Hoi ladies, Ik ga over een week of 7 van mijn eerste dochter bevallen, ik hoop dat in een speciaal bad te kunnen doen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van vrouwen die in bad zijn bevallen? Liefst in vergelijking met gewone, natuurlijke bevallingen. Wishfull thinking hoor maar ik heb het idee dat het een 'piece of cake' wordt in dat bad. (Warm water heeft altijd al een enorm heilzaam effect op mij gehad, ziek, zwak of misselijk, in een bad is bij mij alles zo over). Enige realiteitszins ontbreekt mij nu volledig en ik heb het idee dat het een groot feest wordt Lees ik dan bevallingsverhalen dan denk ik holy shit... ik ben te optimistisch. Hoor graag jullie ervaringen!
Ik ben niet in bad bevallen maar tijdens weeen wel in bad geprobeerd te liggen om ze op te vangen. Nou nog geen 5 min volgehouden denk..als er weer een wee kwam kon k echt niet blijven liggen!
Ik ben niet in bad bevallen ik ben wel in bad gewoon om meer ontsluiting te krijgen maar kwa pijn van de weeen had het totaal geen effect
net als de dames hierboven ook even in bad gezeten, maar was er zo weer uit. Was voor mij helemaal niet rustgevend of minder pijnlijk.
Ik kan me normaal gesproken heerlijk ontspannen onder een hete douche.. Heerlijk met voorweeën. Toch had ik geen tel behoefte aan een douche toen ik vol in de weeën zat. Bekende van mij is wel in bad bevallen en die vond het heerlijk!
Dit had ik ook. Ik wist niet hoe snel ik er weer uit moest! (en dat viel niet mee, met m'n lijf met het formaat van een kleine bultrug... ) En dat terwijl ik normaal enorm genoot van een lekker warm bad. Maar met weeën vond ik het absoluut niet te doen. Nu is je houding natuurlijk heel anders in een echt bevalbad; je kunt dan zitten ipv liggen, dus misschien is het dan wel fijn. Ik heb de weeën uiteindelijk zittend op een tuinkruk onder de douche opgevangen. Dat vond ik wel een echte aanrader! Tussen de weeën door deed ik de douche op een gegeven moment uit, anders werd het me te warm. Voordeel was dat m'n vriend zo de weeën kon timen, zonder dat ik iets hoefde te zeggen. Het persen heb ik liggend op bed (en een poosje zittend op de baarkruk, bij de eerste) gedaan. Dat ging prima. Wat ik mij afvraag is of de vk de hartslag van de baby goed genoeg in de gaten kan houden als je in bad zit.
ik ben wel in bad bevallen en vond de weeen in bad een stuk beter op te vangen als uit het bad... het bad voor de volgende staat ook al klaar... en dat is toch een gewone natuurlijke bevalling? ik vind het juist tegennatuurlijk als je liggend op je rug bevalt. dat hield ik niet vol. en als jij optimistisch bent... gewoon zo houden!!! als het feestje tegenvalt, merk je dat vanzelf, je doet er toch niets aan. ook niet leuk voor het feestvarken als je er tegenopkijkt ... juist fijn als je uitkijkt naar wat toch wel de meest ingrijpende gebeurtenis van je leven gaat worden toch?
Hier zowel een bedbevalling als een badbevalling gehad. 1e bevalling vond ik een drama, bij de 2e wilde ik dus in bad bevallen. Mijn vliezen braken net voor 0.00u, vanaf half 2 lichte weeën die toen goed begonnen door te zetten. Om half 4 besloten even te gaan douchen en daarna de vk te bellen. Onder de douche kwamen de weeën om de 2 a 3 minuten. 'k Heb bij beide bevalling rug/been/buikweeën gehad en nadeel van de douche is dat je dan de straal maar aan 1 kant kan houden, rug of buik en aan de andere kant de pijn nog zo goed voelt. Om 4 uur in bad gegaan, heerlijk! Ik had zo'n bevalbad van oerbron met handsvaten, dat is echt ideaal. De weeën doen gewoon nog pijn, iets minder denk ik dan buiten het water. Maar het water kon ik niet zo heet hebben om echt de pijn te verdoven, dan begon ik echt te zweten en voelde me dan niet oke. Zo'n 37 graden was echt de max. Dus dat was een beetje het nadeel, onder de douche had ik de straal echt flink heet en dat scheelt een hoop. Groot voordeel in bad vond ik dat ik kon zitten en half liggen en me vasthouden aan die handsvaten. Tussen de weeën door kon ik weer heerlijk tot rust komen, qua ontspanning is het echt ideaal. Daardoor zette het ook goed door (bij de oudste ging dat minder goed de laatste uren). Met het persen kon ik mooi over de hele lengte liggen en met m'n voeten afzetten. De placenta is hier ook in bad geboren, daarna ben ik er uit gegaan. Ik zou deze bevalling nog wel een keer doen, die van m'n oudste niet! Mocht er een 3e komen wordt het weer een badbevalling.
Ik niet in bad bevallen maar ken wel 2 meiden die dat gedaan hebben of wilde doen. De ene vond het geweldig, had ook een snelle bevalling voor de 1e. (4uurtjes). De andere wilde het,had bad klaar staan, heeft er met de weeën even ingelegen en vond het uiteindelijk niets. Ze is uiteindelijk op bed bevallen. Ik denk dat je gewoon een poging moet wagen, je ziet zelf wel wat je op dat moment wilt. Ik ben met de weeën wel in bad geweest in het kraamhotel,maar ik kon geen rust vinden in het water. En het water was te koud, ik mocht geen warmer water omdat ik dan suf zou worden en ik moest nog een nachtje doorhalen.. (Was middernacht dat ik daar aan kwam) Dus voor mij was het niets geweest.. En je romantische beeld.. Tsja ik zou het wel een beetje bijstellen, anders valt het altijd tegen. Je bevalling is iets moois, dat staat op 1. Maar bevallen is niet pijnloos/lekker en romantisch. Ik zag er heeeel erg tegenop, en ik zeg nu dat ik het heel erg mee vond vallen. Had ik er net als jou over gedacht dan was hem me erg tegen gevallen denk.. Succes!
Denk dat het ook heel veel scheelt in zo'n bevallingsbad, dat is enorm en je kunt heel vrij bewegen daarin itt mijn eigen bad. Daar zou ik zo 1,2,3 ook niet aan moeten denken, zo zonder veel mogelijkheden tot draaien etc. Bedankt in elk geval voor jullie reacties!