Is er een kleuterjuf aanwezig die mij kan zeggen wat een kleuterklas echt mist wat betreft spulletjes of waar je super blij mee bent. Einde van het jaar doe ik altijd wat voor de juffen maar zoon z'n juf van haar weet ik nu dat zij liever iets heeft voor de klas. Jullie ideeën? Smart max oid hebben ze afgelopen jaar al best veel gehad.
Goeie! En wat leuk dat je er zo over nadenkt! Weet je al of de juf komend schooljaar weer kleuters gaat doen? Voor hetzelfde geld gaat ze iets anders doen en heeft ze niet veel aan een ‘kleutercadeau’. Iets voor haarzelf als juf is dan misschien leuk. Qua klas: Smartmax is inderdaad echt een topper. Kapla ook. Smartgames zijn ook heel leuk! Niet zozeer voor ‘los’ in de kast maar voor een kleine kring. Prentenboeken zijn leuk, maar vaak al in grote getalen aanwezig. Dan is een boekenbon handiger. Ik heb een bak met klein speelgoed in de klas. Fidget toys, poppits etc. Voor in de kring, wanneer ze even moeten wachten. Is een leuke afwisseling met de boekenbak en zijn ze toch goed bezig. Voor juf: Ik heb 6 jaar geleden een Mepal brooddoos gehad met mijn naam erop. Superleuk! En heb en nu na 6 jaar dus nog steeds plezier van. Of een notitieboekje. Ik verslijt die dingen enorm met krabbels rondom observaties of to-do lijstjes. Een clip-on bord (of hoe noem je dat) is ook handig voor tijdens het observeren. Of een keycord voor de schoolsleutels.
Jah denk dat ik ooit m'n beroep ben misgelopen haha al vraag ik mij af of ik het nog zou willen doen. Maar vind het super leuk om erover na te denken. De juf blijft denk ik bij de kleuters kan mij niet voorstellen dat zij een andere groep gaat doen. Bij bepaalde weet je dat ze wisselen. De juf heeft allemaal aparte bakjes met kleine speeltjes en dingetjes erin voor de kids, begreep als ze even 10 min iets voor zichzelf moeten doen. Zal zoon eens vragen waar juf uit eet of hij dat wel eens ziet, is natuurlijk ook een leuk idee! Hoop dat er nog meer leuke ideeën komen.
Wat lief! Mijn kleuters zijn op dit moment helemaal into stoepkrijt raspen (je weet wel, met zo'n staande rasp) en touwtje springen. Oude potten, pannen, RVS servies en keukengerei (gardes, soeplepels etc): het wordt bij mij op school dagelijks gebruikt. In de klas wordt qua construciemateriaal veel met Lego, Clics en Knex gespeeld. Daarnaast Plusplus, steekbloemen, Geomag magneten, gereedschap. Fidget toys zijn ook geliefd inderdaad, net als bij @Lisa280887. Wat ik op dit moment zoek voor mijn klas: poppenaccessoires (slaapzakje, pyjama, sokjes etc), een huisdier voor in de huishoek (bv. een hondenknuffel met riem, mand etc), handpoppen. Een leuk spel is ook altijd welkom!
Haha jij gaat het mij echt moeilijk maken ook echt toffe ideeën. Volgens mij is het echt gezellig bij jou in de klas. Ik weet dat ze stoepkrijten maar wat doen ze met zo een rasp? Raspen en dan? En dan gewoon een keukenrasp!
Deze heeft ze afgelopen jaar vollop gehad dat ik nog weet dus dan is het de gok welke heeft ze nog niet. Heb echt geen idee. Thnxx voor je berichtje.
@tupp jij bent juf toch? Weet alleen niet welke klas @tuc heeft ook vast goede ideeen gezien haar G.O. opvang. M'n eigen input: open end speelgoed zoals de welbekende houten (gekleurde) regenboog of de houten poppetjes.
Een keukenrasp werkt prima: https://pin.it/1H6aWG9 Je hebt ook dit soort raspen: https://pin.it/5FRhjJz Ze maken er van alles mee: Soep, parfum, poedersuiker voor zandpoffertjes, hagelslag, verf.. Erg leuk!
Afhankelijk van of dat op school een optie is zou ik speelgoed kopen waarmee ze lekker kunnen modderen, rondje kringloop met allerlei pannen, potten, lepels, bakjes enz.
Niet echt een cadeau, maar wel praktisch en welkom zijn onderbroeken voor kleuters. Onze kleuterjuf zei dat ze maar weinig reserve onderbroeken terug krijgt bij kinderen die het in hun broek doen.
Veel is al genoemd @esklessebes ! Ik vind een smartgame erg leuk om te geven en te krijgen Loose parts speelgoed is ook altijd welkom! Wij hebben ook een ontdekbak met bijv. een paar magneten, vergrootglas, caleidoscoop, opwindbare diertjes, oude horloge, meetlint enz. Is hier ook een groot succes! Buitenspeelgoed ook altijd goed. Stoepkrijt, springtouw, elastiek, van die paarden halsters enz. Ik heb de juf van mijn dochter eens een doosje Denkvierkanten gegeven. Ook heel leuk! Genoeg ideeën, ben benieuwd wat je gaat kiezen
Verschillende fidget toy dingen zijn inderdaad leuk. Dan in een doorzichtige bak zodat ze het ook zien. Hier was een bak met magneten en magneet staafjes bij onze zoon ook een grote hit. Smart games zijn inderdaad super maar wel lastig als je niet weet welke ze hebben. Een coöperatief spel is ook leuk! Bij onze zoon in de klas hadden ze max de kat. Je speelt samen tegen het spel. Hier werden ze in eerste instantie ingezet met een spelouder of juf. Daarna kende elk kind het spel en speelde ze het zelf.
Naast wat er al is genoemd puzzels? Mijn dochter was al snel uit de puzzels van de kleuterklas en nam zelf soms een puzzel van thuis mee naar school. Elke keer de puzzels uit de klas op zijn kop maken ging ook vervelen. Je hebt mooie houten puzzels, zijn steviger dan kartonnen puzzels.
Hier nog een kleuterjuf. Ik heb al een heleboel leuke ideetjes voorbij zien komen. Als een ouder het mij zou vragen, zou ik een boekenbon zeggen. Smartgames, friemel speelgoed, loose parts, puzzels, zandbak spulletjes... allemaal ook erg leuk!! WB ondergoed, zag ik hier ook voorbij komen. Een oproepje op Social Schools (oid) is ook handig, je krijgt het dan van alle kanten geleverd Ik neem zelf oude onderbroekjes van mijn kinderen mee naar school. Oh ja nog een tip hierover: schrijf met zwarte stift de naam van de school op de band. Krijg je ze sneller terug