Babycadeautjes op je eigen verjaardag?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carlien, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Wat vinden jullie daar nou van? Of ben ik een zeikerd..

Ik krijg verjaardagsvisite, maar heb meer het het gevoel dat het de kraamvisite is.. Ik bedoel maatje 50 past me allang niet meer;)

Vinden jullie het wel leuk om cadeau's voor de baby te krijgen?? Of hebben jullie ook dat er nou wel eens wat voor jezelf bij mag zitten, desnoods een pasje voor de prenatal, dan kan ik tenminste zelf shoppen!!:D

Gr.
    Carlien

2. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig, ik zou het juist wel leuk vinden en er zelfs om vragen.

Mijn vriend en ik zijn 3 weken na elkaar jarig en ik ben ook uitgerekend rond die periode.
    Ik vind het jammer dat we niet een tijdje voor de geboorte jarig zijn want dan hadden we 3x cadeautjes voor de baby gekregen en nu maar 1x.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen mijn vriendin zwanger was van de 1e was ze tijdens haar verjaardag ook zwanger. Ik zag ook dat veel mensen iets voor de baby gekocht hadden. Ik had juist een mooi paar oorbellen voor haar gekocht, omdat ik graag nog echt iets voor haar wilde kopen. Cadeautjes voor de baby heb ik gegeven toen we op kraamvisite gingen.

4. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind je geen zeikerd hoor!

snap het heel goed, tis jouw verjaardag niet die van de kleine. die heeft er namelijk zelf 1 :D

tenzij je er zelf om vraagt natuurlijk, maar ik zou het leuker vinden om gwn verwend te worden zoals alle jaren daarvoor.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee ik zou voor de mama niet iets kopen wat eigenlijk voor de baby bedoeld is, tenzij daar om gevraagd word.. Lenn en ik schelen qua verjaardag maar 2 dagen (hij is 2 dagen voor mij jarig) en ik kreeg vorig jaar allemaal kleertjes of een pas van de Hema, met een kaartje dat ik dat kon besteden op de kinderkledingafdeling.. :cool:

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vind jou ook geen zeikerd. Als ze per sé iets voor de kleine willen kopen, prima! Maar ik ben degene die jarig ben en dan wil ik wel iets voor mezelf.:)

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wij hadden destijds kerst/sinterklaas en ook bij mij was het alleen voor de beeb. Enorm leuk, maar blijkbaar was er wel iets van mijn gezicht af te lezen (schaam). Ze kwamen een week later langs met een cadeautje en een excuus dat ze helemaal iets voor mij vergeten waren te kopen. Dat was wel heel lief :)

8. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Nee hoor ik vind je ook geen zeikerd! Het is jouw verjaardag. Ik vind dan dat je iets voor jezelf hoort te krijgen, tenzij je nadrukkelijk vraagt om iets anders, hetzij voor jou en je partner, hetzij voor de kleine.
    In een dergelijke situatie zou ik de jarige in elk geval iets geven wat echt voor haar is.

9. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Had het bij mijn eerste zwangerschap ook, vond het alleen niet vervelend maar juist leuk al die cadeautjes voor de baby! Uiteindelijk ook cadeautjes voor mezelf doordat ik ze niet meer hoefde te kopen!

10. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    had ik ook, ben in juli jarig en was eind december uitgerekend.
    nu ook weer zwanger dus zal mij benieuwen als het nu ook weer zo is.
    vind het ergens ook wel jammer, maar goed.

11. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het zelf niet zo'n probleem, maar vaak gaven mensen dan iets kleins voor de baby en wat voor mij dus ik werd zelf niet overgeslagen :). Deze verjaardag heb ik hele duidelijke cadeautjes gevraagd dus toen konden ze er niet om heen om iets voor mij te kopen :).

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij vieren onze verjaardagen meestal samen, al zit er een half jaar tussen ;) dus toen ik zwanger was hebben we aan iedereen geld gevraagd voor de videocamera die we alvast graag wilden kopen voor als de kleine er zou zijn. Hier dus onze eigen schuld, maar ik heb inmiddels sowieso wel geleerd dat je gewoon een erg duidelijk verlanglijstje moet maken als je niet te veel teleurgesteld wilt worden.... :D

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik vroeg juist zelf om baby spullen aangezien ik echt niet wist wat ik vragen moest.
    Zo heb ik van me ouders een hele mooie verzorgingstas gehad voor me verjaardag!
    En zo heb ik tijdens sinterklaas box speeltjes gehad.
    Erg leuk!!

14. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ja ik merkte het ook op mijn verjaardag.
    Sommigen hadden echt bewust iets voor mij gekocht, maar er zaten ook mensen bij die met babyspullen aankwamen.
    Vond ik ook minder leuk, dus snap je wel ja. Jij bent degene die jarig is, toch? Babyspullen kun je zelf kopen of bij de kraamvisite geven vind ik

15. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik zou persoonlijk voor een ander wel gewoon voor haarzelf cadeautjes halen als ze jarig was.
    Maar als ikzelf op mijn verjaardag babyspulletjes zou krijgen zou ik het absoluut niet erg vinden:D Alleen maar handig..

16. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    O, dat vond ik ook superirritant. Mijn zwager en schoonzus deden dit ook. Ik ben begin oktober jarig en mijn zoon is van februari, dus mijn verjaardag zit er niet vlak voor. Ze kwamen echt met 4 verschillende knuffeldingen aan. Kijk, als je nou wat voor mij koopt en een kleinigheidje voor de baby, dat kan ik nog wel waarderen. Maar dit vond ik echt over de top. Als ze het even van tevoren bij mij of mijn man gevraagd hadden, was het echt wel duidelijk geweest.

Overigens verbaas ik me er sowieso over dat er weinig gevraagd wordt of er nog wensen zijn. Ook bij mijn zoon zijn verjaardagen bijvoorbeeld. Ik vraag altijd wel even van tevoren of er specifieke wensen zijn. Zo niet, dan kies ik zelf wat, maar anders probeer ik er wel rekening mee te houden.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond het vervelend :) Vooral omdat ik in mei jarig ben, en ik was toen uitgerekend in december! En sowieso, ik wil ook nog graag mezelf zijn en niet alleen maar moeder, en al helemaal op mijn verjaardag ;)
    Dus ik kan me je gevoel goed voorstellen en ik vind je zeker geen zeikerd!

18. annie83

annie83 Lid

6 jul 2010
    72
    0
    0
    NULL
    Gld.
    Het lijkt mij ook niet leuk om op je eigen verjaardag alleen babyspul te krijgen. Baby heeft ook een eigen verjaardag straks en kraamvisite en sinterklaas en kerstmis. De mama's worden nog al eens vergeten. Zelf geef ik vaak als ik op kraamvisite ga de mama een cadeau. Die heeft tenslotte ook 9 maanden rondgesjouwd met de baby en deze vervolgens ook nog eens gebaard.
    (T is natuurlijk altijd leuk om iets voor de beeb te krijgen, dus eigenlijk zouden dubbele cadeaus beter zijn)

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    het lijkt mij geweldig! Als ik een waardebon van een winkel zou krijgen, zou ik die bijvoorbeeld ook uitgeven voor mijn dochter. Ik geef niks om cadeautjes voor mezelf, maar het maakt me erg blij om mijn dochter blij te zien met iets nieuws.

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja, dat zou ik ook irritant vinden. NooNooman had ook iets voor z'n verjaardag gekregen wat voor de baby bedoeld was. Tja, lief bedoeld hoor, maar het leefde toen nog niet eens. We wisten net zelf pas dat ik zwanger was. Daarbij is NooNooman jarig, niet de baby. Kom over 9 maanden maar weer haha!

Ik zelf heb er wel om gevraagd toen ik jarig was. MiniNooNoo was net geboren en omdat ze zo klein was, waren heel veel kleertjes te groot. Ik heb dus gevraagd of m'n ouders wat maat 50 wilden halen en hints gegeven dat ze eigenlijk nog wel wat knuffels kon gebruiken (gek genoeg had ik er maar 3). Dus toen kwamen ze aanzetten met tassen vol van de Prénatal en een knuffel van een dikke meter hoog. Dat kon ik dan wel weer waarderen haha!

Deel Deze Pagina