Nou, we zijn terug. Ik zou eerst een ctg krijgen, maar dat vond de dienstdoende arts ass toch niet nodig. Ik heb een inwendig onderzoek gehad. Daar bleek dat de baarmoedermond dicht zat. Had wel wat bloedverlies na dat onderzoek, dat was normaal zeiden ze. Beetje kramperig ook.) Daarna moest ik urine inleveren en toen hebben we anderhalf uur zitten wachten op een stoeltje. Net kwam ze vertellen dat er een klein spoortje leucocyten waren gevonden in de urine, maar te weinig voor een blaasonsteking zei ze, want het nitriet was negatief (weet niet wat dat is). Nu mochten we dus naar huis. Ze had nog wel gevraagd of ze wilden tellen hoeveel ontstekingscellen het per zoveel ml urine was, maar dat onderzoek duurde weer anderhalf uur oid. Dus vandaar naar huis. Op mijn vraag wat het dan kon zijn, dat gevoel, heeft ze gezegd dat ze het echt niet wist.
fijn dat iig alles goed lijkt.. maar wel belachelijk dat ze niet even een ctg of iets dergelijks doen . je bent er dan toch. Als ik jouw was zou ik maandag toch naar een ander zh bellen! hopelijk heb je gauw wat meer antwoorden en heb je verder een mooie zw-schap
dank je wel cherie. Ja, waarschijnlijk gaan we morgen ook wel een ander ziekenhuis bellen. Ze hebben niet meer gebeld, dus blijkbaar mag je wel een spoortje leukocyten in je urine hebben (ontstekingscellen).
Ik lees net je verhaal. Wat akelig dat je zo'n gevoel van onderen hebt. En dat je je niet genoeg op je gemak voelt in het ziekenhuis. Goed dat je toch gebeld hebt! Ik zou ook adviseren om morgen een ander ziekenhuis te bellen! Sterkte ermee!
Meid bel gewoon naar het Gelre in Zuthen of ga naar Deventer, of is er in vaassen geen gyn??? Raar dat ze moet meer gebeld hebben idd!!!
Werken er in zutphen niet dezelfde artsen, en hebben ze in elk geval hetzelfde starre beleid??? Deventer heb ik inderdaad wel goede dingen over gehoord. Morgen belissen waar. Ik snap nu ook niet (ze leggen ook niks uit!) waarom er dus wel leuko's in de urine zitten, maar omdat het nitriet negatief is, krijg ik geen behandeling voor blaasontsteking. Ik lees op internet dat niet alle bacterien nitriet kunnen aanmaken. Is dat normaal, als je leuko's hebt, maar geen nitriet, dat je dan dus geen blaasontsteking hebt?
Het zou misschien kunnen zijn dat er nog een restontsteking te vinden is.. oftewel dat je lichaam het al heeft aangepakt (heb ik menig ervaring mee.. voel het zo slecht dat ik meestal alleen de laatste spoortjes vind) Maar dan nog.. ga naar een zh waar je serieus genomen wordt en je je op je gemak voelt.. dit komt nooit meer terug. Laat je weten hoe het was als je een ander belt? sterkte er mee..
gewoon je plaatselijke verloskundige bellen.. die kan je namelijk altijd bellen met vragen. vertel ze dat je onder behandeling bent in het ZH.. maar dat ze je vraag daar niet serieus nemen.. heb ik ook gedaan tijdens de zwangerschap.. de verloskundigen hier reageerde heel positief en ik mocht gelijk even langskomen zodat ze konden checken..
ben wel beetje bang dat ze dan het ziekenhuis achter je rug om gaan bellen oid. En dat lijkt me wel een hele slechte zet in ons geval dan. Straks word ik gebeld met de suikerwaarden. Als die nog ok zijn voor hen, zal ik vragen wat het verdere beleid is en wanneer een herhalingsecho komt (ist vruchtwater gelijk, toe- of afgenomen) en wordt er gekeken of het kindje wel kan slikken. Willen ze dat weer niet, dan houdt het echt op. Dan ga ik daarna denk ik t AMC bellen. Deventer heb ik ook over gedacht,maar aangezien ik t gevoel heb dat t misschien toch eerder komt, hoeven we dan niet twee keer 'te verhuizen'. Ben wel een beetje zenuwachtig hoor......
Ik heb ook zo'n soort gevoel soms, net alsof er elk moment een voet uit kan komen maar doet verder geen pijn, dus zoek er niet zoveel achter.. of omschrijf ik het nu anders dan dat jij het voelt?
Ik heb net gebeld naar het amc, nadat mijn ziekenhuis weer eens niet belde tussen 11.30 en 12.30. Om 13.15 heb ik zelf maar gebeld, bleek dat doc me over vijf minuten ging bellen, dat het spreekuur uitgelopen was hmmmm. Zoals altijd zullen we maar zeggen. Want dat is gewoon zo. Hb was 7.9, suiker gewoon helemaal goed: 4.5 nuchter en 5 na de maaltijd. niks mis mee. Dus ik vraag: en wat nu? (zoiets dan he) Ja er werd nog een keer gemeten volgende keer. Ik zeg: weet die echodame dat dan ook? Ja hoor, die weet dat wel. Hmmm......en wordt er dan ook naar het kind gekeken, of daar misschien oorzaken te vinden zijn (niet kunnen slikken)? Ja, dat klopt. Pas als er meermalen teveel vruchtwater is gemeten (dan ben ik dus al bijna bevallen, want heb afspraken om de 2 weken!) gaan we wat doen eventueel, zo nodig enzo. Hoeveel vruchtwater had ik eigenlijk dokter? O die gegevens heb ik niet zo bij de hand, maar het was niet heel veel boven de bovengrens, zat er iets boven. En ze meten t vaak verkeerd hoor bij de echo. o............... Goed, ik heb het amc maar gebeld, verhaal uitgelegd. heb afspraak gekregen voor aankomende maandag 19 juli, half twee. Maar nu komt t: ze willen de medische gegevens.................tja............ik durf ze niet op te vragen!!! Ik moet de vrijdag ervoor naar de voorlichtingsverpleegkundige en de woensdag na de afspraak naar het spreekuur weer in dit ziekenhuis!! Ieks......... Gut, wat nu dan? Ze zullen ongelooflijk kwaad zijn denk ik. Moet je schijt aan hebben, maar ik doe t meer in mijn broek nu zeg maar......
Echt schijt aan hebben hoor! Gewoon even mailen of bellen dat je graag een kopie van je dossier ontvangt voor een bepaalde datum. Volgens mij is het vrij normaal hoor en halen artsen hun schouders erbij op.
Ze zullen echt niet mega kwaad zijn hoor, zulke dingen gebeuren regelmatig. Er wordt met mensen gewerkt dus ze zijn wel wat gewend. Gewoon kort en bondig houden. Je krijgt ws toch de receptioniste ervoor, kan je gewoon zonder uitleg zeggen dat je gaat overstappen naar een ander ziekenhuis en of ze je gegeven willen opsturen. Als er wat achterweg komt en ze vragen gaan stellen zeg je dat je daar een beter gevoel bij hebt, dat je niet tevreden bent over de gang van zaken. En dan is het aan jou of je dat wil toelichten of niet. Niet te bang zijn hoor, het is jouw lijf en je hebt alle recht om ergens anders heen te gaan.
Loe, ik begrijp dat je er niet naar uitkijkt om die gegevens op te vragen. Zou ik ook hebben! Maar gewoon doen hoor! Uiteindelijk kan je niet voorzichtig genoeg zijn! Maar ik heb in zo'n gevallen ook steeds een schop onder mijn kont nodig voor ik de stap echt durf zetten. Dus dan geef ik je die nu maar: SSSCCCHHHOOOPPP! Heel veel succes met alles! Ik ga duimen dat het daar wel lieve, begripvolle en geduldige artsen zijn die de dingen wel goed uitleggen. Maar ik ga vooral heel hard duimen dat gewoon alles goed is met je kleintje!!