voelen jullie door de buik heen hoe de baby ligt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door najat, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. najat

najat Lid

13 mei 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik ben 29 weken zwanger, maa rik voel absoluut niet hoe mijn kindje ligt. Ik heb wel een voorliggende placenta maar als ik mijn buik voel voel ik echt helemaal niks.

Heeft iemand dit ook???

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wat bedoel je precies met hoe het ligt? Bedoel je dwars, in een stuit etc.. ?? Volgens mij kun je dat zelf ook niet voelen. de vk heeft daar soms al moeite mee. Hoofdje kan soms ook aanvoelen als kontje.

3. najat

najat Lid

13 mei 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik voel zeg maar helemaal niet dat dar een baby ligt. Het schopt wel af en toe, maar ik voel geen hoofd of kont snap je???

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Alleen als ze bewegen, denk ik van 'misschien is dat zijn hoofdje wel, of de billetjes..' nee ik weet ook niet wie dan wie is hoor.

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nu nog niet natuurlijk, maar bij mijn zoontje kon ik op een gegeven moment precies zeggen hoe hij lag. Voetjes rechtsboven, voetjes linksboven etc

6. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hoi ,

Ik voel het heel duidelijk , aan de rechter of linkerkant is het vaak harder en kan ik duidelijk een ruggentje herkennen en ook als ik m,n hand dan op de zachtere kant leg voel ik vaak getrappel als reactie.

Bij m,n dochter vond ik het ook heel lastig (toen had ik ook een voorliggende placenta) maar merkte het toen duidelijk als ik op m,n zij lag.
    Als ik op de zij ging liggen waar haar beentjes ook lagen kreeg ik een hoop protest en zo wist ik hoe ze lag.

7. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Ik voelde ook pas met een week of 34 hoe mijn zoontje lag!
    Altijd met die dikke kont links onder de ribben haha.
    Had trouwens ook een voorliggende placenta

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik kan precies voelen hoe mijn mannetje ligt :)
    Meneertje nestelt vaak met zijn kontje tegen mijn hand aan :D Je voelt ook zijn ruggengraatje lopen en af en toe voel ik een voetje porren :D

9. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Mijn beeb ligt helemaal aan de rechterkant... De linkerkant heeft hij/zij niet nodig! Je ziet ook echt waar die ligt! Heb al vanaf een week of 20, een duidelijke bobbel aan de rechterkant. En voelen ja, ik voel de voetjes lekker langs mijn ribben gaan! Nu maar hopen dat de kleine de laatste paar weekjes ook lekker rustig blijft en niet constant tegen mijn ribben aan gaat trappen!

Ben nu 35,5 week zwanger!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik voel het meestal door waar ik voel trappelen, kontje ligt wel standaard boven en hoofdje beneden maar voor de rest ligt ze de ene kant met hoofdje naar links, dan weer naar rechts. Ik voel 't alleen als ik een harde buik heb, dan voel ik billetjes door de spanning heen.

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik voelde het ook wel, vooral ruggetje en billetjes. Plus voelde dikwijls ook hoe hij lag omdat hij nogal veel met zijn voeten stampte en tja, dan heb je nogal snel door hoe de rest ligt :) En als we dan een echo hadden werd mijn gevoel ook altijd bevestigd.

12. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ja soms wel, had paar dagen geleden een handje of voetje vast, VK heeft vandaag ook precies kunnen voelen hoe ze ligt :D

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Het is mij dus soms echt een raadsel hoe ze ligt. ;) Ik weet wel dat ze in een stuit ligt, maar dan voel ik haar bij mijn kont, dan onder m'n navel, dan laag in mijn zij....en nu sinds een paar dagen ook ineens af en toe hoog....maar vraag me af hoe dat kan als je kindje in een stuit ligt. Ze zal toch niet steeds aan het draaien zijn?? En soms al ik op mijn zij lig, komt ze daar naartoe ''gezwommen'' en voel ik ineens een voetje.

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Komt wel goed. had/heb ook voorliggende placenta. na 30 weken begin je htet wel te merken als het zn gat naar achteren duwt, of een been/arm uit strekt. (ligt missch wel aan hoe zwaar je van jezelf bent, als je wat voller bnet lijkt het met moeilijker voelbaar, dan een buikwand met wat minder vet)
    Succues ! ;)

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik kan het ook voelen, zelfs mijn man kan het voelen!
    Soms drukt hij zich zo tegen de buik aan dat je echt de harde delen van zijn kontje en hoofdje voelt.
    En zijn rug als hij zich goed uitrekt haha.

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik kan niet voelen waar haar armen en benen liggen maar ik voel wel heel duidelijk of ze links of rechts ligt...dan heb ik echt een scheven buik! haha :D

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik voel ook precies waar haar ruggetje is.. Helemaal hard.. En haar kontje lekker tegen me ribben aan;)
    Waar het wat zachter is zitten de beentjes, voetjes..

Denk dat als je verder bent dat je het dan pas echt goed kan voelen.. Ik voelde het echt goed rond 35 weken..

18. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik voel het ook sinds 2 weken nog maar echt waar ze licht en de groei echo van vorige week wees dan ook uit dat ik gelijk had ;)
    Met der billetjes naar boven tegen me rechter ribben aan en het hoofdje naar beneden. En zie idd nu ook scheve buik vooral sávonds als ze het actiefst is

19. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hahaha hier ook billen fijn onder mijn ribben, ik heb a gezegd dat hij/zij de billen van moeders heeft als we het formaat voelen .

20. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    draaien kunnen ze nog hebben ze mij verteld enkele weken geleden.. maar dat ons kindje nu nog draaid is niet waarschijnlijk volgens de vk, hij /zij ligt al weken in stuit en bijna ingedaald... maar volgens haar waren de wonderen de wereld nog niet uit!
    maar ook ik voel ooit bovenin getrappel.. maar ons kindje heeft de ene keer de voetjes onder zijn of haar kontje maar ook ooit de voetjes langs het gezichtje liggen, ligt er maar net aan hoe ze liggen met de beentjes.
    en het kan ook een handje of elleboogje zijn wat je voelt

Deel Deze Pagina