Wanneer afspraak maken met verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mimtiwa, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey dames,
    Wanneer kun je aan afspraak maken met verloskundige?Dus met hoeveel weken...

Alvast bedankt;)

2. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    hai

Ik had een afsrpaak in de 11e week,zowel mijn eerste zwangerschap en mijn tweede nu.

groetjes

3. Geliciteerd nog;)
    bedankt voor je reactie,weet je hoe je kan rekenen hoelang je zwanger bent?
    Mijn laatste menstruatie was 17feb..

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen ik wist dat ik zwanger was (ik was toen ca. 4 weken) heb ik gelijk de vk gebeld. Zij gaf toen aan dat ze met ca. 9 weken de eerste afspraak is. Die afspraak hebben we toen gelijk gemaakt. Ik zou dus gewoon bellen zodra je een positieve test hebt. Ik zie dat je 9 dagen over tijd bent. Heb je al getest?

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Boven aan de pagina staat een calculator. Daarmee kun je uitrekenen hoelang je (bij benadering, het kan wat dagen schelen) zwanger bent.

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb gebeld met 6 weken zwangerschap en kon met 7 weken langs komen voor de intake. Dat vond ik best wel vroeg, bij mijn andere vk (ben verhuisd) had ik pas met 12 weken de intake. Toen kon ik ook al het hartje horen, nu nog niet. Gelukkig kreeg ik met 7 weken en 1 dag een echo, omdat de baarmoeder al erg groot aanvoelde. Toen heb ik het hartje al zien kloppen, heel bijzonder!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zodra je een positieve test hebt, kun je bellen en dan hoor je gelijk wat gebruikelijk is qua intake enzo.

8. Dank jullie wel voor jullie reacties:D

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb gewacht tot 5 weken, zodat het eerste gevaar op een vmk wat geweken was.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik belde een paar dagen na mn positieve testen.
    Toen ik 8 weken en 4 dagen was kon ik langskomen.

11. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    #11 Mika013, 30 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
    Mijn positieve test was op 21 maart, de dinsdag daarna (23 maart), heb ik mijn huisarts gebeld om te vragen wat ik nu verder moest doen.
    Mede doordat ik nog wat andere gezondheids issues heb wilde ik dat met hem overleggen.
    Hij zei tegen mij dat ik tussen 2 en 6 april terug moest bellen, als dan alles nog ok is maakt hij de verwijsbrief voor de gynaecoloog en mag ik een afspraak maken.
    Dat is dus ongeveer na 7 weken en dan moet ik dus nog afwachten wanneer ik bij de gyn terecht kan.... Mits alles goed blijft gaan want dat is toch wel spannend..

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Ik heb gebeld zodra ik een positieve test had. De eerste afspraak had ik met ongeveer 10 weken.

13. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb ook gebeld na de positieve test. We kunnen terrecht met 7+4. Maar we lopen wel bij gyn :)

14. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, ik weet niet helemaal precies hoe lang ik zwanger ben maar waarschijnlijk zo'n 8 weken. Ze was tijdens het gesprek wel aardig, maar ik voelde me echt een beetje dom toen ze begon over mijn cyclus en mijn laatste menstruatie. Want ik heb het nooit in de gaten gehouden omdat het in een keer raak was. Ik vond niet dat ze daar echt leuk over deed. Mijn man zei ook nog op de terugweg dat het heus wel vaker voor komt dat mensen het niet weten, helemaal als je ongepland zwanger wordt. Ik vond dat de verloskundige daar raar op reageerde. Ik voelde me echt zo stom. En omdat ik heel moe ben momenteel en totaal geen concentratie heb en toen ook nog zenuwachtig werd maakte ik ook nog de stomme fout dat ik waarschijnlijk op 30 februari heb getest. Wat natuurlijk onmogelijk is.;) Ik wist gelukkig wel vrij snel te vertellen dat dat op 3 maart was.
    Dat was even vervelend, maar verder heeft ze wel veel info gegeven.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!

Hier gelijk gebelt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was 4w+2 dgn ofzoiets.. en zij vertelde me dat ik de eerste afspraak had bij de 10 wkn. dus 21 april. :) duurt nog wel eventjes.. pff.. ;)

liefs xxx

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    1e met 11 weken
    2e met 10 weken

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb gebeld toen ik positief testte op 14 januari 2008 en had op 28 feb mn 1e echo, was toen 10 weken en 2 dagen.

Deel Deze Pagina