Ik ben nog maar 1x bevallen maar goed haha Hier uit t niets.. Stond savonds te strijken en ineens braken mn vliezen.. Ik voelde een plop en wat lopen.. Ik naar de wc afgeveegd en weer gaan strijken, wel een handdoekje meegenomen omdat ik al wel dacht dt t vruchtwater was.. Na een minuut weer handdoekje tussen mn benen en naar de wc.. Daar ging het stromen en heb ik de vk gebeld, incl me moeder en vriendin Half uur later kwamen de weern gelijk op gang en half uur daarna weeen om de 2/3 min Met die handdoek op zoek naar kraamverband haha en VL gebeld Daarna nog naar tzkh en weer terug.. Lekker met een natte broek haha en weeen
Nee hoor hier zijn mn vliezen gebroken en heb er 11,5 uur over gedaan.. Als je vliezen breken moet je alsnog die onsluitingsweeen krijgen Tis niet als je vliezen breken je baby er ineens na 15 min uitvalt ofzo T schijnt wel.. Als je vliezen zijn gebroken de weeen meer pijn doen(als ze doorgeprikt zijn) Hoe dit is als ze vanzelf breken weet ik t niet.. Ik vond het niet fijn in ieder geval
37+5 en hij is 37+6 geboren Haha klinkt heeeeel lang maar het was nog maar anderhalf uur 37+5(was 22.30) Ik vond het toch wat minder grappig.. Was al die tijd zoooo bang voor de bevalling.. En nu wist ik dat het toch echt moest gaan gebeuren.. Ik was helemaal in paniek! Moest mn tas voor evt zkh nog inpakken.. Hing bij de eerste wee gelijk over de commode.. En me ma, was dat een wee? Haha ja denk t wel! Nee niet leuk..
Hoeft niet perse.. Als je denkt dat het er wel erg veel zijn oid of ze doen pijn Kan je het wel even bijhouden
Klopt, toen mijn vliezen doorgeprikt werden werden de weeen heftiger. Volgens mij prikken ze, ze pas rond de 5 cm als het nodig zou zijn.
Hihiih snap je wel hoor, op dat moment weet je gewoon ik heb binnen korte tijd de baby in me armen. Doodeng.. De bevalling dan hahah ik heb het al 2 x gedaan maar dan alsnog brrrr hihih
ik heb vele oefen weeën gehad bij de laatste 2. toen het begon wat lage rugpijn, mijn man weet wanneer het begint ik word ontzettend boos/kortaf en dan zit ik midden in de weeën dus mijn man weet dit ik zelf heb het nog niet in de gaten. de vk voelde en zei je hebt nu een wee en ik zei nee hoor ik voel ze niet tot 5cm da werden de vliezen gebroken en kwamen de weeën wat op gang nynke werd om half 2/kwart voor 2 vliezen gebroken en 2 uur weeën dezen werden kwart over 2 heftiger entussen die tijd en half 3 op bed en 10 voor 3 was ze er.
Beide keren was het een verrassing. De eerste begon echt helemaal uit het niets, nooit een harde buik gehad of voorweeën of wat dan ook. Ik had pas door dat die buikpijn echt weeën waren, toen de verloskundige zei dat ik al 8 cm ontsluiting had. Dacht dat ik me aanstelde, dat het nog veel erger moest zijn. De tweede keer had ik juist al maandenlang bijna elke nacht urenlang voorweeën. Heel vermoeiend en vervelend. En toch begon de echte bevalling nog onverwacht, aan het eind van een lange saaie druilerige dinsdagmiddag toen ik al 9 dagen overtijd liep. Deze keer had ik het wel direct door, maar ja, als je al zo'n eind overtijd bent, ben je op elk pijntje en krampje gespitst. Was ook niet te missen, van het ene op het andere moment kreeg ik een enorme kramp, binnen een half uur kwamen ze om de 2 minuten. Niet te vergelijken met het ongemak van de voorweeën. Die dag was ik nog naar de markt geweest, had ik gelunchd met een vriendin en ik zat net lekker op de grond te spelen met de oudste toen het begon.
Hahah op de grond te spelen? Dat vind ik echt knap, ik kan nog amper op of om laat staan spelen op de grond
zijn er nog dames die uitgerekend zijn tussen 16 en 31 december 2012 kom gezellig mee kletsen in ons topic http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/395404-16-31-december-2012-mamas-deel-2-a-278.html#post14092780
mam1983: ik zou zeggen kom naar het topic stel je voor, en klets gezellig mee. @mamma worden. die ene dag maakt ook niet meer uit haha. als je gezellig mee wil kletsen kom er dan gezellig bij.....
De 1e kwam heel onverwachts. Was aan het eten aan de eettafel, en ineens voelde ik knak. Liep na de keuken waar zijl lag, en drup drup..... De 2e is ingeleid..... De 3e kwam ook onverwachts, lag in bed te slapen, en voelde ineens een flinke knak in me slaap. Stond op en er gebeurde eerst niks dus dacht dat ik me verbeelde. Tot ik in de badkamer was en plons jahoor daar kwam de zooi hihi......
De dag voor mijn bevalling, werd ik plotseling erg onrustig. Echt een gehaast gevoel dat ik helemaal niet herken, aangezien ik vrij relax ben. Verder geen gerommel meegemaakt qua harde buiken of iets dergelijks.
Oh, ik zit juist het liefst lekker in kleermakerszit op de grond. Alleen weer opstaan wordt steeds moeilijker, haha.
Pfff ik had betonden het winkelen pijn met vlagen in mijn buik. Alsof ze iedere x met een vuist in mijn eierstokken ramp..en dat om de 20sec. 20minuten later begon de pijn aan mijn rug,ook met vlagen en dat heb ik nog steeds. Ik ga een paracetamol nemen en dan hoop ik dat het weg trekt!
Ik voelde het wel aankomen. Kreeg met 38 weken 's vonds kramp in mijn buik, ook harde buiken. Ik maakte mijn vriend wakker en zei dat ik dacht dat het ging beginnen. Hij zei nuchter ga maar weer slapen het zijn vast weer oefenweeen (had ik met 31 weken ook). Slapen lukte niet want de kramp werk toch erger. Ik maakte mijn vriend weer wakker en ik zei laten we toch maar even een plastic kraammatrasje op het bed leggen. Het lag er op en mijn vliezen braken en daarna werden de weeen meteen heftiger en om de 3 minuten. Helaas duurde het 88 uur voordat de kleiner werd geboren, in het ziekenhuis met een keizersnede.