Voelen honden/katten het aan dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door corina83, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Onze hond ligt nu al zo'n 6 weken bij me, voorheen lag hij altijd bij mn vriend.
    Nu continue bij mij als ik maar heel even ga zitten, dan ligt hij bij mn voeten of met zn kop op mn buik.
    Als ik ergens naartoe loop spurt hij achter me aan en gaat hij daar op de grond liggen als ik bijvoorbeeld aan het koken ben.
    Hij houd me overal in de gaten.
    De katten liggen ook het liefste nu op mn buik of dicht tegen me aan, als de hond daar al niet ligt haha.
    We weten nu zo'n 4 weken dat ik zwanger ben, maar 2 weken daarvoor deed hij dit dus ook al..
    Dus hij wist het al voor wij het zelf wisten..
    Ruiken ze het, voelen ze het? Wat is het hahaha :D

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zou heel goed kunnen. Dieren hebben meer door dan wij denken.

Maar mijn 2 katten gedragen zich niet anders dan anders. Dus die missen dat zintuig waarschijnlijk. :D

3. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik weet niet of alle huisdieren het aanvoelen maar ik heb 2 honden en voordat ik wist van mijn zwschap zat er tussen hen en mij ook een dikke laag stroop:D
    Overal waar ik was liepen ze achter me aan en ook als ik op de bank zat kropen ze het liefst alle 2 in me.

Na een paar weken was dit wel weer over alleen zijn ze met de weken wel veel meer beschermend geworden. Als er alleen al post door de bus word gegooid rennen ze allebij als een bezetene blaffend naar de voordeur:( Zal de baby zometeen leuk vinden:$

Maar het is niet iets raars. Heb het wel vaker gehoord;)

4. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Dieren voelen die dingen inderdaad wel degelijk aan.
    Ik heb 2 katten en dit is mijn 3e zwangerschap.
    Een kat verteld me wanneer ik zwanger ben, nog voordat ik de test heb gedaan, door veel bij me te zijn, maar voornamelijk om 's avonds onder de dekens bij mijn buik te slapen(normaal doet ze dat dan niet, alleen als ik zwanger ben) en de ander verteld me, wanneer de bevalling ECHT begonnen is...Als de weeen zijn begonnen en dan gewoon die blik in haar ogen en een hele speciale "miauw" geeft ze dan haha Gewoon zo'n aparte manier van geluid produceren en zo hahaha

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Geen idee eigenlijk. De hond gedraagt zich niet anders als anders. Onze kater ligt wel heel veel bij me op schoot, maar is sowieso een schootkat.. Onze poes komt nooit op schoot, en ook nu niet. Alleen wil ze wel echt veel aandacht van me hebben, en komt ook wel eens bij me op bed, en gaat dan heel agressief 'stampen', vlak naast m'n hoofd.. Dus die is de enige die zich een beetje anders gedraagt dan anders.

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Er is hier ook 1 kat die extra klef is geworden.. Gezellig hoor!

7. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik vind het ook wel gezellig dat geplak hhahaha:D

8. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hoi Corina
    Onze hond sprong altijd even bij me op als ik thuis kwam.... sinds ik zwanger ben dus niet meer. Ook lag ze 's avonds altijd met haar kop op mijn buik.
    Sinds ik een hele dikke buik heb, wil ze 's avonds niet meer bij mij liggen, maar ligt ze bij mijn vriend. Heb geen idee hoe dit komt.....

Ben wel erg nieuwsgierig hoe de hond straks op de baby zal reageren.....

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ben daar ook heel benieuwd naar hoe onze pup erop reageerd.
    Rond de tijd dat onze kleine geboren wordt, is de pup net iets meer dan een jaar.
    Met uitlaten is het ook heel anders, eerst trok hij een beetje omdat hij super snel naar het grasveld wilde of naar het parkje hier om de hoek, nu als ik hem uitlaat loopt hij netjes en trots naast me met zn kop elke keer mijn kant op van 'gaat het nog goed?'
    Hij probeert me nu wel te vergassen hahaha wat kunnen honden scheten toch dodelijke wapens zijn..
    Voorheen moest hij niks van me hebben, tenminste toen lag hij meer bij mn man dan bij mij.. en nu continue bij mij.
    Vind het wel erg lief hoor haha hij is erg beschermend geworden.

10. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons hondje is vanaf het begin niet meer bij mij weg te slaan, jankt s'nachts dat hij naar boven wil, wat hij niet mag.
    Loopt de hele dag achter mij aan, als mijn zoon en ik even bij elkaar kroelen wordt ie jaloers naar mijn zoon toe, fit ook met mijn partner, dus ik denk dat ze het precies weten hoor....

nieuwschierig hoe dat straks zal gaan als de kleine er is..

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Onze hond wel... Al kochten wij die toen ik net zwanger bleek te zijn (wisten we nog niet) maar naarmate de zwangerschap verder vorderde reageerde hij heel anders en erg beschermend....
    Toen ik vrijdag weer uit het ziekenhuis kwam na de bevalling was hij in eerste instantie ook erg terughoudend naar mij toe omdat ik anders rook dan tijdens de zwangerschap....

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Grappig is dat he?! Dat dieren zulke dingen echt door hebben. Blijkbaar ruik je anders als je zwanger bent ofzo...? Je hoort in ieder geval heeeeel vaak dat dieren anders gaan reageren.

Ons hondje was altijd al heel knuffelig en dat is ie nog steeds. Bij hem heb ik nog niet echt een verandering bemerkt, het was in ieder geval niet overduidelijk. Het enige verschil is dat ik hem nu niet meer kan verdragen, ik vind echt alles stinken nu ;) Dus ik loop een beetje voor hem weg, wij spelen nu een soort van tikkertje zeg maar :p

13. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Onze 2 katten lagen het liefst op mijn buik. Ik werd er op het laastst helemaal niet goed van haha! Toen ik bevallen was kwamen ze beide de 1e week niet in de buurt. Dus ik denk wel dat ze het aanvoelen inderdaad!

14. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Mijn kat was altijd helemaal verliefd op mijn vriend. Ze lag s'avonds altijd op zijn borst te spinnen en hem verliefd aan te kijken. Ik was slechts kamervulling voor haar en handig als ik haar eten gaf.Sinds ik zwanger ben, ziet ze hem niet meer staan en wil ze constant op mijn buik liggen. Snachts is ze niet bij me weg te slaan. Mijn lief pakt haar vaker van me af, omdat het gewoon te zwaar wordt en zet haar dan naast hem neer. Binnen 10 seconden is ze weer om het bed gelopen en springt ze weer bovenop mij;). Ook heb ik een voedingskussen gekocht om lekkerder te kunnen slapen. Nou, de kat slaapt er stukken beter door;) Het liefst ligt ze tussen mij en het kussen in, met haar kopje op mijn buik. Maar omdat ik er minstens 4 x per nacht uit moet om te plassen, is dat ook niet echt fijn. Ja, ik denk wel dat dieren het voelen als je zwanger bent.Ze moet ook overal bij me zijn, zelfs als ik in bad zit, zit ze naast me te kijken, dat deed ze anders nooit:D
    groetjes Pluisje

15. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Nou, die lompe labrador van ons had de vorige zwangerschap niets door. Hij was toen nog pup. En lag voor de zwangerschap graag bovenop mij te slapen op de bank. Maar toen ik hoogzwanger was deed hij dat ook. En toen was het echt al een flinke hond. Als ik niet uitkeek, dan sprong hij met zijn grote poten precies op mijn buik.
    Heb toen wel eens gedacht dat ons kind er bont en blauw uit zou komen, of met gebroken botten. Maar het is goed gegaan. En voor de band maakt het niet uit, want het zijn de grootste maten geworden.
    Nu heb ik soms wel het idee dat hij nu wat meer op mij aan trekt. Hij ligt nu veel bij mij aan de voet.

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Mijn hond zit me af en toe heel erg aan te staren. Maakt niet uit wat ik doe of zeg hij blijft staren, heel irritant. Word er af en toe flink nerveus van en nee ik heb geen slecht geweten:D En een van mijn katten, die nooit zo'n knuffel was, die is heel erg naar me toe gegroeid. Als ik weer eens een emotionele bui heb is ze de eerste die naar me toekomt om me op haar eigen onhandige manier te troosten;) Dat deed ze hiervoor ook nooit. Mijn andere kat is nog steeds dezelfde knuffelkont als altijd, daar merk ik geen verandering in.

Dus ja dieren voelen zulks echt wel aan:)

17. volgens mij voelen honden het wel aan ja weet nog met de eerste dat ik steeds de twee hondjes van mijn ouders op schoot had en ze erg over mij waakte ..
    Ook vanaf dat iris geboren was werdt ik en Iris erg beschermd door de hondjes vooral als ik aan het voeden was zat ik op de bank met iris en de hondjes erbij ..
    en nu bij de tweede zwangerschap heb ik weer steeds 1 hondjes bij me de 2e is er helaas niet meer ... en dit hondje waakt weer erg op mij
    ook de hond van mijn schoonouders blijft heel dicht bij mij als hij echt naast me ligt mag niemand aan mij komen ..

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha wat schattig!
    Toen ik zwanger was, en het zelf nog niet eens wist, wouden onze katten ook altijd op mijn buik liggen. Terwijl ze dat eerder nooit deden.
    Dus ik denk dat ze zeker wel doorhebben dat er iets gebeurt daar.

19. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Onze honden gedragen zich eigenlijk niet veel anders bij mij dan normaal. Maar ik heb inderdaad vaker hierover gehoord. Of ze echt een extra zintuig hebben hiervoor, weet ik niet. Ik denk eerder dat het iets heel simpels is. Bijvoorbeeld omdat je lichaamstemperatuur hoger is, en ze je dus lekker warm vinden om tegenaan te liggen. Om maar even iets te noemen. ;)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tijdens de zwangerschap niet.
    Maar toen ik de miskraam kreeg was ons jongste hondje heeeeeel verdrietig.
    Nergens zin in, niks eten zooooo zielig:(

Deel Deze Pagina