Beste verloskundige, Ik heb een vraag over het voelen bewegen van de baby. ik ben nu 22 weken zwanger en voel de baby over het algemeen heel veel en hard schoppen. Mijn buik gaat helemaal op en neer als hij/zij beweegt en schopjes kun je ook goed zien. De laatste dagen is het allemaal ineens veel minder, al voel ik het wel nog een paar keer per dag maar dan minder heftig. Er wordt gezegd dat je je baby met 24 weken iets van 8 tot 10 keer moet voelen schoppen. Mij is niet duidelijk of je twee schopjes die je vlak achter elkaar krijgt ook kunt rekenen als twee of dat het zegmaar verchillende schop 'sessies' moeten zijn. als je begrijpt wat ik bedoel. Meestal voel ik een paar uur later de baby bewegen en schoppen en dan weer een paar uur later, moet dit 10 keer op een dag of is 10 schopjes achter elkaar ook genoeg? Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, het is een beetje een lang verhaal geworden. Alvast bedankt, groetjes November
Hoi November, 10 schopjes achter elkaar is al 10 dan kan je al stoppen met tellen! Maar het aantal 8-10 geld voor wat verder in je zwangerschap...vanaf 36 weken. De kleine kan nu nog zoveel kanten op dat bewegen ook heel makkelijk gemist kunnen worden. Vanaf 28 weken is het fijn dat je het elke dag een keertje voelt. Voor die tijd kan het ook gerust een hele dag niet gevoeld worden. Geen zorgen! Imke