Mijn meisje zit er tegenaan dat ze haar ochtendslaapje over gaat slaan. Maar ik zie er gewoon een beetje tegenop....ik moet haar namelijk nu altijd al continue vermaken....ik moet toch ook met mn huishouden verder. Kan moeilijk van 8 tot 12 met haar bezig zijn. Hoe doen jullie dat? Als je bijv even wilt stofzuigen ofzo.....
Fenneke poetst gewoon met me mee. Geef haar een doekje of in mijn geval een plumeau en ze vermaakt zich kostelijk! Hetzelfde als ik de was ga opruimen. Laat haar lekker meehelpen. Het duurt dan wel 2 keer zo lang maar zij is bezig en jij kunt je werk afmaken.
Maud77, dat werkt hier nog niet echt want ze kan nog niet lopen en ook snapt ze nog niet wat ik doe, want ze stopt de doek of de plumeau in de mond. Ze is nog maar 11 maandjes.... Heb dat wel eens geprobeerd hoor, maar meestal is haar aandacht zo weer weg. Het lijkt wel of ze zich snel verveelt in dr eentje....
Toen die kleine van mij nog niet kon lopen deed ik de was op bed opvouwen. En stofzuigen als ze s`middags haar slaapje deed. Ik begrijp je heel goed,het gaat een stuk makkelijker als ze kunnen lopen,dan zijn ze een stuk zelfstandiger en minder gefrustreerd.
Weet je zeker dat ze haar ochtendslaapje over wil gaan slaan? Fleur had dat ook namelijk tijdelijk. Soms ging ze dan om 11:30 slapen en was de hele ochtend wakker maar het ging na een tijdje over. Nu ze loopt slaapt ze helemaal weer veel! 1 1/2 uur in de ochtend en middag. Maar ik weet weet je bedoeld. Soms is het lastig als ze lang wakker zijn. Ik heb altijd zo'n moment tussen 16:00 en 18:00 dat ik denk: en nu? het is dan ook niet echt optimaal wandelweer of zo en in de rommelige uitverkoop heb ik ook geen zin! Ha ha..heb je haar al een pan met een pollepel gegeven? of een kastje met plastic doosjes in de keuken? Ik probeer altijd maar wat te verzinnen. Duplo vind ze ook wel leuk. Groetjes, M
Als ik echt iets moet doen, dan gaat ze de box in. En dan is het best even mopperen hoor, maar dat moet dan maar.
Maud77, ik doe ook idd heel veel als zij slaapt. Behalve stofzuigen boven, want ze word altijd gillend wakker als ik aan het stofzuigen ben. Op de een of andere manier is ze ineens bang voor de stofzuiger... Marijntje, ze hangt er echt een beetje tussenin nu. Ze is wel lui, maar in bed wil ze niet slapen....maar als ik haar wakker houd(soms moet dat wel eens omdat ik 's morgens weg moet ofzo) dan kan ze het haast niet volhouden tot 12 uur! lastig! Ze moet maar snel gaan lopen hahaha, dan wil ze vast wel weer! Die pollepel al eens geprobeerd alleen gaat die meteen haar mond in, vind dat beetje gevaarlijk....kastje met plastic doosjes niet....hoe bedoel je dat? Hier trouwens nog geen duplo, misschien een idee voor haar verjaardag! Adine, als ik echt even iets moet doen (plassen ofzo, of iets van boven halen) dan gaat ze hier ook altijd in de box hoor!
Als ze het vroege slaapje gaan overslaan dan komt er vaak eerst een periode dat ze om 11 uur half 12 willen gaan slapen. Dat verschuift zich dan tot na de lunch naar mate ze ouder worden. Kindjes vinden het leuk om hun eigen kastje (keukenkastje of zo) te hebben waar ze een beetje in kunnen rommelen. Ik heb er toevallig een waar in een half gedeelte de plastic bewaardoosjes voor eten enzo inzitten. Ze vind het prachtig, alles met gekleurde deksels. Werkt hier prima af en toe maar ze loopt ook vaak achter me aan hoor. De box vind ze sinds ze loopt niet meer zo denderend! helaas... En hier een troost, Fleur is ook erg bang voor de stofzuiger...al maanden. Denk dat het nooit meer over gaat! Moet altijd zuigen als mijn man er is zodat hij op haar kan passen...pffff... Groetjes, M
Lastig is dat hé.... ik doe het huishouden gewoon 'sochtends. Alles afnemen en stofzuigen. Vigo helpt vaak mee met stofzuigen (lees stofzuiger aan en uit zetten en de stofzuiger voor mama vooruit duwen ) Vaak kijkt hij dan ook wel even TV. Tja, het duurt allemaal wat langer, maar ik ga mijn huishouden dus niet doen als Vigo 's middags slaapt. Dan wil ik ook iets voor mezelf kunnen doen 's Avonds als Vigo in bed ligt ga ik nogmaals met een siwffer door de kamer en dweil ik en maak ik het toilet schoon. Was opvouwen verschilt per dag wanneer ik dat doe. Meestal is Vigo ook wel wakker nog en helpt mij dan op zijn manier (lees alle schone en droge was op de grond gooien of aan mama geven) Je vind vanzelf je draai er wel in, I promise.
Eva is nu naar 2 slaapjes aan het gaan... het laatste slaapje rond een uur of 4 lukt niet meer. Soms, als ik haar echt niet meer kan vermaken, of hoofdpijn heb ofzo, doe ik haar toch naar bed . Ze gaat dan niet huilen hoor, dan zou ik het niet doen, maar ze gaat liggen kletsen en spelen en jengelt soms wat. Na een half uurtje haar ik haar dan eruit en dan is ze weer heel vrolijk. Soms lijkt het dat ze het toch wel even nodig heeft, of ik moet haar de hele tijd blijven vermaken, dan gaat het ook wel.
Als mijn zoontje wakker is, doe ik tussendoor wat huishoudelijke klusjes beneden, zodat hij of een beetje kan 'meehelpen' en soms zet ik hem een tijdje in de box. Hij vindt het razend interessant als ik stofzuig, zit dan met open mond te kijken, haha. Tijdens zijn middagslaapje (meestal duurt die 2 uur) dan doe ik meestal een uur wat dingetjes op de bovenverdieping en dan heb ik nog een uur voor mezelf. Ik doe ook nog wel eens wat in het huishouden tussen 19.30 en 20.30, dan ligt mijn zoontje al op bed en doe ik nog snel even wat voor ik op de bank neerstrijk.