Voelde me net een schoolmeisje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Same here... Maar vind het soms wel erg frustrerend. Vooral die vieze blikken als ze mij met mn dochtertje zien & er van uit gaan dat ik een tienermoeder ben ;)

Laatst had ik het er met ml nog over. Die zei wat dacht je van mij!? Ik word zeker voor pedofiel uitgemaakt naast jou!

Wel fijn voor als we 50 zijn ofzo :D

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

ach dat is toch zo irritant.

paar maanden geleden ging ik met onze kinderen boodschappen doen. En ik had 2 kratten bier. De mevrouw die scannen....
    uhm mag ik je legitimatie even zien.
    Ik begin kei hard te lachen. En ik heb gezegd dat ik weiger mij id af te geven.
    was zelfs in staat geweest als puntje bij paaltje komt mijn boodschappen te laten staan mijn kinderen re pakken en te gaan.
    De mevrouw keek me aan en ik hoefde niets te laten zien

ik ben gvd 31 geen 18 meer.
    Ik snap dat er gecontroleerd moet worden maar dan wel even normaal ...
    Hoe vaak ik niet zie in de winkel dat jongeren het zo mee krijgen en dan moet ik me legitimeren nee bedankt !

en ts dan ook nog zo'n grommende vrouw achter de balie zooi iritant

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik heb dat wel eens gehad dat ik met mijn vader en mijn zoontje Door de staf liep...
    dan zie je de mensen kijken en denken.
    eerst kijken ze naar mij dan naar mijn vader en dan naar mijn zoontje ... en dan stoten ze mekaar aan en hoor je ze denken ...

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

wat is dit nou weer voor een vervelende opmerking ....
    alsof jij alles zo goed geregeld hebt ... iemand kan toch wel eens iets vergeten ...

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk achter de kassa en zo makkelijk is het niet om leeftijd te schatten. Soms denk je oh die is allang oud genoeg en blijkt dan net 18 en anderen zien er uit als 16 maar zijn al 30.
    Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom mensen het zo'n moeite vinden om te laten zien, alsof je als cassiere van iedereen maar moet weten hoe oud diegene is.

Bij de supermarkt waar ik werk doen ze wekelijks controles vanuit het bedrijf zelf. Als je 3x niet slaagt voor zo'n controle dan ben je gewoon je baan kwijt.
    En wat betreft die cassiere, als ze zo onbeschoft doet zou ik gewoon eem klacht indienen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In de supermarkt heb ik er geen moeite mee..

Wel ooit mn legitimatie vergeten. Ik had voor 80 euro in de auto getankt en wou een pakje sigaretten. Of ik me kon legitimeren. Dus ik zeg nee vergeten maar ik kom net aanrijden met de auto. (In de tijd dat je pas mocht rijden vanaf 18) ja zegt ze maar je kunt die auto ook stiekem hebben meegenomen.. Dus ik werd lichtelijk pissig en moest lachen. Want welke idioot jat nou de auto van zn ouders om hem vol te tanken.. tjeeeee..kreeg het uiteindelijk wel mee maar hemeltje wat ben je dan een zeikerd zeg..

Het overkomt mij alleen als ik geen make up op heb.. want dan lijk ik blijkbaar 14 ofzo.. ipv 25.. :D

7. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik heb het een paar keer gehad met verkopers aan de deur, die vroegen of mijn moeder thuis was.

Tegenwoordig is dat dan ook mijn allerbeste excuus bij verkopers aan de deur: 'Ooh sorry, mijn moeder is niet thuis'. :p

8. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    #48 julialove, 3 jun 2015
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
    Ik heb het ook regelmatig dat ik mijn legitimatie moet laten zien. Zeker in de supermarkt, maar ik merk dat dit veelal bij oudere medewerkers is. De jongere mensen vragen er eigenlijk nooit om ook al hangt er zo'n bordje dat je onder de 25 jaar je pasje moet laten zien.

Ik kan me er soms wel aan storen, zeker als het de supermarkt betreft waar ik vrijwel dagelijks kom en het vaste personeel inmiddels aardig ken.

Maar goed, regels zijn regels en ja ze moeten het nu eenmaal vragen. Ergens wel een goede zaak hoor want van veel jongeren kun je amper inschatten wat de leeftijd is. Sommigen zijn net 15 en lijken bijna 20 en anderen lijken juist een stuk jonger. Nee, wat dat betreft begrijp ik het heel goed. Zeker sinds de leeftijd naar 18 jaar is gegaan.

Inmiddels ga ik richting de 30 en vind ik het soms wel vervelend worden, ik krijg/hoor namelijk ook vaak opmerkingen dat ik "zo'n jonge moeder" zou zijn en al 2 kinderen heb die ook nog eens kort op elkaar geboren zijn. In ieder geval, best vervelend en soms ook kwetsend. Het is echt niet altijd leuk om er jonger uit te zien dan je bent (zeker i.c.m het feit dat ik ook nog eens klein van stuk ben).

Hopelijk ga ik het ooit allemaal als compliment opvatten ;)

Bij de tandarts ben ik trouwens ook eens zo berispt. Enkele jaren de moeite niet genomen om naar de tandarts te gaan, tsja ik dacht: ach ik heb nergens last van, why bother. Een afspraak maken alleen al was een heel gedoe, de assistente zag in het systeem dat ik al een aantal jaar niet geweest was, en ook niet reageerde op de half jaarlijkse kaartjes in de bus. Ze ging moeilijk doen dat ik niet moest verwachten dat ik nu binnen een week langs kon komen, maar dat ik nu best nog even langer kon wachten aangezien het toch al jaren geleden was.

Goed, uiteindelijk had ik 1,5 maand (!) later eindelijk een afspraak, begint de tandarts ook nog eens. Toen ik hem netjes zei dat het mijn eigen keuze was om wel of niet naar de tandarts te gaan was ie blijkbaar gepikeerd. Kort daarna heb ik een andere tandarts gezocht, want dit ging gewoon niet meer goedkomen.

Toen onze oudste net geboren was moest ik naar de verloskundige en ging met de bus heen. Ik was nog niet heel veel alleen buiten geweest met de kinderwagen, eerste keer met de bus en ergens vond ik dat best spannend. In die periode was ik namelijk best onzeker en zeer bewust van mezelf als moeder in het openbaar. Ik vol goede moed de bus in, en toen ik op de plek van bestemming was wilde ik de wagen de bus uitrijden. Roept de buschauffeur naar me dat ik de kinderwagen niet voor me uit de bus uit moest duwen maar achter me aan trekken. En "dat ik toch ook wel begreep dat als ik de wagen voor me uit duwde ik bovenop mijn kind zou vallen als ik struikelde". Ik voelde me, ten overstaan van alle anderen in de bus, best voor schut staan en een slechte moeder. Ik had er gewoon écht niet zo over nagedacht.. :)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik snap die weerstand om eventjes je id uit je tas te halen serieus niet hoor.
    Leeftijden goed inschatten is gewoon lastig.
    Eigenlijk zou gewoon iedereen standaard z'n id moeten laten zien, jong en oud. Hoeven die medewerkers ook niet de hele dag beledigde klanten te trotseren haha.
    Ben blij dat ik niet in een supermarkt werk, mensen worden helaas steeds mondiger, zou gek worden van dat commentaar de hele dag door.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad, Ik begrijp de moeite niet, vooral omdat het al vervelend genoeg is voor de caissières. En elke volwassene is verplicht om een id bij zich te dragen, dus gewoon een kaartje uit de tas trekken en je bent klaar.

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb het aan de deur weleens gehad met een verkoper van oxxio of nuon ofzo. Is je moeder thuis, heb aangegeven dat ik dat niet wist, maar dat ik wel even wilde bellen om het na te vragen. Hij is met een rood hoofd afgetaaid.

12. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Ik had het ook een paar weken bleek dat ze onlangs een boete hebben gehad van 50.000 euro.
    ben al 10 jaar 18 haha

13. McDsee

McDsee Niet meer actief

#53 McDsee, 4 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2015
    Ik heb het vroeger juist andersom gehad. Op mn elfde hoefde ik geen fludo meer want de tandarts zei dat ik toch al 15 was. En bijna alle kinderen die zeker 4 jaar ouder werden mochten de achtbaan niet in en ik vanwege mn lengte wel.
    Maar onder de 25 mogen ze het vragen en je bent 32 dan zou ik dat echt als een belediging zien, zeker op die toon. Ze denkt dus dat je wellicht nog geen 18 bent en omdat ze onder de 25 mag vragen vraagt ze het. Haar manager had er bij mij vanaf geweten.
    Ookal moet je je id bij je dragen dan nog ben je niet verplicht om op je 30ste te showen aan een supermarktmedewerker die dr werk niet goed doet.
    Klantvriedelijkheid, klantbehulpzaamheid en inschattingsvermogen zijn niet aangekruist.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Je bent verplicht om het bij te hebben ☺️ Maar daar niet van, compliment toch!

Hier eens met mijn moeder en dochter in de stad, ik was net 27 geworden. Zitten op terras , raken in gesprek met een oudere dame, vraagt ze out of the blue hoe ik het vind om zo op mijn 18e nog een zusje erbij te krijgen.... Mijn moeder kwam niet meer bij!! Ik wist echt ff niet wat ik moest zeggen en keek haar stomverbaasd aan.

Toen mijn moeder klaar was met lachen zei ze tegen de dame dat ze wel wilde hoor nog een kindje maar dat ze al vijf jaar in de overgang was, en dat dit haar kleindochter was van mij haar dochter van toch echt al 27 😁

Ach nu gebeurd het niet meer 😔 ben snel oud geworden hahahaha

15. soeee

soeee Niet meer actief

Precies dit! Ik moet hem sowieso nog laten zien, want ik ben 24, maar ik leg hem altijd meteen met mijn bonuskaart neer als alcohol koop. Vinden de caissières altijd erg prettig, scheelt hen weer een twijfelachtige blik en een vraag die ze misschien lastig vinden om te stellen :)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal ditte dus. :cool: Zolang ze het netjes/beleefd vragen natuurlijk.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat ik wel irritant vind is als de cassiere dan zo belerend gaat doen. Laatst had in geen id bij me maar wel mijn ov-chipkaart met foto. Maar dat was niet goed en ik had de plicht om altijd mijn legitimatiebewijs bij me te hebben.. en ik kreeg een preek van hier tot Tokyo. . Dat ze het moeten vragen ok.. en het is ook heel lastig in te schatten en ik heb er geen problemen mee om iets va legitimatie te laten zien, maar je hoeft ook weer niet door te draven.

18. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook hoor ben dan nog wel geen 25 maar 23 moest denk ik nog een week of 2 van de zwangerschap had een kleuter peuter om me heen die alleen maar kon roepen mama mama.
    manlief was de boodschappen aan het inladen in de auto.
    heb mijn paspoort bijna nooit bij ben veelste bang dat ik hem kwijtraak.
    in ons dorp gelukkig geen last van daar snappen ze dat ik geen 2 kinderen heb gekregen voor me 18de.

19. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Dit is echt 1 van mijn grootste frustraties! Ik heb zelf een paspoort ipv id-kaart en die heb ik niet altijd bij me. Ik ben 28 en koop al 10 jaar sigaretten en alcohol en moet me 9 van de 10 keer legitimeren. Dan zie ik het niet meer als compliment hoor.

Ik vind die regel van laten zien tot je 25e ook echt belachelijk want nu krijg je het dus ook niet mee als je er duidelijk ouder uit ziet dan 18, want ja, je kan je niet legitimeren dus misschien ben je wel 24! Ja dus? Dan mag ik alsnog drinken en roken? Dus wat is het probleem?

Sorry hoor, maar ik heb zo vaak meegemaakt dat ik bijvoorbeeld het kratje bier voor bij de BBQ niet mee kreeg(kar vol boodschappen inclusief luiers etc), flesje wijn bij het avond eten of gewoon een pakje peuken voor een vrouw van 28, bijna 29! Leuk hoor, het compliment dat je er jonger uit ziet, maar ik steek liever een peukje op onder het genot van een wijntje! :p

20. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Och, niets om je voor te schamen! Een van de eerste keren dat ik de wandelwagen mee de bus in nam gaf de buschauffeur mij ook die tip, maar dan meer in de trant van "Als je de wagen achterstevoren de bus uit haalt gaat te makkelijker!" Had ik ook nooit over nagedacht, maar voel me alsnog een goede moeder ;)

Deel Deze Pagina