Hoe lang int ziekenhuis na de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door TallieJ, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Bij mijn eerste zwangerschap moest ik int ziekenhuis bevallen vanwege medicijnen. Dat wilde ik sowieso ook dus geen probleem. Daarna nog vijf dagen int zieke huis moeten blijven omdat de Saturatie van mijn dochter niet optimaal was. Nu slik ik geen medicijnen meer en mag ik zelf weten waar ik beval. Dat wordt het ziekenhuis (als ik dat haal want de eerste hadden we het zh ook bijna niet gehaald). Daar voel ik me veiliger en is alles bij de hand mocht het mis gaan. Maar als je nou eenmaal bevallen bent, hoe lang mag je dan nog blijven? De vorige keer dak vijf dagen bleef vond ik heerlijk. Maar hoor nu verhalen dat je binnen twee uur na de bevalling al weg moet. Wat is jullie ervaring hiermee?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Het ligt er maar net aan hoe jij en je baby zijn na de bevalling. Is alles goed, dan ben je inderdaad zo weg.
    Ik heb 1 nachtje moeten blijven, ik moest gecatheteriseerd worden omdat ik niet kon plassen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik mocht anderhalf uur na de bevalling alweer weg.. Vond het zelf wel fijn om weer zo snel thuis te zijn! De kraamhulp stond ons ook al op te wachten

4. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Eerste bevalling mocht ik gelijk naar huis toe. Was ook me eigen keuze om in het ziekenhuis te bevallen en is spotaan opgang gekomen en alles verliep goed en erna ook. Mocht trouwens wel blijven was midden in de nacht maar wou lekker naar me eigen bedje toe.

2e werd ik ingeleid vanwege hoge bloeddruk, en moest een nachtje blijven volgende dag mocht ik al voor 12e naar huis toe.

denk dat het net aan ligt hoe alles verloopt.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier bij mn oudste zoontje toen alles goed ging na 3 uurtjes naar huis. En na mn keizersnede van de jongste op maandagmiddag werd ik woensdagmiddag ontslagen. Wanneer alles goed gaat sta je dus vrij snel weer buiten maar dan heb je natuurlijk kraamzorg.

6. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Vind dat zo snel 2 uur na je bevalling alweer naar huis... Ben je daar dan ook echt al aan toe?

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de eerste zat ik drie uur na de bevalling thuis op de bank. Was blij uit het ziekenhuis te zijn, maar vond het wel een gedoe met zo'n kleintje en net bevallen. Mijn thuisbevallingen vond ik wat dat betreft fijner haha: gewoon douchen, weer in bed en nog helemaal niet denken aan naar buiten moeten, maxi-cosi met baby erin in de auto doen en weet ik wat :p

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ingeleid en mocht de dag na de bevalling om 15.00 naar huis. Helaas werd ik zelf twee dagen erna weer opgenomen, omdat mijn bloeddruk steeg. Achteraf gezien was het beter geweest als ze me nog een paar dagen hadden gehouden.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben bevallen met een ruggenprik in het ziekenhuis. Om 11.15 uur was mijn zoontje geboren. Toen moest de placenta nog komen, hechten, etc. Rond 12 uur, half 1, was alles rustig en konden we even bijkomen. Omdat ik een catheter had gekregen, moest ik eerste zelfstandig kunnen plassen voor ik naar huis mocht. Dit kon ik rond 2 uur. Toen heb ik nog even gedouched, en een uurtje later zaten we in de auto naar huis.

De baby heeft niet eens in het babybedje gelegen dat klaar stond naast het bed. Hij lag eerst op mij, tijdens het douchen bij mijn man, en daarna meteen in de maxi-cosi.

Ik vond het eerlijk gezegd wel lekker om weer thuis te zijn, dus was blij dat het allemaal vlot verliep.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Als alles goed gaat met jullie beide ben je inderdaad binnen 2 uur weer thuis.
    Is er geen geboorte centrum in de buurt? Dan beval je wel onder je verloskundige maar in een geboortecentrum wat vaak in of aan een ziekenhuis zit dus als er iets is binnen 2 minuten op de verloskamers. Hier was ik ook na 2 uur weer thuis, maar had wel de mogelijkheid om 48 uur te blijven :)

11. Humava

Humava Niet meer actief

Ik was ongeveer 4 uur na de bevalling weer thuis. Maar was wel geknipt en het hechten duurde laaaaang. Dus als dat niet had moeten gebeuren wel eerder denk ik.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Afhankelijk van moeder en kind idd mag je vlot naar huis.
    Eerste in de ochtend bevallen om 04.31 omdat het zo vroeg was zijn we naar huis gegaan om 08.00 kraamzorg stond al te wachten heerlijk.
    Tweede geboren om 09.40 om 11.30 lag ik gedouched terug en mochten we naar huis.
    Omdat het etenstijd was nog even lekker geluncht in het ziekenhuis en gauw naar huis.
    Niets te vlug heerlijk naar ons eigen huis.
    Zelfs wat later pas kraamzorg laten komen even samen genoten van onze tweede (oudste was bij opa)

13. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier mocht ik na beide bevallingen ook snel naar huis maar heb gekozen om eerst een paar dagen in het kraamhotel te verblijven nu bij de derde ga ik dit ook weer doen

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt aan veel dingen... bij de eerste ben ik s avonds om kwart voor 8 bevallen, met vacuum en knip. Omdat ik in de avond ben bevallen, mocht ik een nacht blijven... kraamzorg krijg je over het algemeen niet meer in de avond/nacht. Daarnaast moest de kleine een nacht blijven ivm de vacuum bevalling. Volgende dag na controle van de kinderarts mochten we naar huis.
    Dus hier twee redenen waarom we een nacht in het ZH zijn gebleven.

Bij de tweede ben ik in Duitsland bevallen, daar verblijf je een dag of 5 in het ZH, omdat ze hier niet echt kraamzorg kennen...althans niet zoals we het in NL kennen.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik mocht ook 2 uur na de bevalling naar huis. Alleen de baby moest nog een paar uur blijven ter (gelukkig onnodige) observatie. Om 2 uur 's nachts bevallen - om 9 uur naar huis.

16. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    om 17.00 bevallen en om 20.00 uur reden we naar huis.
    Ik ben gehecht en verdoofd, dus voelde niks.
    Moest wel eerst kunnen plassen, dat lukte met heel veel moeite.
    Thuis ging het daarna alsnog erg moeizaam en was het erg pijnlijk.

Maar ben blij dat we lekker naar huis mochten voor de nacht. Kraamhulp kwam ook nog even langs om alles uit te leggen.

17. rums

rums Niet meer actief

Wij moesten blijven omdat zoontje in het vruchtwater had gepoept. Daar staat 8? uur observatie voor. Anders waren we met paar uur ontslagen.

18. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn dochter had ook in het vruchtwater gepoept maar bij ons was geen sprake van dat we langer moesten blijven? Zal dat in ieder ziekenhuis weer anders zijn zeker.

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heb een week in het ziekenhuis gelegen ivm complicaties.
    Als ik jou zo hoor lijkt me een kraamhotel een goede optie. als alles goed gaat is er geen medische indicatie om je in het ziekenhuis te houden (hoge kosten en grotere kans op infecties etc).

20. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    20.00uur bevallen 23.00uur weer thuis.
    Kon kiezen voor opstart zorg (kraamhulp) maar niet gedaan en volgende dag stond kraamhulp om 08.00uur voor de deur.

Deel Deze Pagina