Hey dames, Wanneer kun je aan afspraak maken met verloskundige?Dus met hoeveel weken... Alvast bedankt
Geliciteerd nog bedankt voor je reactie,weet je hoe je kan rekenen hoelang je zwanger bent? Mijn laatste menstruatie was 17feb..
Toen ik wist dat ik zwanger was (ik was toen ca. 4 weken) heb ik gelijk de vk gebeld. Zij gaf toen aan dat ze met ca. 9 weken de eerste afspraak is. Die afspraak hebben we toen gelijk gemaakt. Ik zou dus gewoon bellen zodra je een positieve test hebt. Ik zie dat je 9 dagen over tijd bent. Heb je al getest?
Boven aan de pagina staat een calculator. Daarmee kun je uitrekenen hoelang je (bij benadering, het kan wat dagen schelen) zwanger bent.
Ik heb gebeld met 6 weken zwangerschap en kon met 7 weken langs komen voor de intake. Dat vond ik best wel vroeg, bij mijn andere vk (ben verhuisd) had ik pas met 12 weken de intake. Toen kon ik ook al het hartje horen, nu nog niet. Gelukkig kreeg ik met 7 weken en 1 dag een echo, omdat de baarmoeder al erg groot aanvoelde. Toen heb ik het hartje al zien kloppen, heel bijzonder!
Zodra je een positieve test hebt, kun je bellen en dan hoor je gelijk wat gebruikelijk is qua intake enzo.
Mijn positieve test was op 21 maart, de dinsdag daarna (23 maart), heb ik mijn huisarts gebeld om te vragen wat ik nu verder moest doen. Mede doordat ik nog wat andere gezondheids issues heb wilde ik dat met hem overleggen. Hij zei tegen mij dat ik tussen 2 en 6 april terug moest bellen, als dan alles nog ok is maakt hij de verwijsbrief voor de gynaecoloog en mag ik een afspraak maken. Dat is dus ongeveer na 7 weken en dan moet ik dus nog afwachten wanneer ik bij de gyn terecht kan.... Mits alles goed blijft gaan want dat is toch wel spannend..
Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, ik weet niet helemaal precies hoe lang ik zwanger ben maar waarschijnlijk zo'n 8 weken. Ze was tijdens het gesprek wel aardig, maar ik voelde me echt een beetje dom toen ze begon over mijn cyclus en mijn laatste menstruatie. Want ik heb het nooit in de gaten gehouden omdat het in een keer raak was. Ik vond niet dat ze daar echt leuk over deed. Mijn man zei ook nog op de terugweg dat het heus wel vaker voor komt dat mensen het niet weten, helemaal als je ongepland zwanger wordt. Ik vond dat de verloskundige daar raar op reageerde. Ik voelde me echt zo stom. En omdat ik heel moe ben momenteel en totaal geen concentratie heb en toen ook nog zenuwachtig werd maakte ik ook nog de stomme fout dat ik waarschijnlijk op 30 februari heb getest. Wat natuurlijk onmogelijk is. Ik wist gelukkig wel vrij snel te vertellen dat dat op 3 maart was. Dat was even vervelend, maar verder heeft ze wel veel info gegeven.
hee! Hier gelijk gebelt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was 4w+2 dgn ofzoiets.. en zij vertelde me dat ik de eerste afspraak had bij de 10 wkn. dus 21 april. duurt nog wel eventjes.. pff.. liefs xxx
ik heb gebeld toen ik positief testte op 14 januari 2008 en had op 28 feb mn 1e echo, was toen 10 weken en 2 dagen.