Voelen kindje 26 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manoes, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb zelf ook een doppler, maar daar moet je nooit van uitgaan dat alles okay is. We zijn er nml niet voor opgeleid. Ik denk dat je je kind moet leren kennen. Mijn dochterje is echt super druk kind, ook met de placenta voor. Ze beweegt zelfs als ik loop. Als ik haar op een dag veel minder voel, dan bel ik ja, want dat is anders dan normaal. Een collega die rond dezelfde tijd is uitgerekend heeft juist weer een heel rustig kind en daar is een paar schoppen per dag heel normaal.
    Ik begrijp je onrust, want ik ben precies hetzelfde. Ook dat gevoel van controle en zo. Ik denk persoonlijk dat je een beetje in paniek bent. Ik weet het want ik ben ook altijd een beetje in paniek en er hoeft maar de kleinste dingen te gebeuren of ik ben al aan het huilen en alles aan het opzoeken. Het is een zwangerschapskwaal voor mij (bij mijn eerste had ik het ook en zelfs erger dan nu) en pas bij de bevalling is het weg gegaan. Ik heb ook hulp gezocht bij verschillende professionals, maar niets hielp. Ja, bevallen, maar dat willen we nog niet met 26/28 weken. Wat nu een beetje helpt is de gevoelens van paniek over mij heen te laten komen, niet tegen vechten. En goed opletten en afwachten. Succes.

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Bij 26 weken voelde ik ineens ook veel minder, werd ongerust en heb de verloskundige gebeld die even kwam kijken.
    Was niks aan de hand, rond deze periode is er een groeispurt en dan slapen ze veel.
    Nu bijna 2 weken later voel ik dat ze flink is gegroeid en lijkt het wel een disco in mijn buik, vooral s'avonds.

3. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Wat vervelend dat je steeds zo onzeker bent. En wat de andere meiden al zeggen. Uit deze topics zal je geen geruststelling vinden. Denk dat je dat toch pas echt bent als je een echo hebt gehad. En als je toch zo vaak als je wil naar het ziekenhuis er voor mag, moet je dat gewoon doen. 😊
    Probeer alleen echt wat minder stres te hebben. Je kindje voelt dit ook. En ook hier kan hij rustiger van worden.
    Een ritme heb ik nooit gevoeld. En elk uur hoeft zeker niet.
    Veel sterkte. Knuff

4. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Gelukkig dat sommige mensen het herkennen, ik ben dus niet de enige die een beetje gek is:) bedankt weer voor de adviezen, het lezen op dit forum doe ik met mate, en dan mer name ook de leuke topics of onderwerpen waarin ik mezelf herken.
    De angelsound probeer ik zo weinig mogelijk te gebruiken, alleen in noodgevallen evenals bellen naar het ziekenhuis. Ik denk ook gewoon dat ik een wat rustiger kindje heb. Er is geen pasklare oplossing voor, voor als ik in de stress zit wanneer ik de baby een aantal uren niet voel. Ik probeer me er niet teveel op te fixeren en afleiding te zoeken, maar je moet toch een keer gaan liggen/zitten om te rusten en dan ben ik er toch wel weer mee bezig. Zal ook idd wel een zwamgerschapskwaal zijn. Hoop dat ik me na de bevalling weer rustiger voel zoals vanouds...

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik herken het wel hoor Manoes, ik ben ook snel ongerust als ik de kleine minder voel.
    Vooral als 's avonds naar bed ga, ben ik er heel erg op gefocust of ik hem voel en als ik hem niet voel voordat ik in slaap val, slaap ik heel onrustig.
    Elke keer een orde controle, dus ga er maar vanuit dat de beeb gewoon rustig is.

6. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hey shally, ja ik weet het idd dat jij ook snel ongerust bent net als ik. Ook ik slaap heel onrustig als ik hem s' avonds niet gevoeld heb. Moeilijk is dat dan he. We hebben gewoon wat rustiger kindjes denk ik. Ook bij mij zijn de controles iedere keer in orde, dus ga er ook maar vanuit dat het goed is allemaal:) jij bent al weer bijna 30 weken zwanger, gaat snel he! Hopelijk hebben we snel onze kindjes veilig en wel in onze armen!

Deel Deze Pagina