jij, wat wil jij, wat kan jij bieden? Wat verwacht je van een ander? En als je die vragen kunt beantwoorden, kun je ze misschien ook aan je omgeving stellen. Wat verwachten zij van je?

Soms kan je zo in een cyclus van afwijzing gaan zitten, terwijl praten erover al zoveel kan schelen voor jezelf en je omgeving. Misschien kan een coach of maatschappelijk werker je hierbij helpen, om het op een rijtje te zetten. Fijn dat je kids zo behulpzaam zijn!

2. Londen

Londen Lid

2 aug 2019
    7
    2
    3

Ik heb vanuit het medisch team meerdere ggz contact personen. Echter merken hun aan mij dat ik enorm graag wil dat ik enorm graag beter wil zijn.

Ik heb nog al wat pijnstillers en aanverwanten (opiaten)

Om terug te komen op overige antwoorden. Ik heb een poosje terug mijn vrienden gewoon laten vragen wat ze wilde vragen en heb ook echt overal antwoord op proberen te geven. Dat ik zelf niet weet wat ik heb. Dat ze bij 4 ziekenhuizen met de handen in het haar zitten.
    Ze gaven toen aan het te snappen. Maar misschien omdat het zo lang duurt?

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dit lijkt me een hele waardevolle tip. Er zal vast een online forum zijn voor mensen die met hetzelfde kampen als jij.

Verder kun je altijd de telefonische hulpdienst bellen als je een luisterend oor wil. Zij zijn daarvoor.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Welke klachten heb je? Is de vader van je kinderen nog in beeld? Hoe oud zijn je kinderen?

5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Een GGZ medewerker spreken is helaas niet hetzelfde als daadwerkelijk een behandeling krijgen. Als het er alleen om gaat af en toe je hart te luchten is dat niet wat ik bedoel.. ik bedoel echt dat je in behandeling gaat kijken naar het ontstaan van de klacht, de in stand houdende of verergerende factoren, acceptatie ed. Er wordt vooral gekeken naar datgeen waar jij invloed op hebt. Dit noemen ze een behandeling volgens het Gevolgenmodel. Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar soms kan juist datgene wat dik gedrukt is hierboven een enorme verergerde factor zijn voor je klachten. En als je hier een weg in vindt het al wat beter wordt (in ieder geval psychisch meer draagbaar, niet dat je lichamelijke klachten weg zijn).

Ik hoop dat je hier op het forum een tip kunt vinden die je verder brengt. Succes met alles.

Paardenbloem en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    En dat is logisch, ik denk dat iedereen die ziek is beter wil worden. Alleen soms is het beter te accepteren dat dat (in ieder geval op dit moment) niet zo is. En dat je dus manieren moet vinden om de ziekte en alle gevolgen ervan te leven. Dat maakt het namelijk ook mogelijk om te kijken naar wat je nog wel kan i.p.v. vooral naar wat je niet (meer) kan.
    Dat was dan enkel/vooral gericht op wat er is, niet op wat je wel kunt of nodig hebt? Want vooral dat laatste lijkt me noodzakelijk om mensen ook iets te kunnen laten doen. De ene zieke is de andere niet. En gezonde mensen kunnen nu eenmaal niet bedenken wat iemand die ziek is wel of juist niet kan. En gelukkig maar! :)

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik denk dat dit heel nuttige adviezen zijn die hier worden gegeven. Ik hoop dat je je hiervoor kan openstellen
    Sterkte met alles!

8. Londen

Londen Lid

2 aug 2019
    7
    2
    3
    Ik ben dankbaar dat ik mijn ei hier kwijt kan en met de tips hier kan ik wat mee.

@Flamingo1990 super bedankt voor je tips. Acceptatie van iets waarvan je niet weet wat het is. Zou dat mogelijk zijn?

@Dubbelgeluk ik heb gelukkig goed contact met mijn ex. Die probeert mij ook zo veel mogelijk te ondersteunen met betrekking tot de kinderen of kleine dingen.
    Klachten ik heb onverklaarbare buikklachten. Hevige buikpijnen niet meer kunnen eten. Daarnaast heb ik waarschijnlijk pelvic painsyndroom. Waardoor uitstraling naar de benen.
    En doordat ik niet kan eten val ik erg veel af

9. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Accepteren van iets wat je niet weet wat het is, is erg moeilijk om alleen te doen.. maar niet onmogelijk. Maar wel is een professional erg belangrijk om je erbij te helpen. Mijn ervaring met cliënten is wel dat niet accepteren (er tegen vechten) onnodig veel energie in beslag neemt, energie die ze vaak al te weinig hebben. Als ze eenmaal accepteren kunnen ze die kostbare energie in fijne dingen steken.

Pechvogol vindt dit leuk.
  10. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

Heeft de gemeente een maatjesproject?
    Waar woon je? Als het in de buurt is zou ik zo even bij je op bezoek willen...
    Heb je hobby’s die je wel kunt uitvoeren?lezen? Haken? Contacten waarvoor je niet de deur uit hoeft: Chatten of bellen met goede vrienden of lotgenoten?

Syane vindt dit leuk.
  11. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Nog een andere tip maar weet niet of dat iets voor je is: sluit je aan bij een kerk. Alle kerken hebben zoiets als naastenhulp. In onze kerk wordt er via naastenhulp gratis vervoer geregeld, bezoekjes, maatjes, boodschappen voor je gedaan, hulp in de huishouding, koken, een kapper die bij je aan huis komt enz. enz.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina