Dag, Ik ben nu 31 week zwanger. Heb sinds 24 week echt heel veel harde buiken (20-30-40p/d, als ik opsta, nies, plas, loop etcetc) waardoor ik ook moest stoppen met werken. Blaasontsteking is het niet, dus diagnose; je hebt een gevoelige baarmoeder. Een klein boodschapje doen (winkel om de hoek) en koken al genoeg voor een dag en vaak staat Mn buik vanaf een uur of 18.00 continu strak, waardoor staan en zitten niet meer comfortabel is. Ik lig echt heel veel, en dan zijn de harde buiken wel minder. Nu is mijn vraag, neem ik hier genoegen mee? Of moet ik nog iets van mijn verloskundige verwachten? Want het advies van hen is zelf aan te voelen wanneer het genoeg is geweest voor een dag.. maar zou het ook passend zijn als ze eens kijken (voelen) aan de bmm oid? iemand ervaring? .
Hier ook overgevoelige baarmoeder. Snel weer zwanger geworden en het is hels Maar waarom zou je dat willen? Je wilt nu juist helemaal niks overprikkelen?!
Alsof het over mij gaat. Ook hele dag door harde buiken. Begon bij mij met week 20. Bleek wel blaasontsteking te hebben zonder verdere klachten wijzend op een blaasontsteking. Eerste antibiotica had niet geholpen. Nu tweede kuur bijna klaar. Harde buiken blijven echter.
Ai meer lotgenoten dus.. hoeveel week zijn jullie? Nou ik vraag me dus meer af of zo’n diagnose niet te snel gesteld wordt, en of er verder nog controle moet zijn (of het niet bijvoorbeeld vroegtijdige weeen zijn) en of het geen invloed heeft op de bmm
Ik heb gezegd dat ik de lengte van mijn mijn baarmoederhals gecontroleerd wil hebben en mag deze week langskomen. Door de extreem veel harde buiken was deze al in 2 weken tijd 1,5 cm ingekort. Omdat de lengte nog goed was werd er in eerste instantie niks over gezegd, maar ik heb gezegd een in korting van 1,5 cm in 2 weken tijd kan niet normaal zijn dus ik wil het nogmaals gecontroleerd hebben. Dit ivm de kans op vroeggeboorte bij een baarmoederhals die teveel inkort.
Heb ook al last van harde buiken, en bij de laatste controle is mn baarmoederhals ge checkt, maar die is mooi lang, moet gewoon niet meer zwaar tillen en beter naar mijn lijf luisteren..
Bij mijn eerste had ik al vanaf week 15 vaak harde buiken en op de duur begonnen ze wat lastig aan te voelen. Zat al thuis met bekkeninstabiliteit dus gelukkig niet werken. Ben bevallen op net geen 24 weken wegen zwakke baarmoederhals vermoeden ze. Deze zwangerschap wordt de lengte elke 2 weken gemeten en heb ik vanaf week 20 utrogestan gekregen. Dit helpt de baarmoeder ontspannen en dit helpt wel. Verder moest ik ook magnesium nemen en voldoende rust nemen. Lengte is nog steeds goed maar ik blijf echt rustig aan doen zeker als ik een dag meer last heb dan anders
Enige wat je nu kunt doen is echt heel goed je rust nemen, en dan zouden ze moeten verminderen.... Over het algemeen vinden ze het geloof ik onschuldig zolang je er maar niet ook al meteen mee opstaat ‘s ochtends. Maar je kunt natuurlijk altijd als je je zorgen maakt of ze niet meer doen (al voelen weeën wel echt anders is mijn ervaring) je vk bellen en vragen om zo’n controle meting. Inwendig toucheren zou ik dan weer niet doen, dit kan de boel extra prikkelen en daar is t nog wat vroeg voor
De lengte van de baarmoederhals kan perfect met een inwendige echo genomen worden. Echo moet er helemaal niet diep in. Dat kan zeker niet zoveel kwaad hoor. Ik zou dat voor de zekerheid wel even laten doen dan ben je gerust dat de harde buiken al dan niet een invloed hebben hierop. Soms hebben ze daar invloed op maar het verkorte van fe baarmoederhals voel je niet..
Dank voor alle reacties! Was een ellende hè die harde buiken. Gister ‘noodgewongen’ inwendige echo gehad omdat ik om de 5 min stevige harde buiken had die lang duurden. Vk dacht dat het al weeen waren maar gelukkig bleek er niks aan de hand.. baarmoederhals had ook nog een mooie lengte. Nu dus nóg minder doen