Voelde jij de bevalling aankomen? Of was het er in ene?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mam1983, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd :) hoe er zwanger was je?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Juist...dit wordt bedoeld met gerommel;)
    Dus dat er wel wat weeën zijn maar dat het niet echt doorzet.

(Grommel in de lucht,maar nog geen onweer) hahahahaha

Wel fijn om jullie ervaringen te lezen.
    Bij zoonlief braken eerst de vliezen en doormidden van strippen een dag later kwamen de weeën pas met en met.
    Ben benieuwd hoe het deze keer gaat of de vliezen weer eerst breken of eerst de weeën beginnen. :D

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

wat is eigenlijk het beste? eerst de weeen of dat eerst de vliezen breken, het lijkt me dat als je vliezen eerst breken het sneller geklaard is? dat ge u kunt gaan haasten om naar het ziekenhuis te gaan of niet?

en dat gerommel (menstuatiepijn, krampen af en toe, rugpijn) zijn dus eigenlijk voorweeen?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ow als eerst je vliezen breken kan het dus nog lang duren of komt dat door het strippen?

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Slechts 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen.
    Als de weeën eerst beginnen dan zal de vk je vliezen breken als je rond de 6-7cm zit (geloof ik)
    Wel weet ik dat als de baby nog niet is ingedaald en je vliezen breken je meteen op de grond moet gaan liggen.
    Als de baby niet ingedaald ligt en de vliezen breken kan hij/zij zichzelf "verstikken" met de navelstreng.
    Eng idee he, hier ligt ze nog niet ingedaald en de vk kan me niet garanderen dat dat nog gebeurd aangezien ze heeeeeel bewegenlijk is.
    Heb erg veel vruchtwater dus bewegen gaat haar nog makkelijk af:(

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het dan 's avonds af en toe een uurtje wat krampjes, wat harde buiken, darmen die soms meededen.. Even een uurtje meestal, dan ging het wel over.

Bij de 2e was ik ook helemaal ingesteld op die 41 weken. Ik was dus echt verbaasd bij 39-4. En dan ook met de vliezen. Dat je weet dat de weeen binnenkort gaan beginnen. Werd er bijna een beetje bang van..

7. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee na breken van vliezen kan het nog heeeeeel lang duren hoor. Het is geen teken, ik moet nu naar het ziekenhuis, tenzij er medisch iets is, zoals bij mij.

8. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dus ook dat je dan moest liggen. Mijn verloskundige zei ga aub niet op de grond liggen in een winkel of op straat. Ga rustig naar huis en ga daar liggen en bel ons. Nu is ze ingedaald en ben ik medisch geworden dus ik moet zo ie zo naar ziekenhuis

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zoonlief wordt vrijdag alweer 7jaar:D
    Maar 7jaar geleden mochten de vliezen niet langer gebroken zijn dan 24uur.
    Hij is uiteindelijk geboren na 25uur en de vk mocht nog maar net de bevalling zelf doen.
    Tegenwoordig maakt het geloof ik niet meer uit Hoelang ze gebroken zijn,wel houden ze je dan in de gaten i.v.m infectiegevaar.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik leer veel bij vandaag!
    dat gerommel heb ik dus elke avond de laatste dagen, en ook vaak door de dag, altijd als ik niet bezig ben eigenlijk

ik verlies ook meer vocht, kzit elke avond als ene gek op mn hand te blazen maar het is gewoon vocht :D

ik dacht ook dat het meeste kans is dat eerst de vliezen breken en dan de weeën, niet dus :p

nu heb ik steekjes, alsof iemand met een naald bij de ingang aan het prikken is ;)

11. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed he :D.. Het jammere is, is dat het gerommel niks zegt, dat had ik stiekem gehoopt ik dacht dat zal vast snel doorzetten. Maar nee helaas..

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn jongste (bijna jaar geleden) waren de vliezen ook eerst gebroken. Maar ik moest ook haast maken met bevallen van de VK.. Vliezen rond 3 uur 's nachts gebroken. Om 7 uur had ik 1 cm ontsluiting. rond 1 uur nog maar 3a4 cm. De VK "dreigde" dat ik misschien aan de weeenopwekker moest, omdat ze wilden dat de kleine max 12 uur na de eerste keer toucheren geboren is.

Dat dreigen hielp. Er kwam een weeenstorm op gang van 5kwartier, en zo had ik 10 cm ;)

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook veel vocht verlies.:(
    Zit ook soms op mijn hand te blazen omdat ik dan twijfel of het wel vocht van m'n eigen is:D

Stond laatst voor de douche en wilde haast erin stappen toen ik wat nattigheid langs mijn benen voelde.
    Ik meteen op mijn hand blazen en begon de kleine flink te bewegen..was het gewoon urine hahahahahaahaha

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Achteraf gezien was ik de hele middag al aan het rommelen. Had wat gevoelige harde buiken zo om de 10min. Dacht dat het oefenweeen waren. (Hoe ik daarbij kwam,was bijna 41wkn ;) ) Ben in de avond dus echt aan de gang gegaan, maar het rommelde al overdag al herkende ik het op het moment zelf dus niet zo..

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik voelde wel aankomen dat mijn lijf er klaar voor werd. Voelde de indaling en voel me de afgelopen dagen echt alsof het de laatste dagen zijn. Gewoon zwaar, moeilijk te omschrijven.
    Gisteravond vroeg ik me af of ik dun slijm of vruchtwater verloor. vannacht om 4 uur weer iets druppelen en om 5:15 uur braken mijn vliezen echt. Nu wat weeën her en der. Ging dus langzaam die kant op...

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

oww dat word mss 12/12/12:p

17. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n eerste had ik het eerste gerommel 's morgens bij het wakker worden, en de nacht erop hield ik onze oudste in mijn armen. Daar kwam het dus wel ineens opzetten en het zette ook meteen door.

Bij m'n tweede heb ik twee weken lang gerommel gehad. Pijnlijke harde buiken, die anders voelden dan anders. Maar toen het ging doorzetten wist ik dat ook wel vrij snel. Maar de hele tweede bevalling voelde totaal anders dan de eerste, dat vond ik heel vervelend en moeilijk om mee om te gaan.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ze breken de vliezen niet zo snel hoor, tenzij ze een specifieke reden hebben. Bij mij zijn ze spontaan gebroken bij 8 resp 10 cm, VK is er nooit aan geweest. Vliezen die intact zijn kunnen juist erg meehelpen bij de ontsluiting omdat de druk gelijkmatig verdeeld wordt. Ik weet wel dat VK ze bij mijn dochter wel wilde breken, omdat ze de verdere voortgang van bevalling hinderden (ik had tenslotte al 10 cm ;) en moest eigenlijk gaan persen), maar ze was blij dat ze toch spontaan braken. Paar minuten later was mijn dochter er.

19. sinem

sinem Actief lid

11 okt 2012
    178
    0
    0
    Den Haag
    Hier sinds 33 weken al flinke voorweeën in de avond/begin van de nacht. Sinds een week of 2 ook flink darmgerommel en afwisselend obstipatie en diarree. Ik kon de hele zwangerschap maar om de dag naar het toilet en nu toch meerdere keren per dag. Vorige week met controle zat alles nog potdicht gelukkig en morgen met controle vast ook weer. Hoop dat meneer nog even braaf blijft zitten!

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

moet je harde buiken ook meten? de tijd bedoel ik? ik heb er veel maar als ik niet lig lijkt het alsof ik er geen heb
    ze doen geen pijn

Deel Deze Pagina