Bevalling lijkt er aan te komen maar nog geen 37 weken zwanger.

Discussion in 'De bevalling' started by Maantje80, May 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb al de hele dag krampachtig gevoel en vanmiddag wat bloederig slijmverlies. Inmiddels heb ik af en toe pijnlijke harde buiken (geen regelmaat). Ik ben een beetje bang dat het vanavond/vannacht door gaat zetten, maar ik ben nog geen 37 weken zwanger.
    Weet iemand het beleid/protocol van ziekenhuizen met dit termijn?
    Ik ben eens met 36,1 bevallen, maar heb begrepen dat er in die paar dagen al veel verschil kan zitten.
    Voor als het doorzet, wie weet dit?

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik ben met ruim 34 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik licht bloedverlies had, weeën en ontsluiting en verloor mijn slijmprop.
    Ik moest in het ziekenhuis blijven omdat als ik zou bevallen ze er meteen bij waren om de bevalling goed te begeleiden. Ik kreeg ter preventie ook een infuus mocht er een keizersnede moeten gebeuren.

Na een week heb ik mezelf ontslagen uit het ziekenhuis.
    En uiteindelijk is ze met 38 weken geboren.

3. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

Jun 19, 2014
    540
    1
    0
    Moet je niet even je gyn of ziekenhuis bellen voor de zekerheid Maantje?? Misschien willen ze het nog proberen wat te rekken?

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met de vk/gyn!

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd contact opnemen met je vk of gyn. Die weten wat er moet gebeuren.
    Is er niets aan je vertelt,door een gyn of vk dan wat je eventueel moet doen als geschiedenis zich herhaalt?

6. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Oh wat spannend Maantje! Ik had precies dezelfde klachten bij mijn eerste en ben toen een paar uur later bevallen(maar wel bij 39+4). Mijn zusje is bevallen met 36 weken en moest toen het begon naar het ziekenhuis van de vk. Omdat de baby officieel wel prematuur was moesten ze nog wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven ter controle. Baby ademde ook niet gelijk na de geboorte en was
    erg geel dus dat had er ook mee te maken.

Inderdaad zou ik even bellen als ik jou was 36 weken is nog best vroeg. Succes.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hoe gaat het nu? Als je nog niet gebeld hebt zou ik het zeker toch ook even doen hoor!

8. Yaraa

Yaraa Actief lid

May 3, 2013
    289
    1
    16
    Female
    Zoetermeer
    Hoe gaat het nu met je?

9. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Gisteren avond de verloskundige gebeld, het rommelde flink en ik had 2 cm ontsluiting en nog steeds slijmerig bloedverlies. Ze heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Aan het ctg bleek dat ik weeën heb om de 2-3 minuten. Ik gaf aan dat ik heel erg baalde omdat ik zo graag de 37 weken had willen halen.
    Na 2 uur, bleek dat ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting had. Conclusie, ik heb duidelijke weeën maar ze zijn nog niet krachtig genoeg om tot verdere ontsluiting te zorgen. De verloskundige denkt dat ik onbewust mijn bevalling tegenhoud. Nog een uur afgekeken met krampen om de 2 minuten en toen mochten we kiezen of de nacht daar blijven of naar huis, maar dan wel met het advies terug te komen als het erger zou worden. We zijn naar huis gegaan.
    Inmiddels de hele nacht weeën opgevangen (om de 6 minuten) maar ze nemen in intensiteit gelukkig nog niet toe. Bijzonder hoe je lichaam uit angst dat tegen kan houden!
    Nu lijkt het iets rustiger.
    Verloskundige denkt dat het geen dagen meer gaat duren, ik ben benieuwd, als ik woensdag maar haal!

10. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor!
    Uit angst tegenhouden, nou ja ergens is dat bijzonder hahaha. Iedereen vindt het spannend en is een soort van bang al het begint toch?

11. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Maantje, heel veel succes dan met de laatste loodjes. Ik hoop dat je het tot overmorgen gaat volhouden. Het lijkt me wel pittig hoor met weeen die nu al zo vaak komen en dan al zo lang. Ik hoop dat je ook nog een beetje kunt rusten voordat de geboorte begint.

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Er is wel een verschil tussen bang zijn of bang zijn. Als ik nu beval wordt ons kindje waarschijnlijk weer een aantal dagen opgenomen op de couveuseafdeling (dus weg bij mij, flesjes erbij etc), gezien al onze 4 kinderen een te hoog bilirubinegehalte hadden, is die kans heel groot . De waardes bij alle kinderen waren binnen de gevaarlijke grenzen, maar voor 37 weken geboren moet je met een afwijkend gehalte een aantal dagen in een bilibedje op een andere afdeling blijven, als je na 37 weken bevalt mag je gewoon naar huis en hoef je na prikken pas met een waarde boven de 300 terug.
    Ik heb hele nare herinneringen aan de couveuse afdeling. Dus vandaar de angst.

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    heftig zeg, vooral met de vorige zwangerschappen in het achterhoofd. Ongelofelijk waar je lichaam toe in staat is, ik vind dat eigenlijk best speciaal (op een positieve manier). Hopelijk blijft jullie kleine meid lekker nog twee daagjes zitten zodat je op de 37 weken zit!

14. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Hopelijk haal je woensdag maantje!!
    Bah, is het geen cholestase maar krijg je dit. Hoe is het nu?

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hopelijk haal je het!
    Bij mij waren ze heel streng, scheidslijn is echt 37 weken bij ons.
    Ik ben met 36+6 bevallen (toen begon het ook) en moest naar het ziekenhuis.

16. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Buik is iets rustiger nu. Ik houd me bewust heel rustig vandaag en morgen. Mijn man is thuis om voor de kinderen te zorgen. Nog 34 uur.. (ik tel de uren af!)

17. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja Maantje dat klinkt heftig :(
    Ik hoop voor je dat je kindje nog even bij mama blijft zitten ;)

18. Mamapienn

Mamapienn Lid

Nov 7, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maantje! Klinkt een beetje als mijn verhaal, dus ik lees even met je mee :) Moest namelijk ook een paar dagen geleden ineens naar het ziekenhuis met dezelfde klachten. Ook ontsluiting en de bevalling 'zou beginnen'. Echter heeft de ontsluiting na 2cm niet meer doorgezet. Wel bloedverlies en slijmprop nog verloren en nog steeds dezelfde klachten. Ondertussen ben ik 37 weken en een paar dagen verder, maar nog steeds niks doorgezet. Dus ben benieuwd hoe lang het bij jou gaat duren :)

Heel veel sterkte en succes met aftellen, ik duim voor je mee!

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Dat is inderdaad precies hetzelfde verhaal. Hoeveelste kindje is dit voor jou?

Het is nog steeds redelijk rustig, wel wat gerommel, maar zolang ik rustig blijf zitten/liggen gaat het wel. Voor mij nog een half dagje volhouden, en ik denk en hoop dat dat wel gaat lukken!
    Ik ben ook een beetje bang dat het kramperige gevoel en harde buiken maar door blijven gaan en ik er nog dagen mee ga rond lopen. Als het niet eerder komt word ik volgende week donderdag ingeleid om andere redenen, ik ben daarom nu wel extra blij met de inleiding. Doel is nu om in elk geval niet vandaag te bevallen :)

20. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Succes Maantje! Probeer lekker te ontspannen en hopelijk haal je je "deadline" !! Ik blijf je volgen XX

Share This Page