Ik ben net zwanger en vanmiddag een kleine wandeling gemaakt en vanochtend wat gepoetst in huis. Sinds n uur geleden hele erge pijn in mn buik.. t zijn mijn darmen volgens mij. Kan dit al zo vroeg bij vier weken en hebben meer mensen dit gehad. T voelt heel anders dan menstruatiepijn. Kan dit n beginnende miskraam zijn of zijn t eerder darm krampen? T is echt scherpe pijn..
Ik was eerder in mijn zwangerschap een eind gaan wandelen, en had daarna ook behoorlijke kramp gekregen in m'n buik. Ik had voor de zekerheid even de verloskundige gebeld. Die stelde wat vragen over de locatie van de pijn en de andere omstandigheden. Het kwam er op neer dat het gewoon door het wandelen kwam en geen kwaad kon. Ze zei dat ik terug moest bellen als het vandaag of morgen niet verdween. Ik weet niet precies waar jouw pijn zit, hoe erg het precies voelt, etc. Als je je zorgen maakt, denk ik: gewoon even bellen, en het bespreken.
Zijn kramp aanvallen maar zitten vrij hoog. Tegen mijn maag aan denk ik.. ik denk mn darmen.. doet zo n zeer en niet te vergelijken met menstruatiepijn. Soms zakt t weer ff weg om weer ineens heftig terug te komen. Ben pas vier weken heb nog geen afspraak bij een vk.. echt eng dit ben bang voor een vm... .. voel me wel misselijk en nog steeds kwaaltjes..
Door je zwangerschapshormonen wordt alles slapper en gaat alles trager werken, zo ook je darmen. Zoals jij het beschrijft, zo tegen je maag aan kan het makkelijk dat je last hebt van je spastische darmen. Heb je iets gekruid gegeten dan? misschien is het wel obstipatie, dat komt ook vrij vaak voor in een zwangerschap maar ik ben natuurlijk geen dokter. De pijn van een mk zit niet bij je maag maar onderin je buik Als je het niet vertrouwt dan toch even een dokter raadplegen. sterkte !!!!
Bedankt voor de reacties. T was ineens over.. heerlijk. Nu enorme speldenprikjes in mn liezen.. gaat goed vandaag haha
Buikpijn is een veel voorkomend symptoom, als je gaat kijken op het web, zul je rap bang worden voor een miskraam, echter, is je baarmoeder aan het groeien en oprekken, ookal ben je pril zwanger, ik heb6 kindjes waarvan 1 overleden en ben onverwacht zwanger geraakt, heb veel pijn maar is echt de baarmoeder, meestal neemt het in het midden van de zwangerschap af.. Een paracetamol, warme kruik, warm bad, kan verlichting geven... Greetzzzz
Ik ben nu 5,5 week en heb ook last van mn buik. Geen steken zoals jij zegt, maar wel een zeurend gevoel wat met vlagen op komt zetten. Daarbij zijn mijn darmen enorm aan het werk. Rommelen, borrelen en doen. Schijnt er allemaal bij te horen. Ik heb 1x een vmk en 1x een MA gehad. De vmk voelde als een heftige ongesteldheid, en dat was ook gelijk bloed en krampen. MA hoef je niks van te merken, had zelfs geen krampen. Dus wat dat betreft zegt het niks. Gewoon lekker genieten! De steekjes klinken erg bekend! Heb ik ook! Ik heb trouwens ook als ik paard gereden heb ( heb een eigen paard die ik ook in de sport uitbreng) ook wat meer last van een gevoelige buik. Net alsof je broek continue te strak zit. Dus denk inderdaad dat het met het wandelen te maken kan hebben!