Misschien een domme vraag, maar ik weet het niet (schaam)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirre, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Als je ongesteld bent ...je cyclus is de eerste dag begonnen...
    begint het nwe eitje dan ook alweer die eerste dag te groeien (tijdens de bloeding) of...begint dat pas te groeien nadat je menstruatie gestopt/weg is??

Hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven hierop.

Mirre

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je eitjes zijn er als jij nog een klein meisje bent. er wordt er gewoon elke cyclus eentje los gelaten. geen rare vraag hoor.

3. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    ja je teld vanaf de eerste dag van je menstruatie totdat je weer ongesteld word en begin je weer te tellen vanaf je eerste menstruatiedag.. snap je

4. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
  5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Lieverds,
    Ik snap het tellen/de cyclus wel... :oops: :rolleyes: ;)
    maar ik bedoel...
    ik ben nu ongesteld...is er naast dat..alweer een eitje aan het rijpen?? want -als alles zo zou zijn zoals het moet zijn...heb ik dan de komende dagen m'n vruchtbare periode en moet ik klussen.
    Wat ik me dus afvraag is: Kun je bloedverlies hebben en tegelijkertijd vruchtbaar zijn!?
    (Ik wil met de ovulatie testen gaan beginnen , maar vind het zonde als ik de 8ste dag /morgen begin..als het geen zin heeft vandaar) ;)

6. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    ik geloof dat je tijdens je menstruatie niet vruchtbaar bent, maar lees vooral het topic " we vrijen al jaren verkeerd" eens, vond ik heel verhelderend....

7. Janna19

Janna19 Actief lid

16 mei 2006
    147
    1
    0
    Groningen
    hihi sorry mirre oh wat voel ik me nu dom haha ben ook blond vergeef me haha..

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JA, er zijn zelfs dames die hun ei hebben tijdens hun ongi, dat is overigens heel ongewoon en daar kom je achter door te tempen. Het eitje gaat vanaf dag 1 van de cyclus groeien en rijpen om dan te springen. Hoe lang dta duurt is afhaneklijk van je cyclus. Toen ik ovutesten gebruikte ben ik op e dag begonnen met testen die volgens de bijsluiter wordt aangegeven dus bijvoorbeeld duurt je cyclus 28 dagen dan begin je op dag 10 met testen enz. Als dat bij jou dag 8 is en je ben tnog ongi zou ik dus wel gaat testen op die dag, ookal kan het nog 5 dagen duren voordat je een posi test hebt.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vanaf de dag dat je ongesteld bent begint er weer een eitje te rijpen en het eitje heeft minimaal 8 dgn nodig om te rijpen en wanneer de eisprong precies valt is voor iedere vrouw verschillend, er zijn idd ook vrouwen die hun eisprong vlak voor tijdens of net na de menstruatie hebben, maar dat zijn dan wel weer uitzonderings gevallen...

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Verhelderend!!.......... ;)
    Dus in mijn geval :idea: Gewoon beginnen met testen..morgen!

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Yep!

Deel Deze Pagina