Hallo dames, laat ik even voorop stellen.. ik ben nog aan de pil. Ik heb nu dus ook nog niet de intentie om zwanger te worden.. Waarschijnlijk wel komend jaar, maar op dit moment dus nog niet. Het is buiten dat, sowieso wel hartstikke welkom als het zo zou zijn! Maar mijn verhaal/vraag; Nu is het zo dat ik sinds een paar weken zo ontzettend moe ben.. ik kan staand slapen als ik wil... Daarnaast heb ik nu sinds 2 dagen van die lichte steekjes in mijn onderbuik.. Ook heb ik het veel koud, terwijl ik normaal een heetloper ben Het koud hebben, en het (zo erg) moe zijn had ik ook toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ik ben trouwens wel gewoon ongesteld geweest, maar dit was anders dan normaal.. Minder voor mijn gevoel. Ik heb ondanks dat ik aan de pil ben, afgelopen maandag een test gedaan. Deze was negatief. Maar toch blijf ik twijfelen... ik voel me anders... En als ik naar de 'kwaaltjes' kijk, dan herken ik wel wat van mijn eerste zwangerschap. Wanneer zou ik dan nog een kunnen testen? Of moet ik er gewoon van uit gaan dat er niks is, en dat ik me onbewust vanalles aanpraat .
Je bent sinds een paar weken moe. Je denkt dus al een paar weken zwangerschapsklachten te hebben en zwanger te zijn. Je hebt een bloeding gehad. Pilbloedingen hoeven niet altijd hetzelfde te zijn qua intentie. Je hebt geen eisprong, dus verliest alleen wat oud baarmoederslijmvlies. Je hebt een negatieve test gehad. Alles bij elkaar opgeteld zeg ik heel nuchter dat je helaas niet zwanger bent. Je zou nog eens kunnen testen. Weer negatief = niet zwanger. Jouw klachten kunnen ook duiden op bijv bloedarmoede. Mocht je graag zwanger willen worden, dan in overleg met je partner stoppen met de pil.
Moe zijn nu echt heel veel mensen,ook die niet zwanger zijn. Dagen zijn korter en daar worden veel mensen heel moe van. Als het donker word ga je namelijk melatonine aanmaken dat zorgt voor slaap/vermoeidheid. Koud hebben is ook niet zo heel gek gezien de tijd van het jaar En je hebt een negatieve test gehad,dus dan moet je er eigenlijk vanuit gaan dat je niet zwanger bent want testen zijn heel nauwkeurig. Ik ben wel zwanger en door de pil heen. Maar vanaf het moment dat ik voelde dat er iets anders met mij was en de test deed had ik een knal test. Je kan nog een test doen maar ik denk dat die negatief zal zijn aangezien je ongesteld geweest bent en eerder negatief getest hebt.
Je kan last van de vallende bladeren hebben MAAR zwanger zijn kan evengoed ook hoor, @Be Happy zegt wel dat je geen eisprong hebt en het is ook de bedoeling dat een pil je eisprong stopt maar goed, hoe vaak is iemand ondanks de pil toch gewoon zwanger geworden en heeft dus WEL een eisprong gehad? De pil biedt geen 100% zekerheid helaas dus zou het even afwachten en desnoods over een weekje nog eens een testje wagen. Is dat negatief en blijf je je zo voelen misschien eventjes naar de huisarts gaan zodat hij je bloed eens doet prikken voor je ijzerwaardes te bekijken? Ik heb vaak laag ijzer en voel me dan ook zoals hoe jij je nu voelt maar ik had dat de eerste weken van mijn zwangerschap ook dus kan meerdere kanten op
Ik zou inderdaad ook eerder denken aan bloedarmoede... En zeker in deze tijd vab het jaar is het niet gek! Enige wat je duidelijkheid gaat geven is bloedprikken denk ik
- ze slikt de pil - ze heeft een pilbloeding gehad - ze heeft negatief getest Je kan inderdaad door de pil per abuis zwanger worden, maar in verreweg de meeste gevallen heb je dan toch echt twee streepjes op ern zwangerschapstest! Ik praat liever niet iemand valse hoop in, maar ben liever nuchter en reëel!