Voelen kinderen het aan dat ze een brusje krijgen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje zei vorige x (VMK) voordat ik wist dat ik zwanger was steeds baby baby terwijl ik nooit baby zeg. Zei hij daarna ook Ff niet toen weer wel en nu ben ik weer zwanger zegt hij het steeds, ook aaien heel veel en zijn handje op m'n buik.

Zo schattig!!

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna anderhalf, en sinds ik zwanger ben, ziet hij ineens overal baby's. Dan wordt hij ook echt superenthousiast. Ook tilt hij mijn shirt op, en prikt in mijn navel als we vragen waar de baby is, en liep hij zelf van de week met een poppetje van de duplo in zijn romper, haha!

3. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hihi hier ook zo1. Mijn zoontje (3) zegt al vanaf het begin dat ie een zusje krijgt :) En dat klopt ;)

Hij was er echt heeeeeeel stellig in. Zo grappig!

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kind is bijna 2, dat is naar mijn beleving echt nog niet te jong om het uit te leggen.
    Maar of ze het aan kunnen voelen....?

5. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Dat is het hem juist wat ts bedoeld volgens mij! Ik heb niks uitgelegd niks gezegd (wist zelf nl nog van niks) maar mijn dochter van 13mnd was van de ene op de andere dag heel erg aanhankelijk en geobserdeerd door mijn buik. Geloof het of niet ik weet zeker dat ze `ìets` aanvoelt!

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat in het eerste bericht een stukje over dat kinderen te jong zijn om het uit te leggen. Daar doelde ik op.

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt grappig. Als er bij ons in de familie iemand zwanger was wist mijn broertje altijd of het een jongen of een meisje werd. Hij heeft het zelfs en paar keer voorspelt terwijl wij nog nieteens wisten dat diegene zwanger was. Hij had het ook iedere keer goed. Volgens hem kwam een kaboutertje hem dat 'snachts vertellen.
    Opeens toen er weer iemand zwanger was vroegen we aan hem of hij wist wat het werd zei hij heel droog: Nee het kaboutertje is niet geweest en ging hij verder met spelen.

Daarvoor heeft hij het 8 van de 8 keer goed gehad, lijkt me toch wel veel om toeval te zijn. Maar jonge kinderen staan toch ook veel nauwer in verband met de geestenwereld, of dat misschien daar iets mee te maken heeft :S

8. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    haha, ik zit dit vol bewondering te lezen! wat bijzonder, al die kindjes die dat zo aanvoelen... gelukkig zie ik bij jou dat ik niet de enige ben met een zoontje die er niets mee doet! wij hebben het boekje kleine pluis van nijntje gekocht en bobbi krijgt een broertje... maar hij vind het hele leuke boekjes etc, maar voor de rest vind hij het wel best ( hij is 2,5) wij leggen iedere keer uit dat er een baby in mijn buik zit en dan zegt hij dat hij eten in zijn buik heeft :D hihi... ik weet ook echt niet in hoeverre hij het nou doorheeft... het zou me namelijk ook niks verbazen dat het hem gewoon niet zo boeit, hihi... ik denk steeds maar, we zien het allemaal wel als die kleine er is, het duurt voor hem immers ook nog zooooo lang voordat het geboren wordt! maar wel grappig al die kindjes die er uit zichzelf zo op reageren!

groetjes riniti

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Nou ik vind een kind van 2 wel redelijk jong hoor. Ze begrijpt wel wat een baby is, maar weet echt niet wat een broertje of zusje is. Ik kan wel zeggen dat ik een baby in mn buik heb en dat zal ze dan ook wel gaan herhalen, maar of ze echt begrijpt wat dat inhoudt dat betwijfel ik.

Deel Deze Pagina