voelde jij je bevalling aankomen?

Discussion in 'De bevalling' started by valeryb, May 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valeryb

valeryb Lid

Jan 11, 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames!

Ik ben nu 37+1 zwanger ik weet niet of ik voorween heb,heb wel kramp in me rug en sterk het gevoel alsof ik mijn menstruatie moet krijgen maar het is nou niet pijnlijk dat ik zeg dat zoude voorween kunnen zijn.
    Nou houden sommige vrouwen echt van zwanger zijn, en sommige zijn het wat eerder zat zoals ik! haha ik ben het nu al wel zat en ons meisje mag nu wel van mij komen ik mis echt alles naar school, werken, sporten (wat ik niet mag ivm complicaties).

Ik zou het leuk vinden om te lezen of jullie de bevalling aan voelde komen of hoe jullie bevalling begonnen is.
    Nu is het natuurlijk bij iedereen anders maar het lijkt me leuk om verschillende ervaringen te delen en te lezen !

Ik ben benieuwd!

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hoi !

Ik voelde het niet aankomen. Heb er bij de eerste vanaf week 36 echt op zitten wachten. Dagelijks gefrustreerd dat ze er nog niet was.. totdat ik eindelijk ging ontspannen en toen kwam ze pas (week 41).
    De tweede kwam ook na een dagje ontspannen en de derde wilde niet echt haha.

Menstruatie krampen lijkt op beginnende of voorweeën.

Ook al ben je het zat, probeer niet zo'n gefrusteerde mama te worden als ik toen was 😂 dan duurt het echt lang tot 41 weken 😊

Alvast succes voor de bevalling !

3. valeryb

valeryb Lid

Jan 11, 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik had altijd het idee voorweeen wel echt zeer deden, die krampen doen zijn wel vervelend maar ze voelen precies hetselfde als mijn menstruatie krampen en die vond ik altijd best wel heftig dus ik verwachtte dat het wel wat zwaarder zou zijn, ik heb het over de dag 2-3 keer en snachts word het heftiger de rugpijn heb ik nou al de heledag en i word er echt moe van heb alleen van mijn moeder het advies gekregen geen paracetamol in te nemen voor het geval dat het voorween zijn (de precieze reden waarom ik dan alsnog geen paracetamol zou moeten nemen weet ik niet precies) maar als dit al voorweeen zijn dan vind ik het allemaal hartstikke meevallen !:)

4. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Bij mijn eerste nachten wakker gelegen met voorweeen. Echte weeen deden ongeveer 100x meer pijn...

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ik ben een van degene die het heerlijk vond om zwanger te zijn! Was ervan overtuigd dat ik zeker 2 weken overtijd zou gaan lopen. Ook op 39.6 was ik heerlijk aan het genieten. Wel wat last van mijn rug (een zeurderig, constante menstruatie rugpijn) maar dat had ik mijn hele zwangerschap al. Dus stond daar verder niet bij stil.
    Rond 19.00 uur klein beetje bloedverlies. Ml wilde graag vk bellen en dat ze langs kwam (wist ze in ieder geval waar het was bij het echte werk). Vk kwam, bakje koffie gedronken. Voor zekerheid gecheckt en zat op 7 cm ontsluiting. Iedereen in paniek, want er moest nog van alles gebeuren. Ml ging kattenbak verschonen en dweil door het huis halen, ik ben een soepje gaan maken en vk moest haar man bellen dat ze niet meer thuis kwam. We zaten net aan de soep toen de kraamhulp verbaasd binnen kwam :D
    Om 23.00 uur is dl geboren. Voor mij veel te snel. Nog geen 3 uur vanaf het moment dat ik wist dat ik aan het bevallen was. Daarbij was ik nog lang niet klaar met zwanger zijn :(

Hoop voor jou dat het spoedig gaat gebeuren en dat het allemaal meevalt :)

6. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Toen de eerste voorweeen begonnen (48 uur voordat het echte werk begon) kreeg ik een soort vreemde tinteling/schok door mijn lijf. Ik wist gewoon dat het ging gebeuren en dit niet zomaar een beetje buikpijn was. Naja, twee nachten geijsbeerd en toen naar het ziekenhuis op de derde ochtend. Die avond had ik hem in mijn armen.

7. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Koekie, dat jij nog soep staat te koken. Met 7cm zat ik op handen en knieën op de vloer te krijsen dat ik het niet meer aan kon. Whahaha (ik weigerde op bed te gaan liggen)

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Ja, schijnbaar is dat niet heel normaal hoorde ik achteraf :) ik had ook verwacht dat ik zou schreeuwen en krijsen maar het viel me reuze mee.
    Schijn alleen tijdens het persen gezegd te hebben dat ik er wel klaar mee was :p

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Ik had bij allebei al 3weken iedere keer voorweeen en ik geloofde er niet meer in. Bij mn dochter twijfelde ik of het nog voorweeen waren smorgens en toen braken mn vliezen. Bij mn zoon was het ontzettend noodweer geweest en onze dochter zat om 1uur snachts klaar wakker bij ons in bed toen mn vliezen braken.
    Toch nog onverwachts uiteindelijk. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Nu ook alweer ruim een week voorweeen.

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

Aug 17, 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik had in de dagen ervoor wel wat krampen en steken in m'n rug, maar de dag/nacht zelfs niks gewaar geworden, totdat m'n vliezen braken. Toen kreeg ik gelijk heftige weeën.

11. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nope. M'n vliezen braken op het strand toen ik 36,5 weken zwanger was. Ik wist zeker dat ik door zou lopen tot 42 weken en schrok me dus echt rot ;)

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Achteraf gezien ja voelde ik het aankomen, ik had een droomzwangerschap, op donderdagochtend (40+5) had ik ontzettend de drang de boodschappen te doen, ik was niet zo'n nesteldrangtype, alles was schoon klaar met dank aan schoonmoeder en moeder, omdat het zo hoorde, maar hierbij was het echt apart een echt onderbewuste die mij doorgaf je MOET vandaag boodschappen doen. Vl maakte plannen om bij sz op vrijdag de tuin onder handen te nemen, vanaf t begin gaf ik aan, dat wordt hem niet, let nou maar op.. Waarop gebassseerd geen idee.. Tidens de boodschappen had ik achteraf gezien wat voorweeen, hele zwangerschap geen harde buiken of voorweeen gehad.. En savonds op bed om 00.30 brak vruchtwater, dl om 08.17 geboren!!

Thja en idd ik had gelijk vl kon al het bestelde materiaal voor de tuin van sz afbellen/uitstellen. Dus ik denk echt dat ik het voelde aankomen

Share This Page