Voelde me net een schoolmeisje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Mijn moeder kreeg laatst het bier niet mee omdat ik me niet kon legitimeren. Ik vond en vind dat nog steeds belachelijk!! Ben verrek 28 jaar, kleine jongen ook bij me, zit er zo'n snotneus achter de kassa. En maar triomfantelijk kijken, bah! Ik kon haar wel over de kassa heen trekken :x

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Vorig jaar hielp ik mijn schoonmoeder met boodschappen doen, ze had er 2 flessen wijn bij zitten, ik was de boodschappen op de band aan het leggen en zij pakte het weer in aan de andere zijde.
    Vroeg de caissière of de legitimatie meegenomen was. Mijn schoonmoeder zwaar verbaasd en zegt, 'ik zie er toch niet uit als onder de 25?'
    Maar mevrouw caissière wees naar mij, want ik was erbij, dus ik moest legitimeren. Schoonmoeder verontwaardigt en zei: ze is al 25! maar ik greep al m'n tas in, ben t wel gewend sinds de afgelopen 10 jaar ;)

Beter dan die ene keer dat ik als 20jarige al in de bioscoopzaal zat, en teruggeroepen werd in de volle zaal om te legitimeren! 'Bent u wel 16?!' Gelukkig kreeg hij een rooie boei toen ie m'n ID zag.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Er stond toch geen 32 op haar voorhoofd gedrukt?
    Misschien ziet ts er jonger uit. Of ben jij een ster in leeftijden raden? En waarom denkt die medewerker dat ze nog geen 18 is? Die vat ik niet.

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    En wat nou als je een rondje fietst, rijdt bijvoorbeeld tegen een auto oid op en je moet je legitimeren? Dan krijg je toch ook een boete.

Ik heb altijd alles bij, id paspoort en rijbewijs. Mijn vriend laat altijd alles overal slingeren, waardoor ik vaak geen sigaretten mee krijg, omdat meneer zich niet kan legitimeren. Vind het een kleine moeite, het is tenslotte ook verplicht om bij te hebben.

5. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Het ging mij er ook niet zo zeer om dat mevrouw mijn legitimatie wou zien, het ging mij vooral om de manier waarop. Ik werd afgesnauwd en zowat op m'n nummer gezet. Ik ben netjes gebleven (ben sowieso verlegen...;)) maar was toch wel boos. Als ik 2 minuten later met m'n man en dochter terug loop, krijgt hij ze wel, zonder te legitimeren.
    Ik heb zelf altijd in de horeca gewerkt, en ik weet hoelastig het soms is maar ik heb nooit iemand zo op z'n nummer gezet of afgesnauwd. Al vind ik het zelf ook wel eens vervelend ik bleef beleefd (ja echt, ik heb in die 12 jaar maar 1x een gast gevraagd of hij normaal kon doen, want meneer stond geheel buiten mijn schuld om tegen me te schreeuwen, toen werd ik wel boos ja) maar Nogmaals,ik lijk echt geen 25 meer...

Regels zijn er idd om nageleefd te worden, maar het is toch een kleine moeite om vriendelijk te zijn tegen elkaar.

6. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Altijd bij AH, althans bij de servicebalie, voor alcohol zelden, bij Jumbo krijg ik het altijd mee.
    Heb altijd wel mijn IDkaart en/of rijbewijs mee.

De boetes voor verloren paspoorten bestaan niet meer trouwens ;)

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als ik sigaretten haal (nu alleen voor mijn man af en toe) leg ik mijn rijbewijs of id kaart gelijk op de balie. Ik ben 27 maar het word toch elke keer gevraagd.

Ik moet het op mijn werk ook (horeca) en het is echt niet makkelijk om in te schatten. Ik ben er heel makkelijk in. Geen id is geen drank/sigaretten. Doet iemand moeilijk, dan staat die diegene vrij om ergens anders heen te gaan. De boete die er op staat is niet mals.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Er zijn nog wel gemeentes die die boetes nog hanteren.

9. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb wel eens gehad dat ik met m'n 2 kids in de rij stond om sigaretten te halen en ik ook m'n legitimatie was vergeten. Nu ben ik 28 dus dat ze me niet zo oud schatten vind ik nog tot daar aan toe. Maar ze zeiden gewoon doodleuk dat het zeker mijn oppaskindjes waren en dat ik net deed of ze van mij waren om zo de sigaretten mee te krijgen..... Dat vond ik pas hard...

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja dat vind ik nog wel het ergste. Die grietjes die dan nog jonger zijn dan jij, die zelf geen alcohol mogen kopen...
    Mijn beste vriend had het een tijd terug ook. Had alleen zn telefoon, autosleutels en pinpas bij, was mooi weer. Ging ff wat bier halen, kreeg ie t mooi niet mee he. Grietje was een jaar of 17 wat toen achter de kassa zat.

11. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb wel eens aan zo'n triomfantelijk ding gevraagd hoe laat ze thuis moest zijn van dr ouders. Echt hoor, zitten erbij alsof ze de hele wereld in pacht hebben.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahahahah dat is een goeie die moet ik onthouden! Hier bij de AH kennen ze mij en mn zoontje ondertussen wel, dus ik krijg het vaak wel mee. Maar heb het ook vaak genoeg gehad vooral met sigaretten dat ik me moest legitimeren.
    Alleen 1x bij de Lild, dat de cassieré om legitimatie vroeg, aardige vrouw en snap het op zich wel. Dus ik laat het zien, werd ze rood en zei: "oh je bent al bijna 30." Hahaha ik lachen en gezegd dat ik het niet zo erg vond.
    Ligt er ook gewoon aan hoe ze doen. Deze vrouw was gewoon aardig en twijfelde echt. Nu elke keer als ik haar zie moeten we nog steeds lachen.:D

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik vind het ook geen probleem om mezelf te legitimeren als het gevraagd wordt. Ben 24 dus snap het ook wel, zie er niet heel veel ouder uit. Maar sommige vragen het op zo'n manier dat ik ze wel over de balie kan trekken. Alsof ze in een machtspositie zitten.
    Krijg het trouwens bij het tankstation altijd mee. Zonder legitimeren. Ze begrijpen dus wel dat je dan ouder als 18 bent 😂

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee ik ook niet, maar idd het gaat om de manier waarop. Als het gewoon normaal gevraagd word oke. Ik ben bijna 30, maar heel klein en zie er nog heel jong uit, dus ik snap het op zich wel. Maar als ze arrogant worden dan word ik boos, zo'n snotaap die dan wel even vind dat jij het niet mee mag krijgen;)
    Hahah ja daar was zo'n leuke meme van op facebook, maar ik kan hem niet vinden. Iets van pomp 3 en een pakje marlboro ofzo. En dan vraagt die pompbediende om legitimatie. En dan staat er van ja ik heb net zoveel liter in mn fietsgepompt nou goed:D:D:D

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Good for you!
    Ik heb hem dus niet bij me, de kans dat ik tegen een auto aanfiets is kleiner dan de kans dat ik hem kwijt raak. Of het een kleine moeite is beslis ik trouwens zelf wel. 9 van de 10 keer heb ik geen tas bij me, alleen een pinpas en telefoon. Dus waar stop ik het paspoort dan ;)

Fijn dat die boete niet meer bestaat btw, maar daardoor ga ik hem echt niet opeens dagelijks meenemen :)

16. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Slecht geslapen?

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Klopt haha. Zou ik ook rustig zeggen als ze er bij een tankstation om vragen 😂
    Ik ben 1.90 en Door mijn lengte dachten ze vroeger altijd dat ik ouder was. Toen handig, nu dus niet meer 😛

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Woooow hahahah ik ben 1.50:D

19. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Totaal niet!
    Erger mij alleen ontzettend aan de uitspraak "kleine moeite", aangezien jij dat niet voor een ander (mij in dit geval) kan bepalen ;)

20. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113

Ik kan me niet voorstellen dat een paspoort meenemen zo'n grote moeite is nee. Maar goed. Dat verschilt dus ook per persoon. Moet je ook zelf weten. Ging mij alleen om de boete. Vroeg me af of die boete die je krijgt als je hem niet bij hebt je dan niks uitmaakt. No hard feelings 😊

Deel Deze Pagina