Vandaag geen leven gevoel in me buik? wie herkent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavyas, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Vandaag heb ik zo´n raar gevoel, ik voel me kindje niet bewegen. Normaal voel ik me kindje paar keer per dag bewegen. Ik maak me zorgen. Wie kent dit gevoel? Zal ik de vk bellen? of is dat te snel.

Groetjes
    Mamavyas

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    hai,

Heb ik ook wel eens hoor. Dagen dat ie heel druk is maar ook dagen dat je 'm bijna niet voelt. Nog niet meteen druk maken. Misschien slaapt ie gewoon lekker.

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

ik heb dit ook regelmatig gehad en de vk vertelde dat de kleine dan aan het groeien is! En ze zei ook vaak als je je zorgen maakt moet je gaan plagen, op je rug liggen en dan met je hand op je buik schudden dan ga je hem/ haar vanzelf voelen :)

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb het ook gehad met 28 weken. M'n schoonmoeder had vanaf de 7e maand al niks meer gevoeld bij mn' schoonzus, en die bleek bij de geboorte gehandicapt te zijn en van alles en nog wat.
    Daarom was ik ook zo ongerust toen ik haar een tijd(ruim een dag) niet had gevoeld. Vk gebeld, doorgetsuurd naar het z-huis voor ctg. Alles was gelukkig goed, maar je weet maar nooit.

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dat heb ik ook weleens. Bij mij is het als ik druk ben. Het helpt dan om even in bad te gaan en rustig aan te doen. Dan mijn buik even in te smeren met iets en rustig met mijn rug ergens tegen aan te gaan zitten. Meestal komt hij dan in beweging.

Als je echt twijfelt kun je altijd de verloskundige bellen, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken zodra je het hartje weer even hebt gehoord. Ik heb dat ook een keer gedaan toen ik een dag niets voelde.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mag met 23 weken nog hoor, als je baby is gedraaid kan het zijn dat ie in je rug schopt enzo en dat voel je dan niet.

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik ben best een stress kip en moet dan weer aan nare verhalen en ervaringen denken van andere moeders. Maar ik moet zeggen dat ik de hele middag lekker op bed heb gezeten. Ik heb me rust echt genomen, maar als nog voelde ik niks. Vandaar die bezorgdheid. Ik ben op het moment ook ziek, ik heb bronchitius en slik antibiotica dus alles komt even op me dakje. Als ik morgen nog niks voel dan ga ik denk ik wel de vk even bellen.

Vanavond neem ik een lekkere warme douch en ga me lekker insmeren. Dames bedankt voor jullie info en ervaringen.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Met deze zwangerschapsduur mag je best een dag niks voelen, gelukkig maar! Er zijn vrouwen die rond deze tijd de baby pas voor het eerst voelen.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Mamavys, hier nog zo'n stresskip hoor. Alleen daardoor zou ik hem al de hele dag niet op kunnen merken.... ;)
    Succes met je relaxavondje vanavond. Ik had ook wel lekker even in bad gewild maar hier staat de hele badkamer nu op zijn kop i.v.m. verbouwen...pffff
    Vanavond maar voorgenomen om wat geurkaarsen neer te zetten en een goed boek te lezen.

De vk gewoon bellen bij twijfel. Zo gedaan met de doptone het hartje te beluisteren en jij bent weer gerustgesteld.

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Nou ik voel sinds gister ook niet veel.Volgens mij ligt ze ook heel laag heb ik het gevoel..

11. heb ik ook gehad rond die zwangerschapsduur en toen heb ik de verloskundige gebeld en die vroeg of ik een bad had en toen ik ja zei zei ze van dan moet je even lekker een half uur in bad gaan liggen en met je buik spelen dus toen heb ik dat gedaan en toen voelde ik haar weer bewegen

het is anders als je rond de 29 weken zwanger ben dan moet je het kindje echt voelen bewegen ikzelf heb gisteren nog een ctg gehad omdat ik het heel de dag niet voelde bewegen en de verloskundige het ook niet in beweging kreeg maar het lag gewoon te slapen en het heeft bij mij bijna geen plaats meer omdat het is ingedaald

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Gelukkig voelde ik vandaag ons kindje. Het is altijd even schrikken als je nikst voelt. 9 sept dan heb ik weer een afspraak bij de vk. Dus dat was lang wachten, maar nu ben ik weer gerustgesteld.

Deel Deze Pagina