Inmiddels 23 weken zwanger en ik voel de baby zo af en toe bewegen in mijn buik. Ik heb alleen het idee dat het de laatste dagen wat minder is dan daarvoor. Voel het dus nog wel, maar minder vaak en minder sterk. Is dit vreemd of niets om mij zorgen om te maken?
Je kunt altijd de VK bellen als je je ongerust voelt, niets geks aan. Maar hier heeft ons meisje ook duidelijk 'rustdagen' en wat drukkere dagen. Eergisteren was ze nog gewoonweg wild bezig en nu vandaag weer wat rustiger. Ook dat kan.
Ik voel de baby al vanaf week 18 erg duidelijk en elke dag. Maar de 'norm' is, dat je vanafweek 26 je kindje wel elke dag een paar kkeer moet voelen. Daarvoor varieert het gewoon erg.. Maar als je je zorgen maakt, kan je altijd je vk bellen!
Ik had rond de 25 weken een heel rustige week en toen heb ik mij ook heel druk gemaakt. Voelde haar ook niet meer op de 'vaste' tijden. Man bleef heel kalm en die zei steeds: 'ze groeit, laat haar gewoon met rust, dat komt wel weer'. En ja hoor, is goed gekomen. Hier merk ik direct als ze een groeispurt heeft gehad: een paar rustige dagen en dan voel ik haar ineens weer en dan is mijn buik ook weer goed gegroeid! Heel maf is dat.
Ik was rond week 23 ook lichtelijk in paniek. Baby was zo rustig. Maargoed, die kleintjes moeten ook groeien. Dan zijn ze wat rustiger. Afgelopen maandag nog naar het zkh geweest omdat de baby weer zo stilletjes was, wederom een groeispurtje want mijn buik puilt nu echt uit!
Het ligt er ook aan waar de baby ergens in je buik ligt. Bij mij ligt bijvoorbeeld de placenta voor en daar voel ik de kleine minder. Als ze hoog of laag in mijn buik bezig is, voel ik het veel duidelijker. Hier ook drukke en minder drukke dagen. Op dit moment, bij 28 weken, voel ik haar de hele dag door... op sommige momenten denk ik wel eens: ga nou eens slapen... pfff... maar wel een heerlijk gevoel