Ik ben op dit moment de zwanger en fit cursus aan het doen, het is natuurlijk wel overal verschillend waar het gedaan wordt, maar wij beginnen met een minuut of 20 bewegen, daarna krijgen we uitleg van de bevalling (elke week een andere stap), ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Les duur 1.5 uur per keer. Ik moet zeggen dat ik er tot nog toe wel heel veel van geleerd heb, ook doordat je met andere zwangeren in een groep zit die je ook allerlei tips kunnen geven en bovenal vind ik het erg gezellig.
en vanaf hoeveel weken begin je daarmee? ik heb bij mijn eerste zwangerschapsyoga gedaan, maar dat vond ik zo'n kolder! moest ik net doen alsof er wortels uit mijn reet de grond in gingen en beetje in en uit ademen, man, viel gewoon in slaap daar op de matjes hihihi
ik ben met 25 weken met de cursus begonnen maar in mijn groep ben ik wel het kortste zwanger, denk dat dat er net vanaf hangt hoeveel aanmeldingen er zijn. Deze cursus is wel meer down to earth, hoorde ook zoveel rare verhalen maar dat is bij ons niet het geval.
Ik doe de cursus nu ook al een tijdje en mij bevalt het erg goed. Beter dan yoga tijdens mijn eerste zwangerschap. We beginnen eerst met aerobics of uitleg over bekken/ademhalingsoefeningen. Daarna cardio en aansluitend rondje krachttraining. Je kunt helemaal je eigen tempo bepalen. Zelf heb ik last van BI maar hier wordt ook goed rekening mee gehouden. Kortom ik vind het heel leuk/prettig!
Ik vond het vreselijk die cursus. Kreeg totaal niet de tips of handvatten die ik wilde zoals oefeningen voor je voor te bereiden op de bevalling. Ben toen yoga gaan doen en daar heb ik echt wat aan gehad tijdens de bevalling. Als je mij kent zou je denken "jij yoga? " ik ben de nuchterheid zelve echt en totaal niet zweverig. Maar aan de yoga heb ik veel gehad ga het een evt volgende keer zeker weer doen.
Ik ben momenteel bezig met de cursus, gestart met 28 weken.. is even de vraag of ik hem helemaal af kan maken alleen.. Ik vind de afwisseling prettig, wij zijn ook maar met zn 4tjes dus we openen eerst in de kring, lopen even de week door van iedereen of er bijzonderheden waren zoals controles/echo's enzv Vervolgens verteld ze een stukje theorie bijv over voeding, soorten weeen, zw diabetes, houdingen enzv en dan gaan we ook zo'n 20 min sporten op je eigen tempo.. en daarna ontspanningsoefeningen waaronder oefeningen om je bekkenbodem te trainen.. als je al veel hebt gelezen is het niet mega bijzonder, maar wel gezellig en je bent bewust bezig met je zwangerschap en houdt er altijd wel tips aan over