Voel mij net een jojo... (wel/ niet inleiden)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Met 32 weken kreeg ik een groeiecho. Onze kleine bleek 5 weken voor te liggen op groei. Er werd meteen gesproken over het eventueel inleiden met 38 weken, maar ze zouden mij eerst nog scherp in de gaten houden. Dus met 36 weken weer een groeiecho gepland.

Met 34 weken ging ik op reguliere controle en de vk die ik toen had ( iedere dag van de week zit er een ander) schrok van mijn buik en wilde binnen 2 dagen weer een groeiecho. De dag erna een groeiecho gepland bij de vk die de 1e echo ook gedaan had en die zei dat de kleine nog steeds 5 weken voor lag, maar dat het niet explosief gegroeid was. Dus inleiden 38 weken van de baan, nu werd het niet langer dan 40 weken.

Nu kreeg ik met 36 weken de reeds geplande groeiecho en toen werd weer gezegd wel eerder inleiden, maar we wachten de echo met 38 weken af. Als die weer zo ver voor loopt, dan door naar de gyn.

Met 38 weken (vorige week donderdag) kreeg ik weer een echo. Kindje was qua groei stil blijven staan, dus volgens de vk geen reden tot eerder inleiden dan 40-41 weken. Maar wat bleek, bloeddruk was iets hoger ( normaal 110/65, nu 125/85) en er zaten eiwitten in mijn urine. Op naar de gyn voor een extra controle ivm eventuele zwangerschapsvergifiting. Wat zegt die gyn na het maken van weer een echo?? Ik wil je volgende week inleiden!! AAAHHHH!!! Snappen jullie het nog?? Ik zeg tegen haar dat ik iedere week wat anders te horen krijg en het nu wel zat ben.

Anyway, ik moest vandaag terug komen ivm resultaten urine onderzoek ivm zwangerschapsvergifitiging. Niks aan de hand ( zoals ik al dacht). Ik had vandaag weer een andere gyn dan donderdag en zij heeft ook nog ff een echo gedaan. Tja, zegt ze... De baby is nu 8 pond, maar ja, inleiden vind ik niet zo nodig...:$. Dus ik mag nu weer terug onder behandeling naar de VK.

Ik ben het zoooooooo zat!!!! Dat gejojo op en neer van wel/ niet inleiden! Pffff!!

Mijn man was er vandaag ook bij en die zei ook al dat het zo onzeker is allemaal op de manier waarop we al vanaf week 32 over het wel/ niet inleiden praten. Maar goed, de gyn vond het voor nu niet nodig (thank God) en laat ons volgende week maandag terug komen. Mocht de kleine er dan nog niet zijn, dan mogen wij maandag aangeven of we en wanneer we ingeleid willen worden.

Sorry voor mijn misschien warrige verhaal, maar ik moest ff mijn gal spuwen!! Waarom kunnen ze nou niet gewoon één lijn trekken! Het is allemaal al spannend genoeg!

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Kan me heel goed voorstellen dat je hier kierewiet van wordt zeg!!
    Wat wil je zelf?
    Ik moet morgen beslissen of ik ingeleid wil worden. Vind het zo moeilijk!

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Mag ik vragen waarom jij ingeleid moet worden? Ook een knoeperd in je buik?;)

Ik weet zelf niet zo goed wat ik wil. Aan de ene kant lijkt inleiden mij erg fijn omdat ik dan weet wanneer het gaat gebeuren en we aan de gang gaan. Ik ben nogal een planner...;)
    Aan de andere kant wil ik de natuur zijn gang laten gaan en het afwachten. Het is allebei een optie en daardoor zo moeilijk!!

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Zo denk ik er dus ook over!
    haha nee ik verwacht niet dat ik een knoeperd in mijn buik heb:D
    Mijn oudste was met 42+1 3010 gram en mijn jongste met 39 weken 2910 gram. Dus de verwachting is dat het zo'n beetje rond 3000 gram zal zijn. Ik heb zware bi en dat gaat eigenlijk steeds slechter. Dus dat zou hier de reden zijn van inleiden.
    Aan de andere kant is dit nu echt de laatste en wil ik er zo lang mogelijk van genieten.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dat snap ik dat je er zo lang mogelijk van wilt genieten! Maar als je zo'n zware BI hebt, dat is ook niet alles meid! Ik zou dan mezelf afvragen of de BI klachten opwegen tegen het eerder halen van de kleine. Als jij zelf denkt dat je het wel redt de komen de 0-3 weken, dan niet inleiden. Maar als je denkt dat je klachten een goede bevalling in de weg staan, dan zou ik zeker kiezen voor inleiden. Ook al is het je laatste, je bevalling moet zo optimaal en prettig mogelijk voor je zijn. Misschien juist omdat het je laatste is!

Maar goed, het blijft een moeilijke keuze die helaas alleen jij kunt maken...

Hier is het dus echt inleiden omdat de baby nu al 8 pond is. Maar ik heb nog helemaal geen ervaring met bevallen, dus ik weet ook niet of je hiervoor zou moeten inleiden. Volgens de gyn/ vk dus wel, maar ja.... Mijn moeder en schoonmoeder hebben er ook allebei 8.5-9 ponders uit gekregen. Ik was 8.5 pond, mijn man 9 pond. Toen ging het ook goed...

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    De grote van een kind wilt niet altijd wat zeggen over hoe zwaar een bevalling is. Als het kindje nu stil staat met groeien zou ik misschien ook nog ff afwachten. Vanaf 9/10 pond schijnt het wel weer slecht te zijn voor je bekken.
    Keuzes keuzes! erg lastig

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Oef! Daar zou ik wel van doordraaien, van die onzekerheid.
    Hier weet ik sinds vorige week dat ik zwangerschapsdiabetes heb.
    Kreeg toen ook voor de tweede keer een groeiecho waarop te zien was dat het kindje flink voorliep op groei. Ze hebben me toen gezegd er rekening mee te houden dat ze me waarschijnlijk rond de 38 weken gaan inleiden. Heb over 1,5 week opnieuw een groeiecho en een afspraak bij de gynaecoloog.

Ging nu dus wel een beetje uit van inleiden rond de 38 weken, maar lees op internet veel van dit soort verhalen; dat het onduidelijk blijft en steeds wordt opgeschoven. Steeds een andere gynaecoloog helpt natuurlijk ook niet..

Zelf vind ik het dubbel.. aan de ene kant vindt ik het wel fijn om te weten dat ik niet al te lang door zal lopen. Maargoed, gewoon duidelijkheid hebben zou al heel erg fijn zijn.. dan kun je je er toch een beetje op instellen. Ik kan zelf heel slecht tegen onduidelijkheid..

Lees wel veel dat het inleiden vaak toch meerdere ingrepen als gevolg heeft, dat zeker bij een groot kind, de natuurlijke weeen gewoon wat krachtiger zijn.. en dat heb je wel nodig als je er daadwerkelijk 8/9 pond uit moet gaan persen.. Wat dat betreft hoop ik toch dat de bevalling voor die tijd uit zichzelf begint.. maar die kans is natuurlijk vrij klein ;)

Lastig, hoop voor je dat ze snel een lijn gaan trekken en je een beetje duidelijkheid krijgt. Of dat de bevalling nu gewoon gauw uit zichzelf begint ;) Succes!

Deel Deze Pagina