tips voor onderzoek?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by gingertjuh, Mar 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

Jan 10, 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Hallo,

Maandag heb ik een afspraak met onze gyno. Op advies van mijn HA moet ik nu echt m'n poot stijf gaan houden en om een grondig onderzoek vragen of een verwijskaart naar een academisch ziekenhuis. Hij raad Maastricht aan...

Nu wil ik graag weten of iemand een goede tip heeft voor een onderzoek die ze kunnen doen na aanleiding van mijn onvruchtbaarheid. Bij mijn vriend is alles goed.
    Onze laatste iui, nr7 hebben we 2 eitjes gehad en 104 milj van de Hogenbandjes en het was nog niets... zal toch ergens vandaan moeten komen.

Ik heb in December '12 een HSG deze was schoon. Volgens de assistente gyno die mijn echo's altijd doet heb ik een hele dikke baarmoederwand. Nu wil ik dit ook laten testen want ik heb op google gelezen dat dit net juist heel slecht kan zijn! En de pregnyl die ik moet spuiten zorgt ervoor dat hij NOG dikker wordt!

Dus alle tips zijn welkom, ik wil... nee ik eis dat zij mij volledig onderzoekt voordat we verder gaan!

Ik ben altijd gigantisch ziek tijdens mijn periode... dit blijkt ook niet goed te zijn..

Ik heb het volgende lijstje gemaakt waarop ik onderzocht wil worden, vele zijn behoorlijk heftig en zeer onwaarschijnlijk... maar ja, ben 26 mijn vriend is 40 en volgens de gyno zijn wij helemaal kern gezond. :( maar ja als dat zo was, dan had ik er onderhand een hele zwangerschap op zitten!!!:(:x:(

Dit is mijn lijstje:
    - actynomyces (bacterie in de vagina/bm/eileider)
    - candida (heb vrij veel vaginale infectiesgehad)
    - baarmoederonsteking ( evt. bmkanker/eierstokkanker, dit heeft mijn moeder gehad!)
    - auto/allo immuunziekten
    - bekkenontsteking
    - pid
    - teveel mannelijke hormonen (dit kan je volgens google herkennen aan bultjes in de nek en acné, ik heb beide!!!)
    - ik heb ook vaak pijn tijdens de sex, misschien dat dat ook iets kan betekenen...
    - endometeriose

Als jullie nog een tip hebben zou ik dit graag willen horen!!!
    Ben het onderhand helemaal beu!!! :(:(:(

2. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Goed om een actielijst te hebben! Ik heb er eigenlijk niet echt iets aan toe te voegen, maar vind het wel een beetje vreemd dat er niet eerder verder naar bepaalde dingen is gekeken (zoals die pijn tijdens gemeenschap en heftige menstruaties?!). Ik zou er misschien niet al te veel vertrouwen in hebben om naar dezelfde gyn/ziekenhuis te gaan. Een overstap, met deze ervaringen (iuis geen succes) en deze klachten, is misschien wel heel goed. Een second opinion. En anders een belgisch of duits zkh overwegen? Ik hoor van veel meiden dat die veel meer open staan voor andere onderzoeken en doorzoeken naar oorzaken..
    Succes meid!

3. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Is er al gekeken naar de waarde van je schildklier?

4. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

Jan 10, 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    hoi,

bedankt voor de reacties!

@ Lotteke, mijn schildklierwaardes waren perfect evenals mijn vitamine gehalten. Alleen vitamine B12 was vrij hoog, deze nam ik extra maar mag dus niet meer.
    En logisch er wijs had ik vitamine D te kort, maar hier kon het absoluut niet aan liggen.

Hopelijk komt de gyno maandag met iets zinnigs, want tot nu toe heb ik meer aan mijn HA dan aan mijn gyno!!!

Share This Page