Wat voor kleding draag je nét na de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Vraag ik me wel eens af, want je hebt waarschijnlijk je figuur de eerste weken nog niet terug. Gewoon positiekleding nog ofzo?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vaak wel omdat die band nog zo lekker stevig zit maar vriendinnen droegen de volgende dag alweer hun jeans hoor (je hebt er mazzelpikken bij he haha) of een lekkere nette joggingsbroek (ik had zon broek die leek netjes maar was wel comfortspul HEEEEERLIJK) maar ook leggings met je tuniekjes kan nog gewoon even hoor, je hoeft echt niet meteen terug in shape te zijn...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik had na de bevalling zeker de tijd dat ik lekker thuis was een heerlijke huisbroek/jogingbroek. Gewoon van van die huispakken zegmaar. Heerlijk vond ik! En nu nog :D!

Als ik buiten de deur kwam was ik een van de 'gelukkige' die mijn eigen kleding weer aan kon. Overigens wel mn broeken die voor de zwangerschap net even iets losser zeten ;)! Dus een beetje gesmokkeld heb ik wel :D!

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier één van de pechvogels die er echt wel even (4 -5 maanden) op heeft moeten wachten eer ze haar broeken weer aan kon.

Vlak na de bevalling, de eerste weken droeg ik nog wel positiekleding. Maar dan wel die die je in het begin droeg, want die van het eind zit echt te wijd.

Ik heb een paar broeken en rokjes gekocht in een tussenmaat. Zo kon ik toch wat leuks en anders aan.

Pim

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kon meteen alles weer aan, maar ivm hechtingen nog ff geen skinny jeans... Dus liep ik de eerste tijd nog steeds met joggingbroeken en legerbroeken. Ligt niet per se aan hoeveel je bent aangekomen, was zo'n 18 kg bijgekomen.

Heb daarna gewoon rokjes en jurkjes gedragen...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die positiekleding was ik na zoveel maanden spuugzat. Heb twee broeken erbij gekocht voor mijn dikkere-ik en daarna nog een setje. Pas na ruim een half jaar begon ik mijn oude figuur weer enigszins terug te krijgen en kon ik mijn normale kleren weer aan.

7. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    bij mijn dochtertje had ik ook erg veel mazzel en kon ik ook gelijk mijn normale kleding weer aan.. nu bij de 2e zal het denk wat langer duren haha

8. Bij de vorige heb ik er echt maanden over gedaan voor ik mijn eigen kleding aan kon. Sommige dingen nog niet eens aan gekund.
    Door grotere boezem waren veel dingen spontane naveltruitjes :S

Daarbij heeft het lang geduurd voor mijn vel na de keizersnede weer goed van gevoel en wat stevig was.

Nu verwacht ik het wel wat eerder aan te kunnen, voordat ik zwanger was woog ik 78 kilo, in het eerste trimester ben ik afgevallen tot 75.
    Op het moment weeg ik er 85, is er geleidelijk aan bij gekomen.
    Daarbij had ik nu voor mijn zwangerschap wat iets te wijde/beetje afzakkende broeken, dus ik heb goede hoop hihi

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik droeg mijn positie kleding nog gewoon (en soms tiekem nog omdat die ene trui wel super lekker zit :p)

10. Ik heb mijn eigen kleding nooit meer aangekund... :cry: Had voor mijn eerste zwangerschap maat 34, erna 42. Na een jaar had ik weer maat 38 en heb ik nieuwe kleding aangeschaft. Tot die tijd af en toe een broek aangeschaft en wat wijdere truitjes. Vlak na de bevalling nog een tijdje positiekleding gedragen, kon mijn buik echt niet kwijt in een 'normale' broek. Hoop dat het deze keer iets beter zal gaan. ;)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb ook nog even de zwangerschapskleding gedragen, maar vooral ook makkelijke broeken (jogging etc) want dat vond ik fijner ivm het kraamverband en de hechtingen, dat zit niet zo strak.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Joggingbroeken en huispakbroeken idd.

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Nog een week of 2 positiekleding maar daarna gleden die broeken echt van mijn kont af. En thuis? Lekker huispakken / joggingbroeken... zeker de eerste paar dagen (ik voelde me alsof een vrachtwagen over me heen gereden was :D )

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hier hetzelfde hoor dus je bent niet alleen :)

Deze zwangerschap ben ik al 2 maten kwijtgeraakt dus ga ik weer andersom (net als je alles hebt weggedaan qua kleding hihi)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Hier nog eentje. Voor de zwangerschap maatje 38, nu pas ik nog net in maatje 42. Ga er nu niks aan doen, gewoon allees maar wat maatjes groter kopen. Na deze zwangerschap moet er maar eens wat gebeuren.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wie weet val je net als mij wel opeens af met de tweede zwangerschap ik had na de eerste zwangerschap maatje 50 en NU maat 46 hihi, voor mijn eerste had ik maatje 44-46 dus ik ga de goede kant op (toch nog een voordeel van steeds misselijk zijn haha)

17. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Ik heb speciaal voor de week na de bevalling 2 mooie huispakken gekocht (oude maat S) en daaronder droeg ik mijn eigen oude shirtjes.
    Verder had ik nog een ander leuk sportief maar toch gekleed pak.
    Na een paar dagen kon ik mijn eigen "oude" kleding gelukkig weer aan, behalve mijn strings want die zaten nog even niet zo lekker zeg maar ;) .
    Ik weet niet hoe het bij de andere meiden was, maar ik transpireerde enorm 's nachts, moest soms 2 keer per nacht een schoon shirtje aantrekken
    terwijl ik normaal nauwelijks transpireer. Dus een paar extra setjes nachtkleding en bh's zijn wel erg makkelijk.

Deel Deze Pagina