Niet ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lootje, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    Vanmorgen was ik op controle bij de vk en naar verwachting is onze kleine nog niet ingedaald. Ik had al eerder de instructie gekregen dat ik zou moeten gaan liggen en bellen mochten mijn vliezen breken. Vandaag vroeg ik wat verder door en mijn vk noemde dat er gevaar op een uitgezakte navelstreng zou zijn. Nu lees ik op internet niet zoveel hierover. Ik ben benieuwd of er meiden zijn met ervaring hiermee. Daalde jullie uk alsnog in na het breken van de vliezen, zonder dat de navelstreng uitzakte? Moesten jullie naar het ziekenhuis? Was een natuurlijke bevalling mogelijk of werd het een keizersnee?
    Ik hoop dat de bevalling gewoon begint met weeen en dat de uk alsnog indaald maar om me een beetje op alles voor te bereiden graag jullie ervaring!

2. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde aan de hand, vlg vk geen zorgen alleen liggen als vliezen breken. Voelt overigens wel vervelend dat ze nog zo hoog ligt. Ik lees ook graag ervaringen van anderen!

3. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ts, ik zie dat het je 2e kindje is, dan is er niets aan de hand... Kan vaak zelfs nog tijdens de bevalling indalen. Je kunt in principe ook gewoon thuis bevallen.

Bij de 1e was mijn kindje ook niet ingedaald en dan moet je idd wel in het ziekenhuis bevallen...

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hmm dit had ik niet moeten lezen:p

Laatste keer (1,5 week geleden) ook nog niet ingedaald..
    Maar de VK deed er totaal niet moeilijk oid over..
    Woensdag moet ik er weer heen..

Is mijn tweede kindje.. Misschien dat het daaraan ligt?

5. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.501
    602
    113
    @Stando, ik snap dat de uk tijdens de bevalling nog kan indalen maar ben vooral benieuwd naar ervaringen waarbij de vliezen braken terwijl de uk nog niet was ingedaald en met een eventuele uitgezakte navelstreng, juist omdat ik er niet zoveel over kan vinden op internet. Ik maak me niet perse bezorgd hoor, maar ben gewoon graag voorbereid!

@Sanjor, hier ook mijn tweede kindje, en mijn vk doet er ook niet moeilijk over hoor. Maak je vooral niet extra zorgen door dit topic! Mijn eerste was ook vrij laat met indalen, daarom was de verwachting dat deze kleine dat pas bij de bevalling zou gaan doen. Op zich allemaal geen probleem dus. Maar toen ik de vk vroeg wat nu eventuele risico's zijn noemde ze dus die uitgezakte navelstreng.

Deel Deze Pagina