Ik maak me een beetje zorgen, dat doe ik eigenlijk altijd wel snel, maar ik ben vandaag 26 weken zwanger en ik heb de baby de hele dag heeeeeeeeel weinig gevoeld in vergelijking tot andere dagen, misschien een paar keer heel zachtjes leek ik ver weg iets te voelen van een vaag duwtje. Ik ben ook op mijn rug gaan liggen en tegen mijn buik gaan duwen en zelfs toen voelde ik niks terwijl ik dan normaal gesproken wel wat trapjes als reactie terug krijg. Gelukkig heb ik morgenochtend weer controle in het ziekenhuis, maar vraag me af of ze nou standaard een echo doen om even naar de groei te kijken enzo. Bij de verloskundigepraktijk gingen ze alleen naar het hartje luisteren. Ik herken over het algemeen ook nog niet echt een ritme en vraag me af of dit normaal is, soms is hij een aantal dagen heel druk en soms kan hij een aantal dagen achter elkaar erg rustig zijn, soms zelfs 5 dagen erg rustig, en als hij dan een dag rustig is voel ik hem wel 8x per dag, maar gewoon niet zo druk als ik soms van andere vrouwen lees/hoor. Nu ben ik toch wel erg onzeker omdat ik hem vandaag wel HEEL weinig en zachtjes heb gevoeld. En dan lees ik op de ene website dat je vanaf 26 weken 8x wat moet voelen en de andere zegt weer 28 weken of 30 weken. Hebben nou alle vrouwen een baby die constant druk aan het schoppen is enzo?? Mijn baby heeft soms wel eens een druk moment dat ik opeens allemaal schopjes achter elkaar voel en zie, maar meestal verspreidt hij zijn schopjes over de dag en voelt het dus redelijk rustig in mijn buik. Nou terwijl ik dit schrijf lijk ik wel weer wat meer beweging te voelen in mijn buik, stom is dat. Eindelijk als je je hart lucht, alsof hij het weet! Oh en nog een vraag, 8x per dag, bedoelen ze daarmee 8 schopjes? Of 8 momenten van beweging?
Mijn baby was in de buik ook heel rustig helaas nu helemaal niet meer Volgens mij was het bij mij zo dat ik met dit aantal weken ook een ander gevoel in de buik had. Je baby wordt natuurlijk een stukje groter en heeft minder bewegingsvrijheid. De rustigere dagen waren naar mijn idee groeidagen. Als je het niet vertrouwd mag je altijd even bellen naar de verloskundige he?!
Ja ik ga via het ziekenhuis en niet meer de verloskundige, maar omdat ik dus morgenochtend al een afspraak heb voor controle denk ik dat het te snel is nu al in paniek te raken...althans dat hoop ik maar. Ik heb met 24 weken ook naar het ziekenhuis gebeld omdat ik minder beweging voelde en toen ik langskwam zei die vrouw; het heeft geen zin als jij hier over 2 dagen weer staat, je moet ervan uitgaan dat de baby pas vanaf 28-30 weken elke dag voelbaar is. Dus ik durf niet zo goed meer te bellen. Tja ik snap zijn ritme niet, een paar dagen geleden werd ik echt 's nachts wakker toen ik op mijn zij lag omdat het leek alsof er een stuiterbal heen en weer in mijn buik ging..en de dagen daarna waren zijn bewegingen weer veel minder en rustiger...
hier is glimmie ook een vrij rustige beeb ik voel met enige regelmaat af en toe wel even iets, maar duurt nooit lang en het voelt ook niet alsof mijn hele binnenkant rigoreus verbouwd word dus wel aanwezig, maar geen stuiterbal in mijn buik LOL
Hier ook een vrij rustige, maar het wisselt ook nogal. Ik ben de laatste dagen snipverkouden en ik heb 'm gewoon vrij weinig gevoeld. Nou moet ik zeggen dat ik door mijn eigen gesnotter en gehijg misschien ook niet alles doorheb (en ik heb lichamelijk werk dan schijn je het zowiezo al wat minder te voelen omdat je het simpelweg niet door hebt). Maar 's gelukkig gaat ie 's avonds voordat ik ga slapen vaak nog even flink tekeer daarbinnen, dan hebben we ook echt onderonsjes, haha! Ik voel me dan ook best opgelucht, zo van; hé je bent er nog, laat 't maar even merken! Nu ben jij ook nog iets verder natuurlijk, maar ik zou me niet al teveel zorgen maken als je toch zo nu en dan wel iets voelt. Misschien ligt je baarmoeder naar achteren? Dan schijn je ook iets minder te voelen geloof ik. Het is al eerder gezegd, maar als je het niet vertrouwt, gewoon bellen hoor, daar zijn ze toch echt voor.
Ja vanavond heb ik hem weer een aantal keren voelen bewegen, geen harde schoppen maar wel dat een vriendin die op bezoek was hem kon zien bewegen toen ik mijn buik liet zien, een klein bolletje op mijn buik dat naar een andere plek gleed (waarschijnlijk een voetje of hand ik weet het niet). Maar nog geen druk gedoe, ik vraag het morgen maar gewoon weer aan de verloskundige..
nou ik ben vandaag ter controle geweest, alleen ze doen dus niet een echo om te kijken of het kindje wel goed groeit. Jammer vind ik dat. Ze zei dat ik pas vanaf 30-32 weken elke dag wat hoor te voelen..toch heb ik jammer genoeg het gevoel dat ze je niet helemaal serieus nemen en dat ik dus pas MAG bellen als ik 30 weken heb bereikt en dan een dag minder/niks voel. Gelukkig heb ik volgende week een pretecho geplant, dus dan kom ik vast ook te weten of de baby goed groeit/beweegt.
overigens was de baby enorm druk vannacht en vanmorgen in het ziekenhuis, erg gek is dat terwijl ik gister niks voelde tot eind van de middag..
Hier scheelt het per dag. Maar ligt er ook aan hoe de kleine ligt denk ik. Snap dat je je er niet prettig bij voelt. Gisteravond heb ik even de hartslag geteld. 144 kan je misschien ook s proberen?
Jaa maar ben wel ietsje minder ver, misschien scheelt dat wat. Ik denk dat het gevoel ook wel went. Als je goed oplet voel je veeeeel meer
je onzekerheid begrijp ik wel, ik voel het kleintje ook maar weinig. gister was een dag dat ik dr veel voelde, heerlijk is dat. maar als ik dat niet voel word ik al snel onzeker en pak ik even de angelsound. dit kleintje begint meestal s'avonds actief te worden.
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben, in het ziekenhuis zeggen ze dat het geen reden voor ongerustheid is, pas vanaf 30 weken zegt het iets als je minder leven voelt. Vandaag is hij druk joh, echt maf, de dagen zijn echt heel erg verschillend. Het gekke vind ik dat ik gisteren er echt op gefocust was iets te voelen, rustig op bed liggen en op de bank, maar de hele middag niks, en vandaag lijkt hij niet te stoppen met bewegen. De verloskundige zei weer dat het aan de houding ook ligt, en omdat ik de placenta aan de voorkant heb.
bij iedereen is het weer anders. Ze zeggen ook dat je met 28 weken de baby zo'n 10x per dag moet voelen. De ene dag voel ik de kleine ook wel zo veel, maar er zijn ook dagen dat ik hem maar 3 of 4x voel. Hoe verder je bent in de zwangerschap hoe minder ruimte de baby heeft, en ook zoals al eerder genoemd wanneer de baby een groeispurtje heeft voel je hem minder omdat de baby dan ook gewoon even niet zo lekker in z'n vel zit. Ik ben ook iemand die mij snel ongerust gaat maken, daarom hebben we een angelsound gekocht. Echt aan te raden! kun je op elk moment van de dag even naar het hartje luisteren, en vaak als je met het apparaatje over je buik gaat krijg je wel tegendruk omdat de kleine dat niet fijn vindt!