21 maandjes alweer, maar loopt achter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maryam27, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    Hi dames,

ik heb een zoontje van net 21 maanden nu, maar loopt nog steeds niet alleen, alleen aan mijn handje, en babbelt wel af en toe in zijn eigen taal, maar wil niet woordjes leren.
    Als ik kijk naar mijn omgeving met kindjes van zijn leeftijd, hoever die al zijn, word ik hier heel zenuwachtig van, loopt mijn kind nou achter

en heeft er iemand tips hoe ik mijn kind op een hoger niveau krijg

thanks alvast!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Je kunt navraag doen bij een fysiotherapeut en een logopediste.
    Die hebben wel tips voor je.
    Mijn zoon loopt 8 mnd achter en heeft echt baat erbij.

3. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hi caruli,

waar heeft het precies bij geholpen

en hoe oud is je zoontje als ik mag vragen

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mijn zoontje is nu 2.5 jaar oud. Maar heeft vanaf 6 mnd stil gestaan en met 1 jaar liep hij al 6 mnd achter.
    De fysio leert hem met de motorische ontwikkeling. Lopen en bewegen. E een logopedist leert dmv oefeningen enzo praten.

5. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    maar kan ik zomaar een fysio bellen
    moet ik niet eerst doorverwijsbrief ofzo van de consultatiebureau of arts
    hoe ging dat bij jou

6. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    nope gewoon een goede kinderfysio zoeken... kan zonder doorverwijzing! mijn zoontje heeft ook baat gehad bij kinderfysio!

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wat zegt het consultatiebureau? Je kunt altijd even langs de huisarts, die kan je een beetje de weg wijzen.

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    consultatiebureau had ik dacht ik met 18 maanden een check en toen had ik het verteld, dat die nog niet liep, en toen zei ze, ik ga het navragen bij de arts en dan bel ik je terug. Helaas heeft ze nooit teruggebeld.
    Ik ga morgen wel even bellen en zoeken naar een fysio.

9. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    waar liep je zoontje op achter? alleen lopen?
    want wat doet een kinderfysio precies?

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    hij had al fysio vanaf dat hij 7 weken oud was... we kwamen bij een osteapaat terecht omdat hij niet wilde liggen (was achteraf reflux) en die constateerde een onwijs hoge spierspanning in zijn schouders en rug.

Wij kregen oefeningen om met hem te doen om zo zijn ontwikkeling te stimuleren.
    Bij hem hebben we alles moeten stimuleren..

Is je zoontje al eens goed onderzocht door een KA? mijn zoontje was ook heel langzaam, maar achteraf bleek dat hij vocht achter zijn trommelvlies had op eht evenwichts orgaan... sinds hij buisjes heeft gaat hij als een speer!

11. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hi sietske,

vervelend zeg, maar wel goed dat ze er gauw achter zijn gekomen.

Nee, niet echt goed onderzocht, hij is al vroeg begonnen aan tandjes, hij heeft nu ook echt alle tanden, en hij heeft in de afgelopen half jaar wel 4 x oorontsteking gehad, toen eindelijk naar de kno doorverwezen, en hij had wel inderdaad vocht achter zijn trommelvlies waardoor hij een paar maandjes terug dus buisjes heeft gehad, net terug van vakantie had die dus een loopoor weer.
    Maar goed, ik merk nu ook niet, nadat die zijn buisjes heeft gehad, dat zijn ontwikkeling sneller gaat.
    Hij brabbelt van alles, maar woordjes leren, vind die te moeilijk, en dan haakt die al af. En lopen kan die wel, maar weigert dit te doen, hij is zoooo bang, hij loopt dus alleen als die mijn hand vast houdt. Hij vind kruipen gewoon makkelijker, hij gaat ook als een speer soms kruipen, dus denkt hij dan doe ik dat toch gewoon....

12. Purk

Purk Niet meer actief

Hier ook een langzame loper. Wil per se mijn pink vasthouden. Soms loopt hij een stukje alleen, hij kan het dus wel, maar wil niet. Overigens loopt hij op andere vlakken zoals coginitief en fijne motoriek alles behalve achter. Onze ka maakte zich niet zo druk om het nog niet lopen, zou vanzelf komen zei hij.

Mss ged om een keer met een fysio te praten: zij kunnen je ook zeggen of het zorgelijk is of niet

13. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    thanks meid.
    ik heb er net 1 gevonden online, ik ga morgen even bellen voor een advies afspraak.

Deel Deze Pagina