hoe vertellen/vragen dat je wil dat iemand voogd wordt voor je kinderen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door douglas84, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Hoe hebben jullie dit aangepakt? We hebben wel iets op paier gezet toenw e gingen trouwen en nog geen kinderen hadden. Maar nu met de 2e op komst willen we toch een specifiek iemand vragen hiervoor. Of diegene in geval van nood onze wensen wil behartigen en de keuzes voor onze kinderen wil ondersteunen?

Wat moet een voogd doen en wat kan je hem vertellen wat hij moet doen als wij er niet meer zijn?Ik vindt het een moeilijk en gevoelig onderwerp om aan te snijden en ben ook bang dat straks diegene misschien niet wil.

2. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    zeg het bovenstaande. het is een hele eer om als voogd gevraagd te worden.

Zelf heb ik me pa gevraagd en me beste vriendin, mocht het nou zo zijn dat ik kom te overlijden en me vader overlijd wat ik niet hoop maar dan heb ik als backup nog me beste vriendin.
    Me beste vriendin vond dit ook een hele eer.

Ik heb haar gewoon gezegd omdat ze alles zo goed voor elkaar heeft en ik haar volledig vertrouw dat ik graag zou willen dat ze mijn kindje tot een grote jongen maakt.

Volgende week naar de notaris om zowiezo me pa er op te zetten, aangezien me vader in duitsland woont zullen ze als laatst bij hem komen, en ik wil echt niet dat me kindje naar me moeder of me zus toe gaat. Dit vonden hun overigens wel een forse belediging.

Hoop dat je er uit gaat komen.

Groetjes

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij hebben gewoon tegen mn broer gezegd: is t goed dat wij jou opschrijven, mocht er iets gebeuren? ja is goed zei hij, ik wil dr nu ook wel al hebben, maken jullie maar een nieuwe:D

heel luchtig dus, maar zo gaan we met elkaar om. diegene zal voor je kinderen zorgen als jullie beide wegvallen. ik ga hem niet zeggen wat wel en wat niet, ik vertrouw m voor 200%.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik wil ook graag dat mijn kinderen bij deze persoon komen als het niet bij mij ouders kan(eventueel te oud ofzo). Wil ook nog niet zeggen hoe en wat te doen, lijkt me wel raar. denkt dat ze wel in onze geest handelen.

Ik wou eigenlijk niks tegen de rest vertellen dat we deze persoon hebben gevraagd, is dat raar?

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    waarom niks tegen de rest zeggen, t is jullie keuze, en jullie staan erachter, het gaat om het belangrijkste in je leven, daar heeft verder niemand wat over te zeggen.

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Wij hebben m'n ouders als eerste optie gevraagd en m'n broertje en schoonzusje als 2e optie, mochten m'n ouders het niet aankunnen om wat voor reden dan ook. Alleen deze personen weten er van af, verder niemand. Dit omdat het onze keus is en deze door verder niemand willen laten beïnvloeden en er geheid ruzie komt. Nu weten we zeker dat de kinderen goed terecht komen.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Het is inderdaad een eer om als voogd gevraagd te worden. Maar bedenk ook dat het een belasting kan zijn voor iemand. Zeker als zij zelf al kinderen hebben.
    Je gaat er natuurlijk vanuit dat het nooit nodig zal zijn, maar je vraagt iemand wel met de rede dat als er ooit iets gebeurd ...

Ik zou het ook gewoon vragen aan diegene. Nodig hem-haar uit voor een etentje en stel gewoon de vraag. Met heel duidelijk dat ze eerlijk antwoord moeten geven, omdat je zelf goed beseft dat het ook wel een grote last op hun schouders kan leggen. Zo zou ik in ieder geval gevraagd willen worden :)

Deel Deze Pagina