Op de één of andere manier komt het bij mij altijd zo uit, dat ik moet proberen mn menstruatie uit te stellen om door te kunnen gaan met iui tijdens de feestdagen. Ons ZH is op zondagen, 25 en 26 dec en 1 jan dicht en als ik morgen ongesteld wordt, zoals ik eigenlijk altijd op dag 14 dpo/iui wordt kan de iui niet doorgaan en moeten we twee maanden wachten (maand erop is Nanaman in buitenland). Als ik maandag ongesteld wordt is het goed en mogen we door. Ik gebruik daarom nu 8 bollen utro per dag (normaal 6) in de hoop dat het me nog een keertje lukt de boel uit te stellen. Maar net op de wc zag ik dat het bruinverlies ondanks mn mega hoge utro dosis toch al aan het beginnen is. Ook de krampen zijn alweer begonnen. Meestal betekent dat een dag later of zelfs de aankomende nacht ongesteld. Kennelijk is mn lijf na een jaar lang utro gebruik er zo aan gewend dat het weinig meer uithaalt. Wat denken jullie lukt het met de iets hogere dosis om mn menstruatie toch nog even uit te stellen of zal het nu gewoon weer doorzetten net zoals elke maand?
Nana, Jij bent inmiddels de ms uitstel expert dus ik kan jou niets nieuws vertellen . Mijn ervaring met utro is dat als het doorzet er geen tegenhouden aan is maar ik hoop dat het jou lukt om het uit te stellen. Ook hoop ik dat het je lukt om weer goed zwanger te worden !
@Zoetje: Dank je! Hihi, helaas ging het uitstellen de laatste twee keer niet zo heel goed. Vandaar dat ik nu maar 8 bollen ben gaan gebruiken ipv 6 (meer durfde ik niet, scheiterd die ik ben). Maar goed, bruin is nog niet meer geworden, dus ik blijf gewoon hopen dat het tot maandag houdt. En als ik zondag laat in de middag ongesteld wordt dan tel ik het misschien maar gewoon als maandag . Ik hoop voor jou ook dat 2014 mag eindigen met een babytje op je schoot!
Krijg je pregnyl voor je eisprong? Misschien kun je daar ook een extra dag mee rekken, om het dus een dag later te zetten. Niet geheel zonder risico, maar als je normaal bij 18-19mm pregnyl krijgt, dan is een dag later waarschijnlijk niet erg.
@pippeke: Dat is inderdaad helemaal irritant zeg! Bij ons zijn ze in de zomer altijd twee weken dicht en dat vind ik ook altijd zo vervelend. Dan zul je ook altijd zien dat het zo uitkomt dat je gelijk weer een hele maand moet overslaan. @Flora01: Ik zit vandaag al op 13dpo, dus dat zal niet meer gaan helaas. Ik had nog wel even overwogen om ergens rond 8 a 9 dpo nog eens een extra spuit met 5000 Pregnyl te zetten. Dat zou geheid mn menstruatie uitgesteld hebben. Maar ik had nog maar één extra Pregnyl over en vond het toch een beetje zonde en risicovol om het hiervoor te misbruiken. Nu maar hopen dat alleen utro afdoende is om m'n doel van maandag te bereiken...
Update: truc lijkt te zijn mislukt. Steeds meer bruin met hier en daar ook steeds meer helder rood. Ik blijf bollen ploppen als een gek , maar het voelt het een beetje als vechten tegen de bierkaai. Ik kan het echte vloeien hoogstens nog uitstellen tot 18.00 en dan telt het voor ons ZH als de dag erna, maar no way dat ik maandag ga halen. Ik vrees dat utro bij mij gewoon niet meer afdoende is om de boel tegen te houden. Ik zit nu te twijfelen of ik misschien toch gewoon moet gaan beginnen met spuiten op dinsdag? De kans is dan wel erg groot dat het niet uitkomt en de timing (wéér, zucht) misgaat. Maar twee maanden wachten voelt gewoon zo shit op dit moment. Helemaal nu zo rond de jaar wisseling, wanneer ik eigenlijk hoog zwanger had moeten zijn als alles goed gegaan was in juni. Bah!
Hier ook begonnen met de behandeling met de kans dat iui niet door zou gaan ivm sluiting...besluit mn ei opeens gewoon snel te groeien waardoor de iui week voor de sluiting was (verwacht was 2e dag van de sluiting) Dus ik zou zeggen geef het een kans!
He Nana, bij jou ook al zo? Ik moet morgen of maandag ongi worden. Maandag=wel cryo ronde in Morgen= extra rustmaand Fijne kerstgedachte Ik denk dat het hier wel gaat lukken (ik heb ook wat extra utro genomen om mijn normale lf te halen van 15 dagen, ssstt) Maar mocht ik mijn ongi morgen krijgen, mocht ik maandag wel bellen en zou de arts proberen wat te regelen. Gezien ik altijd pas een eisprong krijg op dag 14 tot 18...... Is dat bij jou niet te doen? Of kun je zelf niet een dagje er bij liegen? Ik weet niet hoe jou eisprong loopt? Ik bedoel er zijn ook meiden die eisprong hebben op dag 12 en die wel mee mogen doen als ze maandag ongesteld worden, toch?!
Nana, Lieverd, dank je! Ik hoop ook dat 2014 ons jaar mag worden! Lees net dat de truc niet helemaal lukt, maar we weten nu dankzij het andere topic dat de eitjes van de volgende ronde juist sneller groeien dus.....je bent morgen laat in de middag ongesteld, nu is het nog bruinverlies Spuiten dinsdag en dan door voor IUI en zwanger!
Ik heb juist altijd een hele vroege eisprong, helemaal als ik utro heb gebruikt in de ronde ervoor. Dag 14 heb ik tijdens al mn iuis nog nooit gehaald (en zelfs zelden in een normale cyclus). Maar ik heb na overleg met Nanaman inderdaad maar besloten om hoe dan ook gewoon te gaan spuiten. Dan zie ik wel hoe het Zh reageert en doe ik wel net alsof ik even vergeten was hoe of wat . @Zoetje: haha, dat zou mooi zijn! Alleen houd ik sowieso al rekening met een vroege sprong (dag 11). Maar ja, we zien het wel he. Veel meer dan als een razende gek utrobollen opsteken kan ik toch niet doen op dit moment... Maar we gaan gewoon voor die eind 2014 babys. Volgende O&N zijn we zombie's met bloeddoorlopen ogen en chronisch slaapgebrek !
"From your mouth to God's ears" Waar mag ik tekenen voor die eind 2014 baby's? Zoals je misschien nog weet heb ik wel eens een IUI moeten overslaan omdat ze in het zkh mijn eisprong misten...die kwam dus eerder dan CD 11 en jij hebt nu zoveel utro opgestoken zal me niets verbazen als je CD 11 niet eens haalt!
Dat zondag tellen als maandag zou ik zeker doen! En ik zou er zelfs aan denken om zondag ochtend gewoon als maandag te tellen . Volgens mij komt het dan wel goed...