schimmelinfectie en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ellen291982, Dec 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ben er maanden af geweest. was zo blij. Na de geboorte van Emma heb ik zo'n 10 a 11 maanden rondgelopen met schimmelinfectues en blaasontstekingen. Niks hielp. Was ik eraf heb ik het nu gewoon weer. Maar mijn vraag. kan het kwaad voor het kindje? en Kan ik er nu wel wat voor krijgen?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Nee hoor, kan geen kwaad en je kan er nu zeker iets voor krijgen! Komt heel veel voor tijdens de zwangerschap en de huisarts geeft je er zo wat voor mee!

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap.
    ik heb er cannesten voor gehad..

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Het kan geen kwaad voor het kindje maar het moet wel behandeld worden. Gewoon even je HA bellen, die schrijft je dan een kuurtje voor :)

5. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Nee kan geen kwaad. En ja daktarin helpt en mag tijgens zw

6. Ellen291982

gelukkig. ik dacht het al. maar wilde even zeker weten. mijn man heeft als het klopt vanmorgen even gebeld. ik hoor het vanmiddag. Hoop er snel vanaf te zijn.

7. Ellen291982

o ja mag ik nu wel meedoen met moeders voor moeders nu ik een schimmelinfectie heb en ws medicatie ervoor krijg? heb het voor de zekerheid niet opgevangen vandaag

8. Ellen291982

vanmiddag mag ik medicatie afhalen!

9. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    wel opletten of het werkt hoor.

Ik kreeg een creme en die moest ik opmaken daarna nog steeds last dus niet geholpen toen een eenmalige inwendige tablet gekregen en die hielp ook niet. Wat ik niet wist....

Een week later last van vochtverlies ik dacht het zal toch geen vruchtwater zijn? VK gekomen en daarna naar het ziekenhuis de hele avond. Een kweek gemaakt van mijn vocht en toen bleek het overtollige afscheiding van een schimmelinfectie te zijn dus ik had het nog steeds!!! En nu dus nog.

Ik zeg wat moet ik nu dan nog halen of doen als het allemaal niet aanslaat. De gyn zei als je er niet meer zoveel last van hebt dan zou ik het even laten rusten, want te veel kuurtjes is ook niet goed en als het erger wordt kun je altijd weer even langs de HA.
    Het kan verder geen kwaad.

10. Ellen291982

ik weet het, jij hebt er ook een hele tijd mee gezeten dus en nog steeds. rottig he!
    ik heb na de bevalling gelopen met urineweginfecties, blaasontstekingen en schimmelinfecties. ik heb meerdere kuren gehad. ook echte paardemiddelen. eindelijk na 10 a 11 maanden was ik eraf. maar wat een gedoe.

11. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier ook gevoelig voor schimmels in de zwangerschap....en dan heb ik het niet over het paard van Sinterklaas :D

Ik kon op advies van de HAP bij de drogist daktarin gaan halen, dit is vrij verkrijbaar zonder recept...... misschien een tip voor de volgende keer.
    Het advies was dat de ergste klachten binnen 24 uur minder moesten zijn anders moets ik opnieuw bellen .......en dan nog ongeveer een weekje doorsmeren met de daktarin.

12. Ellen291982

Ik heb nu vaginale tabletten gehad. de eerste kuur hielp niet de tweede kuur (andere soort vaginale tablet) werd ik ziek van. nu krijg ik een zalf.

@Pcootje dank je voor de tip. als de zalf niet helpt ga ik dat eens vragen

Share This Page