voelen jullie door de buik heen hoe de baby ligt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door najat, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik voel het ook, in het begin vooral door waar de trapjes kwamen, maar al heel snel merkte ik dat ze echt een voorkeurshouding heeft. Ze ligt ook altijd aan de rechterkant. Nu ze is ingedaald ligt ze met haar ruggetje rechts en de billen onder mijn rechterribben. Ze gaat ook echt met dr billen duwen als je je hand daar legt, heel grappig. Ruggetje voel je de ruggegraat goed als ze wat duwt. En de voetjes zitten altijd links, de ene keer tegen mijn ribben de andere keer in mijn zij, kan er jammergenoeg geen vastpakken, daar staat de boel te strak voor. Heb trouwens ook een voorliggende placenta.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier wel hoor... al vrij vroeg ook. Voelde het toen hij in ene in stuit was gedraaid en kon zelf ook voelen dat hij na een paar week goed lag. Ook toen hij overdwars lag rond 25 wk voelde ik dat goed.

Verder lagen/liggen alle 3 de kids op het eind hetzelfde... zal wel lekker liggen

3. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik kan hem ook goed voelen. Vooral zijn hoofdje, want die ligt boven.
    De vk had me laten voelen hoe ik zijn hoofdje goed kon voelen haha.
    vingers aan beide kanten, en je kan zijn hoofdje zo heen en weer 'duwen'.
    Zijn hoofdje is al gegroeit de afgelopen 3 weken!!

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Muizz....bedankt voor je reactie!

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ja voel precies hoe hij ligt, zelfs waar zijn hoofdje ligt. Hij ligt eigenlijk vanaf 20 weken als heel erg tegen mijn buikwand aan dus voel altijd zijn rug en nu dus duidelijk zijn hoofd boven, stuitligger dus, dit is bevestig door de vk

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik voel meestal wel dat de ene kant van mijn buik harder is dan de andere, dus daar ligt dan zijn hoofdje of ruggetje. Vaak voel ik dan ook inderdaad getrappel aan de andere kant als ik er een beetje op druk, net of 'kietel' ik 'm een beetje. ;)

En ik voel 't ook wel aan mijn blaas zo nu en dan als ie daar op drukt, het is net of zakt ie dan met z'n volle gewicht 's even lekker naar beneden, dan kan ik om de haverklap naar de wc! ;)

7. misa

misa Niet meer actief

Ik had altijd het gevoel dat hij met zijn voeten onder mijn ribben lag en dat bleek ook zo. Nu ik dat weet, weet ik wat ik moet voelen en hoe hij ligt. Ik voel wel degelijk wat door de buik heen, maar niet altijd en op elk moment. Het lijkt alsof hij de ene keer meer naar achteren ligt dan de andere keer (paar minuten kan al verschil maken, hihi!).

Deel Deze Pagina