Van af wanneer is te voelen hoe het kindje ligt? Dit omdat ik afgelopen vrijdag bij de VK gevoelt is naar baarmoeder stand en toen zij hij nu kijken hoe het kindje ligt heeft nog geen zin.(was schijnbaar niet te voelen) Toen heb ik tegen de VK gezegt dat ik precies kan voelen waar zijn beentjes, rompje en hoofdje ligt. Hij heeft ook gevoelt en kwam tot de zelfde ontdekking.(ligt overgens keurig met koppie naar beneden) Maar aan de reactie van de verloskundige kwam wel naar voren dat het niet "normaal" is dat je nu al de liging kan voelen!? Ook heb ik het idee dat hij/zij groter is als normaal vooral als je gaat kijken in tabelen op internet of uit boeken waar je baarmoeder moet zijn qua groei(van schaambeen tot bovenkantbaarmoeder betreft 25 cm) Mijn VK zelf was heel terughoudend toen ik er over begon en wuifde het eigenlijk een beetje weg maar toch zou ik het graag willen weten!
hoi, meestal voelen we vanaf 28 weken hoe het kindje ligt, maar ik kan het ook al wel vaak eerder voelen hoor, het is bij de 1 duidelijker dan bij de ander, dat ligt eraan hoe je baarmoeder ligt en hoe weinig buikvet je hebt. Je loopt qua centimeters iets voor in groei, maar je houdt altijd rekening met centimeters en fundushoogte en ook vergelijk je met de afgelopen controles. Als er niks over gezegd is hoef je je geen zorgen te maken. Je kunt ook een groeispurt gehad hebben, en de ene baarmoeder is lang en smal en de andere wat breder. Mirjam