Bruine afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pepepe, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou moeten genieten van mijn zwangerschap, maar tot nu toe niets anders dan onzekerheid.

Afgelopen vrijdag had ik opeens twee kleine druppeltjes bruine afscheiding in mijn onderbroek. Uiteraard schrok ik hier heel erg van. Na wat onderzoek op internet, concludeerde ik dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Kwam veel voor en zolang het bruin is, is het niet erg.

Zaterdag en zondag hetzelfde verhaal. Steeds een paar kleine druppeltjes. Heel weinig. Meestal heel lichtbruin/beige.

Gisteravond had ik bij het afvegen opeens wat rozig op m'n WC-papiertje. Weer geschrokken dus! Maar daar is het bij gebleven.

Vandaag is mijn afscheiding opeens donkerbruin...

Steeds hele kleine hoeveelheden en ik heb helemaal geen pijn of steken oid. Voel overigens vrij weinig afgezien van pijnlijke borsten (wat ook heel erg varieert, de ene keer nauwelijks, en de andere keer best pijnlijk).

Vorige week heb ik een echo gehad in het ziekenhuis (6wk5dg) en het hartje klopte. Alles was goed.

Volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige (8wk6dg), voor intake en echo.

Ik weet dat jullie hier ook niet veel over kunnen zeggen, maar ja... Ik schrijf het toch op. Zolang de afscheiding niet helderrood is en/of ik pijn heb, heeft het geen zin om de verloskundige/arts/oid te bellen.
    Dus afwachten voor volgende week!

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Probeer je niet te veel zorgen te maken Pepepe, zoals je zelf al zegt; zolang je geen pijn hebt en het niet helderrood is, is er vaak niets aan de hand!

3. Alita

Alita Niet meer actief

sterkte hoor....

Ik weet hoe je je voelt ik heb het ook gehad bij beide zwschappen. Je weet dat het niks hoeft te zijn maar het is gewoon heel erg eng om bruinverlies te hebben.

Nog even en je hebt je echo gelukkig!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde probleem. Heb het al vanaf het begin, eigenlijk elke week wel. In eerste instantie koppelde ik het aan sex of harde ontlasting en maakte me geen zorgen, omdat ik had gelezen dat dat vrij vaak voorkomt. Later kreeg ik het ook gewoon zomaar. Heb enorm stress gehad en vind het nog steeds niet leuk, maar mijn verloskundige verzekert me dat echt alles OK is.
    Oud bloed is niet erg en zelfs een beetje vers (rood) bloed hoeft helemaal niets te betekenen.

Probeer een beetje te blijven vertrouwen. Meer kun je niet doen.
    Sterkte!

5. Alita

Alita Niet meer actief

sterkte meiden want leuk is het niet....

6. Daan87

Daan87 Lid

13 jan 2011
    84
    0
    0
    Heb hier precies hetzelfde !
    Vorige week maandag een echo gehad, zag er prima uit en zelfs al een hartslag kunnen zien! Zit hier ook helemaal in de stress, mede omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad.
    Mag morgen toch nog komen voor een echo. Hoop dat ik dan iets meer duidelijkheid krijg.

Dus... als je het niet vertrouwd, gewoon bellen en vragen om een echo!

Liefs

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, bruine en roze afscheiding. Mijn zoon is nu bijna 2.

Zolang het niet rood is mag het nog! Veel sterkte!

8. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Daan87, hoop dat alles goed is!

Hier gaat het goed, nog steeds een beetje bruine afscheiding. En ik heb er inderdaad over nagedacht om naar de verloskundige te bellen, maar aangezien we voor dinsdag een afspraak hebben, wacht ik toch liever.
    Ik wil niet te gestresst doen (al ben ik dat vaak wel :)), zeker niet als ik (meeste) verhalen hier en op andere fora lees over bruine afscheiding.

Hoop wel dat ik na dinsdag echt kan gaan genieten!

9. Petra79

Petra79 Lid

27 dec 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo iemand...vanaf de 5e week t/m de 10e week heel regelmatig bruine/roze afscheiding gehad, en soms ook wel helderrood bloed. Maar altijd bleek het in orde te zijn, ons beebje doet het nog steeds prima. Mijn gyn verklaarde het gewoon dat sommige vrouwen een gevoelige baarmoedermond hadden die snel bloedde en zolang er geen buikpijn bij kwam, of verlies van stolsels, was het volgens hem geen enkel probleem. Maar ik wete hoe onzeker je ervan kunt worden....iedereen veel sterkte!!

10. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik zal je niet teveel zorgen maken ik heb dit ook gehad maar dan Zelf meer bloed dacht dat ik een dag ongesteld was.

Succes ermee

11. Jannique

Jannique Lid

30 jan 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb bij 6 weken (op de dag dat ik getest had) een enorme bloeding gehad, zo erg dat ik dacht dat ik ongesteld werd. Achteraf niets aan de hand. Ik had een innestelingsbloeding. Het kan ook zijn dat er gewoon een plekje van binnen zit ofzo. Geen zorgen maken. Als het fout zit doet het pijn!

12. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik maak mij ook minder zorgen nu (of gewoon gewenning omdat het al sinds vrijdag is! :) ).

Ik wacht rustig dinsdag af...

13. Daan87

Daan87 Lid

13 jan 2011
    84
    0
    0
    Hey dames!

Nou ik ben weer terug van de echo!
    Alles zag er hartstikke goed uit. Heb nu zelfs al het hartje kunnen horen, wat een geweldig gevoel geeft je dat!
    De vk vertelde me dat die bruine afscheiding met name kwam door inspanning. Je baarmoeder is namelijk erg goed doorbloed en door de kleinste inspanning kan je al een bloeding krijgen waardoor je afscheiding ook van kleur veranderd. Niks om je druk over te maken dus !

Succes dinsdag pepepe!

Liefs
    Daan

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij Levi heb ik tot 9 weken last gehad van bruine afscheiding, en is nu toch echt een gezond mannetje van ruim 2 jaar.
    Zolang je nog geen helder rood bloed verliest zou ik me niet te veel zorgen maken( ik weet het,makkelijker gezegt dan gedaan )

15. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Daan87! Het geeft mij een geruststellend gevoel dat jouw vk dat zegt. Klinkt ook heel logisch.

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb in het begin ook steeds bruinverlies gehad, gek werd ik ervan. was zo bang dat het een miskraam werd en heb de vk gebeld. een echo gehad en alles goed gelukkig.

meisje is nu alweer 4,5 maand

17. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Ik heb er ook last van! Bij mij lijkt alleen steeds erger te worden......Moet ik me daar ook zorgen over gaan maken???

18. Alita

Alita Niet meer actief

zolang je geen erge krampen hebt en het bloedverlies niet toeneemt en rood wordt hoeft er niks te zijn ;)

19. ukkie2012

ukkie2012 Lid

15 mei 2011
    45
    0
    0
    Hier nog eentje hoor. Heb het ruim 1 1/2 week gehad, van bruin tot zelf helder rood. Heel raar en wist zeker dat het mis was. Toen een vroege echo gekregen en een hartje zien kloppen. Bij mij zat er wel een stolsel of een vleesboom in het geboortekanaal. Ik moest afwachten, kan heel goed daarvan zijn. Vrucht was goed! Bruinverlies was daarna dagen weg. Sinds vandaag weer opnieuw bruinverlies. Wel na harde ontlasting moet ik zeggen. Sommige vrouwen hebben dit denk ik. Ik denk ook dat je moet afwachten...hoe vreselijk dit ook is want ben er zelf ook slecht in hoor:) Maar....zolang je niet onzettende krampen hebt, rood bloed met stolsels...gaat alles ok! Maandag mag ik voor mijn 8 weken afspraak, zal t vertellen aan de vk, benieuwd wat ze zegt. Sterkte hoor! Enne,....je ziet.....je bent zeker niet alleen!!

20. mariskav16

30 mrt 2010
    77
    0
    0
    PM'er in de kinderopvang
    Groningen
    Ik had vanavond net een klein beetje helder rood bloed, en nu is het weer wat bruinig.
    Ik had ook een klein beetje buikkrampen maar niet hele hevige ofzo. Ik maak me nu wel erg zorgen! HELP!

Deel Deze Pagina