Voelen katten een zwangerschap aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje2013, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Sasje, wat erg!! Sterkte daarmee!!

Hier 2 poezebeesten, de oudste moet niks van me hebben, van begin af aan niet. Wel als ik voorweeen heb, komt ze kijken, snuffelt bij buik en vagina en loopt weg. Jongste, haar dochter miauwde een tijdje als ik de kamer binnen liep. Nu nauwelijks respond. Ook geen aandacht van mij, allemaal niet gewenst. Ze lopen gewoon van me weg als ik binnen kom.

Had toen ik net zwanger was een kitten, Tijgertje, hij was zeer aanhankelijk bij mij. ook constant bij me liggen, helaas bleef hij zijn ontlasting in de slaapkamer deponeren. Alles eraan gedaan, maar hij bleef constructief in de hoeken poepen waar t niet mocht. Hebben hem helaas weg moeten doen, bij de nieuwe bazin doet hij dit niet.

Denk dat ze t beslist aan voelen.

Nu ik erover denk, oudste is nu ineens wel weer meer in de buurt. ontzettend veel aandacht vragen, vooral bij manlief. bij mij ligt ze gewoon naast me op de bank. dicht tegen mij aan.

2. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    bij mij kwam een poes opeens in de nacht bij mij liggen om geaaid te worden terwijl dat er eentje was die eigenlijk erg op zichzelf was (lees mensenschuw) dit had ze tot vier keer toe idd goed (twee keer ging het vroeg fout en kwam ze ook niet meer een paar dagen voordat het mis ging) helas is ze vorig jaar ovrleden, dus weet niet of ze het dit keer weer had aangevoeld...

3. Sheerio

Sheerio Actief lid

23 mei 2013
    125
    0
    0
    Europa
    Hier lopen de katten ook achter mij aan sinds ik zwanger ben..
    Ze houden helemaal niet van mensen en ik was nog redelijk vreemd voor ik hier kwam, dus iedereen stond er van te kijken :p
    Ze lopen achter me aan, volgen me naar de slaapkamer, springen op bed en duwen dan met hun koppie tegen mijn buik aan om een of andere reden. Eigenlijk zit ik de hele dag met die beestjes. Wel gezellig, anders was ik ook maar alleen.

4. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze katten reageren juist niet anders sinds ik zwanger ben. Ze komen eigenlijk nog steeds niet bij me liggen :( Ik had gelezen dat katten een zwangerschap heel vroeg al kunnen voelen/ruiken, dus ik heb wel eens geprobeerd ze als extreem vroege zwangerschapstest te 'gebruiken', maar ze blijken gewoon niet op zwangerschap te reageren ;)

5. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Grappig om te zien hoe snel dit topic groeit met andere die ook de zelfde ervaringen hebben :D

6. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    248
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Heb 2 katers.. Ene was al beetje aanhankelijk, maar nu wilt ie alleen maar bij me zijn :)

Andere kater is een 'gelegenheids' beestje.. Vind het alleen leuk als ik wat lekkers bij me heb... Dan issie pas knuffelachtig :)

7. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Heb ook een jeweetwel kater, en die is ook niet bij mijn weg te slaan!
    Het schijnt dat ze idd het hcg kunnen ruiken en het hartje kunnen horen, zei de vrouw van mvm. :)

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Grappig topic, mijn katten liggen toch wel veel bij me maar nu nog wel meer. bedacht me wel dat mijn kindje het geluid van mijn ene kat straks al heel goed kent! Hij ligt altijd op mijn buik, die is nog niet dik dus kan nog :D

Vroeg me wel af of laten het idd zouden weten, mijn hond reageert namelijk totaal niet anders..

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mijn kat was ook niet bij me weg te slaan! Lag alleen maar op m'n buik en als ik opstond liep hij me achterna. M'n hond niet, die ligt altijd bij me maar toen ik zwanger was leek hij wel boos. Bizar he, dat dieren dat kunnen aanvoelen?

10. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    mijn kat reageert ook niet anders was al geen knuffel kat en nu nog steeds niet :(

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb dan wel geen kat maar een herdershond. Zij is de laatste tijd ook veel rustiger bij mij.. Zal denk ik ook wel wat aanvoelen.

Deel Deze Pagina