Misselijk of "morning-sickness"?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Leine80, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leine80

Leine80 Lid

11 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wat een heerlijke topic, zo rond het ontbijt.
    Ik heb een vraag hierover:
    De laatste week heb ik af en toe vlagen van een misselijk-achtig gevoel.
    Natuurlijk kan niemand de vraag "Is dit dan de misselijkheid die bij zwanger-zijn hoor?" beantwoorden, aangezien het voor iedereen anders.
    Toch wil ik graag weten hoe de zwangeren onder ons het misselijk zijn ervaren.
    Is dat echt altijd "boven de wc hangen" of kan het ook gewoon vlagen van "bleh" zijn?
    Ik zou tussen nu en zondag ongesteld moeten worden en ik weet het niet meer.
    Gisteren was alles weer rustig en had ik echt het idee dat ik me alles van de afgelopen anderhalve week had ingebeeld.
    Vandaag voel ik dat "iets" weer rechtsonder in mijn buik en sinds een kwartier heb ik ook weer een "bleh" gevoel en moet ik steeds door de vlagen misselijkheid heen zuchten (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Ik hoop dat jullie deze topic niet raar ofzo vinden...
    Ik weet dat ik eigenlijk gewoon rustig moet afwachten, maar dat lukt me niet zo goed.

Groetjes.

2. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

De meeste vrouwen krijgen in de zesde week van de zwangerschap last van ochtendmisselijkheid. Helaas heb ik er sinds een paar dagen ook last van, met vlagen heel de dag door. Zomaar uit het niets, ineens)
    ken je dat gevoel dat je uit de achtbaan komt en denkt wow ik had beter niet kunnen gaan..., zo voel dat bij mij. Bovenin mn buik, tegen mn middenrif aan. Daar voelt helemaal niet lekker!
    Heel uitgebreid en gedetailleerd, maar zo voelt dat bij mij. Ben benieuwd naar de andere dames.

3. nono

nono Niet meer actief

Ik ben ook al behoorlijk misselijk geweest maar nog niet boven de pot gehangen, dus dat hoeft zeker niet! Ik heb soms heel de dag door, soms trekt het 'savonds weg.. of momenten van bleh, zoals wanneer ik een koffie geur ruik. Verschilt heel erg denk ik per vrouw en zwangerschap.

4. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik heb ook dat achtbaan-gevoel, maar dan de hele dag door. Als ik iets eet is het wel over, maar niet voor lang helaas. Ik heb ook soms dagen met een hoog 'bleh'-gehalte, waarbij ik nergens zin in heb en alleen maar misselijk op de bank kan hangen en geen energie heb, om überhaupt iets te doen.

5. Leine80

Leine80 Lid

11 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie.
    Dat is een goede omschrijving "het achtbaan gevoel".
    Dat heb ik de afgelopen week ook een paar keer gehad, alleen weet ik nog niet of ik zwanger ben.
    Is misselijkheid in de eerste week of weken een "zwangerschapsverschijnsel" of is het in die weken toeval?

6. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Iedere vrouw reageerd anders op de hormonen. De ene heeft er helemaal geen last van en de andere reageert heel heftig op hormoon veranderingen.

7. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Wow gelukkig ben ik niet de enige... bij mij begon het een weekje geleden, en eigenlijk heb ik er de afgelopen paar dagen best wel last van. Mn lunch moet ik echt naar binnen forceren (anders word ik flauw), maar ben de hele dag misselijk. Zojuist ook boodschappen gedaan, waarmee ik me eigenlijk altijd wel kan vermaken, wist nu niet hoe snel ik weg moest zijn, al die voedselproducten!
    Is ook bekend wanneer t weer over gaat? T duurt bij mij ook gewoon de hele dag.

8. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Tot 14 a 16 weken. Nog even doorbijten!

9. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Interessant topic! Ik heb voorlopig nergens last van. Hopelijk blijft de misselijkheid ook weg. Dames die er wel last van hebben, doorbijten! het is voor het goede doel! ;)

10. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik kreeg met stipt 6 weken het misselijke gevoel.
    Dat kwam en ging.
    Rond de 7 weken werd het erger en moest ik er ook door overgeven.
    Maar niet elke dag maar had wel de hele dag een naar gevoel,dat bleh gevoel.
    Bij 10 weken werd dit minder en bij de 16 weken was het helemaal over

11. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik vanaf dag posi test dus 4 weken tot week 13 een bleh misseljk boven de pot gehangen

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn oudste dochter had ik in het begin ook van die vlagen van 'bleh', vooral in middag/avond, al ruim voor de test positief werd ;). Ook wat andere kwaaltjes, dus had echt het gevoel zwanger te zijn, want normaal voelde ik me echt nooit zo voor menstruatie. Positieve test liet helaas even op zich wachten en ik had mezelf net overtuigd dat het niet zo was, tot ik op een middag zo moe en misselijk achter mijn PC zat op het werk... Toch weer getest en uiteindelijk 10 dagen na NOD een tuurtestje.
    Ik was dus al met vlagen misselijk vanaf de innesteling (gok ik zo). Na die positieve test nam de misselijkheid snel toe en uiteindelijk continue 24 uur per dag, 9 maanden lang, misselijk tot kotsmisselijk geweest.

Bij mijn jongste dochter werd ik heel abrupt met 5 wkn kotsmisselijk en kon opeens niet meer eten, alleen nog maar spugen. Binnen een paar dagen al tegen het uitdrogen aan... Bleek hyperemesis gravidarum en misselijkheid/spugen is gebleven tot bevalling.

Overigens "ochtendmisselijkheid" is misleidend, want kan op ieder moment van de dag en veel vrouwen hebben juist later op de dag meer last.

13. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Nooit last gehad van het echte ochtend-misselijkheids-drama... Maar van week 16 tot week 22 wel vaak "ineens" moeten geven.

Lekker bakje aardbeien met slagroom en aan smikkelen (want daar had ik zooooo'n zin in...) en 5 minuten later ligt t in de plee! (om vervolgens gewoon verder te gaan met smikkelen)

Mijn schoonzus heeft de eerste 15 weken over gegeven, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Daar tot de 20 week als ze niet op tijd iets at... En nu (ook 24 weken, net als ik :D) is ze nog steeds hele dagen misselijk...

Het verschilt echt per persoon!

14. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    ik ben af en toe een beetje blegh en dat is het... nu bijna 12 weken zwanger en pas 2 x gespuugd, allebei de keren na een vette hap dus blijkbaar wil mijn lijf dat niet meer.

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik heb het bij vlagen, meestal overdag. maar nog niet boven de pot hangen. echt idd zo'n blegh gevoel.

16. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ik heb ook heel de dag last van een misselijk gevoel, echt z'n achtbaan gevoel. Tot nu toe niet hoeven overgeven, maar bij mijn vorige zwangerschap wel, maar toen was ik al wel weer een paar weekjes verder en enorm moe bah!

17. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben nu 7 weken zwanger en eigenlijk vanaf NOD af en toe beroerd. Vooral op mijn werk (horeca, met een keuken vol vieze geuren), en als ik moe begin te worden. Het is bij mij wel de hele dag, alleen gelukkig geen overgeven en kan me redelijk goed houden op het werk :)

18. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL

Dit herken ik! Wanneer ik misselijk ben eet ik snel wat! Maar helaas nog geen uur / anderhalf uur later komt de misselijkheid weer! Geen zin, geen fut! Maar vandaag ging het beter. Tot net...

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier gelukkig nooit boven de wc gehangen (op een griepje na). Bij de eerste vanaf 7 tot 16 weken constant 'bleh' geweest. Nummer 2 was pittiger en toen vanaf week 6 emesafene gehad omdat ik toen écht heel misselijk was (god-zijn-dank zonder spugen), maar ook niets kon eten en steeds flauw viel. Ook toen ging het na 16 veel beter.

Hier was over het algemeen slaap het beste medicijn.

20. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Goed topic! Het blijft een serieuze zwangerschapskwaal.
    Ik kreeg er rond 6 weken ook last van, het bouwde zich langzaam op van vlagen misselijk zijn, geen trek hebben, tot de hele dag een misselijk gevoel. Gelukkig de wc-abonnement :)

Wat voor mij erg belangrijk is: goed (licht) ontbijten met crackers en een kop thee. Neem even de tijd ervoor. De rest van de dag kleine beetjes eten van langwerkende koolhydraten: bruin bolletje met kaas tussendoor ofzo.
    Daarnaast merk ik veel verschil als ik het erg druk heb, dan ben ik misselijk. Als ik goed uitgerust ben, heb ik er minder last van.

Soms heb ik er de balen van, want je voelt je echt niet fijn. Ik denk dan aan mijn collega die 6-10 keer per dag moet overgeven. Dat is pas echt vervelend...
    X

Deel Deze Pagina